rood vlees uit de diepvries

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MotherMary, 24 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ow sorry ik wist niet dat het verplicht was al je vragen te beantwoorden...

2. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Dat ben je ook niet, waar lees je dat?

Ik snap alleen niet waarom je dat risico zou moeten nemen terwijl het echt niet alleen op voedingscentrum staat dat het eten van producten als leverpastei niet goed voor je baby is. :(

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Omdat het ALLEEN een risico is als je er TEVEEL van eet..

Het eten op zich is geen risico, je moet alleen geen kilo's per dag eten, pas dan is er een risico...

Dus ik snap niet waar je vandaan haalt dat het sowieso een risico zou zijn

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Misschien wel omdat hij bij de lidl vandaan komt...

Ik verbaas me nl ook altijd over het feit dat vla e.d. wel 2 weken goed zijn...
    Of de vleeswaren uit een pakje die 3 weken houdbaar zijn...

Dus ik vraag me soms überhaupt af wat ze er allemaal in stoppen

(ondanks dat ik zelf ook boodschappen doe bij de lidl hoor;))

5. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    En dat teveel haal je dus uit producten als leverworst. Mijn vk raadde het mij ook niet aan omdat je er volgens de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid nogal veel van binnenkrijgt als je het eet en dat is dus niet goed.
    Waarom dan niet gewoon vermijden? Niemand die je ook verplicht zoiets te eten toch? :p

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

pfff

Dat teveel haal je uit leverproducten ja, ALS je er TEVEEL van eet

Is het nou echt zo moeilijk te begrijpen....;)

7. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Dat is gewoon niet wat ik begrepen heb. Je hoeft niet te doen alsof ik dom ben, ik heb gewoon blijkbaar andere info gekregen dan jij.
    Mij is verteld dat het teveel al in die producten zit, en je dus een teveel binnenkrijgt als je er van eet. Niet één hap, maar normale consumptie, zoals 2 boterhammen per dag. Dus niet dat je pas teveel binnen krijgt als je drie leverworsten op een dag naar binnen werkt (wat in mijn ogen teveel is).

8. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Haha ik heb weer een lekkere discussie veroorzaakt.. Gaat inderdaad om dat er staat dat je geen leverproducten mag terwijl je dat wel kan eten zonder schadelijke gevolgen. Sterker nog, vitamine A is goed voor de baby maar in grote hoeveelheden niet. Maar dit geld voor een heleboel dingen! Metworst is bewerkt en niet "rauw" op die manier.
    En t zijn al die voorbeelden bij mekaar waardoor ik me erger aan die foute info van het voedingscentrum want dan krijg je dus dat paniekzaaien

9. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.020
    1.026
    113
    Nooooooit geweten dat je geen cervelaatworst zou mogen eten? :( Ik ben er gek op en ligt hier standaard in de koelkast. Eet sowieso wel om de dag een boterham met cervelaatworst en er ook nooit bij stilgestaan dat dit wel eens niet zou mogen... Het wordt steeds gekker met al die dingen die je niet mag eten ;)

Deel Deze Pagina