rood staan

Discussie in 'De lounge' gestart door Yara3626, 8 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wolfje89

wolfje89 Niet meer actief

Ik kan niet rood staan vriend ook niet we wouden dit veranderen maar ik heb teveel gezien hoe dit fout kan gaan sommige mensen kunnen 1000 in het rood staan nou kom daar nog maar is uit.
    Als ik een rekening krijg die ik echt niet kan betalen bel ik het bedrijf wel of t in termijnen kan

2. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Wij kúnnen wel rood staan maar staan uit principe eigenlijk nooit rood.
    Ik vind het alleen een fijn idee dat, mocht er toch teveel afschreven/uitgegeven zijn, ik niet zo'n vervelende melding in de winkels krijg 'saldo ontoereikend'. Dat lijkt me zo vervelend :). Met rood kunnen staan is niks mis, je moet er alleen mee om kunnen gaan.

3. wolfje89

Maar moet je niet eens in de drie maanden positief staan?

4. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Hier heel lang stelselmatig rood gestaan, vond dat echt doodnormaal, maar nu kunnen we niet meer rood staan en ook geen schulden meer! Voor het eerst een fijn gevulde spaarrekening :) ik wil dan ook echt nooit meer rood kunnen staan, levert alleen maar problemen op, want eigenlijk geef je geld uit wat je niet hebt

5. mol81

mol81 Niet meer actief

Wat een positieve verhalen! En dat terwijl 1 op de 3 gezinnen volgens de cijfers moeite heeft om rond te komen. Doen we het allemaal zo goed op dit forum?

6. mol81

mol81 Niet meer actief

Wat is je geheim??

7. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Sta nu ook rood denk ik, net kleren voor de jongens gekocht, had niks geen korte broeken, greep echt mis. Maak ik geen probleem van hoor, is nu de tweede maand achter elkaar, gebeurd wel eens vaker in het kledingseizoen. Over twee weken het nieuwe flinke salaris, dus dan is het weer opgelost. Hebben weer wat spaargeld maar daar halen we juist uit principe niks af, omdat dat er dan niet meer bijkomt. En die euro rente die ik af en toe eens moet betalen maal ik niet om. Het gaat bij mij ook max om zo'n 200 euro, nu net 50 denk ik. Vind het veel te makkelijk, lijkt me rot als je in de winkel aan het pinnen bent en je krijgt de meldling: saldo ontoereikend ;)

8. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Hahaha dat vroeg ik me ook af. Hier ook een tijd in het rood gestaan (gelukkig al even geleden), maar nu hebben we het er af laten halen, maar dat is meer ivm het aanvragen van een hypotheek nu. Ik zie het probleem ook niet zo.

We hebben niet zo'n mega gevulde spaarrekening dus ik vond het wel handig als er echt iets onverwachts gebeurde.

9. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    bij ons is er wel eens wat maand over aan de eind van het salaris hoor jaja, maar dan halen we zolang iets van de spaarrekening en probeer ik het wat zuiniger te doen door te bezuinigen op boodschappen (aanbiedingen kopen etc.)

10. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Verstandig worden haha! Nee serieus alles afbetalen en wat financiële meevallers gehad

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben nog nooit rood gestaan.
    Hebben deze optie gelijk laten blokkeren toen we onze bankrekening gingen openen.
    Rood staan is geld uitgeven wat je niet hebt.

Als je rood staat zou ik echt van zo min mogenlijk geld uit geven. Goedkoop boodschappen doen, abbonementen opzeggen, geen sportschool, geen kleding kopen.
    En zo snel mogenlijk de roodstand opheffen en laten blokkeren.
    Daarna proberen te sparen voor tegenvallers of grote uitgaves.

12. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    ik wel nog steeds vanuit mijn studentenrekening.
    mijn bedoeling is om het stop te laten zetten maar dan moet ik eerst wel een mooi centje erop krijgen!

13. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Wij zitten nooit op zwart zaad, moet zeggen dat ik niet eens weet of het bij ons mogelijk is om rood te staan. (verschillende rekeningen)

14. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik denk dat een boel mensen zich toch schamen. Daarbij: als je er hier eerlijk over bent staan er al een aantal klaar om je te veroordelen. Helaas al vaak genoeg gezien in dit soort topics.

15. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Dan kan je toch net zo goed niets neerzetten, denk ik dan? Maar idd, soms moet je zo goed nadenken hoe je iets op schrijft... dan denk ik bij mijzelf.. laat maar..

16. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Wat jij wilt, wie de schoen past trekt 'm aan. Maar WIJ willen niet roodstaan, WIJ willen sparen en niet meer uitgeven dan we hebben.

Ik voel me er niet prettig bij om rood te staan. Wat een ander doet moeten ze zelf weten.

Ik snap best dat het in bepaalde situaties niet anders kan. Maar veel mensen willen alles en soms moet je keuzes maken in het leven.

17. wolfje89

Denk niet dat mensen hier over liegen of zwijgen.
    Je kan rood staan of je kan het niet de een kan het en doet het de ander kan het en doet het niet.. uiteindelijk is het gewoon een lening..
    En er was ook een topic over mensen met leningen en daar reageerde iedereen op met als antwoord alleen de hypotheek maar dit is ook gewoon lenen.. met dikke rente ook enige reden waarom wij dit niet doen is omdat ik die rentes gewoon belachelijk vind en ik vind het ook eng omdat je er dus moeilijk uit komt.

18. Romy1979

Idd een hypotheek is ook een lening, maar wel 1tje met een onderpand. Namelijk je huis. Dat is het grote verschil. In 'normale' economische tijden zal je huis niet zo gauw in waarde dalen. Ik ga er vanuit dat over een aantal jaar de crisis wel voorbij zal zijn. Als jij netjes je hyp afbetaald kan dat op latere leeftijd een mooie oudedagsvoorziening zijn. Daarbij is de rente nog steeds aftrekbaar.

Een auto die je koopt van een lening niet. En daarbij zal die auto alleen maar in waarde dalen. Als je die lening niet meer kan betalen, dan heb je een probleem. Want de verkoop zal nooit zoveel opleveren als de aankoop. Dan zit je geheid met een restschuld.

19. wolfje89

Ik bedoelde eigelijk te zeggen dat sommige mensen hier dus in dat andere topic niks zeiden over rood staan dus wel degelijk een lening hebben.
    Dus daar staat de hypotheek verder los van.

20. Romy1979

Ow sorry haha dacht dat je bedoelde dat je geen hypotheek durft te nemen.

Deel Deze Pagina