Oproepje: boek samenstellen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door WenT, 22 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Hallo allemaal,

Ik zit al een tijdje met een idee...

Er zijn best wel wat boekjes over de ontwikkeling van kinderen e.d. maar de meeste zijn al wat ouder ("oei, ik groei" bijvoorbeeld) en persoonlijk vind ik ze allemaal erg "standaard".
    En bovendien staat er vaak zoveel in dat je kindje al zou moeten kunnen, dat ik het idee heb dat ze inmiddels wel erg ver achterloopt op de gemiddelde ontwikkeling... ;)

Dat bewijst dus maar weer eens: er zijn geen gemiddelde kindjes :D

Daarom wil ik zelf een boekje gaan samenstellen met daarin vooral de ervaringen van ouders met baby's en dreumesjes tussen de 0 en de 2 jaar ongeveer.

En dan zou ik graag een aantal ouders met hun kindjes willen "volgen". Liefst zoveel mogelijk mensen die meedoen, mochten er dan mensen uitvallen, dan is dat niet zo'n probleem.

Het idee is dan dat elke ouder wekelijks een aantal korte ervaringen opschrijft, bijvoorbeeld als hun kindje iets nieuws leert, of wanneer hun kindje ziek was, of wat dan ook.
    Beetje uitleg over de gebeurtenis de oplossingen die je geprobeert hebt, wat werkt en wat niet werkt. En vooral ook hoe mama (en papa) zich erbij voelt.
    Tipds an adviezen bij het eten of flesvoeding, etc etc

Vanalles is welkom. Indien handig ook met verduidelijkende foto's (bijvoorbeeld van vlekjes bij ziekten of iets dergeiljks).

Opzet van het boek wil ik als volgt gaan maken:

1. Voorstellen van alle ouders en kinderen die aan het boek meewerken (liefst met een fotootje erbij) en een korte uitleg over je gezinnetje.
    2. Perioden in de ontwikkeling van kinderen, ingedeeld per maand. Daaronder komen dan de bijpassende stukjes tekst. Ingedeeld naar categorie: Voeding (BV en FV), Poepen en Plassen, Slapen, Spelen, Ziek zijn, KDV ervaringen, CB ervaringen, Oppassen, Dagjes uit, en evt. nog wat categorieën die me invallen wellicht.
    3. Hoofdstuk over dat er geen gemiddelde kindjes bestaan. Hierin wordt er nog eens ingezoomd op de ontwikkeling van de kinderen die aan het boek meedoen. Dus wanneer de eerste stapjes waren, wanneer het eerste woordje werd gezegd, wanneer ze voor het eerst met de pot mee-aten etc. etc.
    4. Nawoord.

Voorwaarde om mee te doen is wel dat je bereid bent om echt elke week wat dingen op te schrijven en die regelmatig door te mailen, zodat ik aan het boek kan blijven werken en het niet halverwege ineens "doodbloedt". Uiteraard kun je goede redenen hebben om even geen materiaal aan te leveren, het zou dan fijn zijn als je even laat weten dat je tijdelijk stopt (of helemaal) en waarom.

Zal ongeveer een periode van een jaar nemen, alles regelmatig bundelen en er dan na dat jaar een compleet boek van gaan maken. Vervolgens moet het dan naar een uitgever om te zien of ze het willen gaan uitgeven natuurlijk.
    Mocht het dan zelfs zo zijn dat er iets op verdient kan worden (daar doe ik het helemaal niet voor trouwens, want ik ga ervanuit dat ik zal moeten bijbetalen om het te laten uitgeven :p), maar mocht het nu zo goed verkopen dat we er iets aan verdienen, dan gaan we van dat geld gewoon met alle deelnemers iets drinken ofzo :D

Als het je leuk lijkt om mee te doen en je vindt het geen probleem om in dit boekje te komen (zullen alleen voornamen gebruikt worden) stuur me dan even een reactie, dan neem ik z.s.m. contact met je op !

Groetjes !

2. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.861
    9.370
    113
    Gelderland
    Je hebt een pb;)

3. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Je hebt van mij ook een pb :)

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    leuk idee. moet ik wel zeggen dat ik dit voor mezelf al aan het doen ben (ongeveer dan) Heb een heel dagboek bijgehouden vanaf de dag dat ik positief teste t/m zn 1ste verjaardag. alle ervaringen van eerste keer omrollen tot eerste keer mama zeggen. Ik heb dit op pc bijgehouden en ga hiervan een echt boek maken. nu nog ene bedrijf vinden die dit wilt doen voor mij en dan is het boek klaar

5. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

je hebt van mij ook pb!

6. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Thanks voor de leuke en lieve reacties allemaal !

Ben nu een lijstje aan het maken. Ik heb bijna genoeg mensen bij elkaar. Binnenkort stuur ik jullie weer meer informatie !

Grtjs !

7. mamasim

mamasim Actief lid

8 mrt 2009
    255
    0
    0
    wat een goed idee! Lijkt me leuk om mee te doen, maar misschien is mijn kleine man al te oud?
    Laat maar even weten in welke leeftijdscategorie je nog kindjes kunt gebruiken en of wij daar nog tussen passen!

Liefs, mamasim

8. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Ik weet een uitgever die sowieso wel uitgeeft, dus als je interesse hebt PB me dan.

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    mocht je nog mensen nodig zijn, laat het me dan weten.. lijkt me luk om mee te doen :)

10. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Dank jullie wel voor alle reacties !

Ik heb genoeg mensen bij elkaar, dus ik ga nu een lijstje maken en een eerste opzet. Daarna zal ik iedereen die wil meewerken meer informatie toesturen en jullie vragen om "te schieten" op mijn eerste opzet :p

Alle hulp is namelijk welkom !
    Dus ook alle adviezen, ideeën en tips natuurlijk.

Heb wel veel reacties van moeders met kinderen tussen de anderhalf en twee, dus boekje gaat waarschijnlijk worden van 0 - 4 jaar... Moet nog even uitzoeken of dat haalbaar is (omdat het dan wat langer duurt vóór het af is natuurlijk. Geeft op zich niets, maar moet wel te doen zijn voor alle mensen die meewerken).

Binnenkort meer nieuws...

Deel Deze Pagina