Wat te doen, bellen of even rustig afwachten

Discussion in 'Zwangerschap' started by MaBaD, Mar 25, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MaBaD

MaBaD Niet meer actief

Hallo dames

N.a.v. wat klachten en een enorm harde strakke buik woensdag op donderdagnacht heb ik afgelopen maandag mijn urine moeten laten checken bij de huisarts. Deze constateerde eiwit 3+ (en nog iets waarvan ik de naam niet weet..) in mijn urine.Meteen contact met de vk waarna mijn bloeddruk werd gemeten, deze was prima.
    Weer contact met de vk, dinsdag langs moeten komen voor een extra controle.
    Ook hier werd mijn urine gecheckt. Eiwit iets minder, maar nu wel ontstekingswaarden te zien.
    Nu een verplichte week thuis, rust. a.s. vrijdag weer urine laten controleren.
    Wanneer ik wat (negatieve) veranderingen merk of me niet lekker voel moet ik direct bellen.
    Heb nu dus afgelopen nacht enorme buikkrampen in mijn bovenbuik gehad en verder al hele tijd nét onder mijn bhband het gevoel alsof iemand met één vinger in mijn bovenbuik duwt. Heel irritant vervelend gevoel.
    Maar... moet ik hier nu voor bellen... of even afwachten. Heb geen buikkrampen meer gehad.

sorrie voor mijn lange lap tekst!

2. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    bellen!!!

3. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

Jul 6, 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Direct bellen!

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou zeker bellen!

5. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Bellen, absoluut.

6. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

Dec 27, 2014
    2,069
    1
    0
    Gelderland
    Idd bellen. Maar ik neem aan dat je dat inmiddels al wel gedaan hebt.

Liever 10x te vaak bellen dat een keer te weinig.

7. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

Jun 28, 2014
    1,887
    1,011
    113
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Zeker bellen!!!! Vooral dat van die buikkrampen en dat gevoel bij je BH band vind ik zorgelijk!

Er is een studie dat uitwijst dat je niet persé altijd een hoge bloeddruk hoeft te hebben bij zwangerschapsvergiftiging, het kan zelfs schommelen of zelf er niet zijn, dat is het gemene ervan! De eiwitten en de klachten die jij beschrijft zou ik zeer serieus nemen

8. MaBaD

MaBaD Niet meer actief

Dank jullie wel.
    Heb inderdaad even gebeld. (grote stap over die enorme drempel zo na spreekuur)

Morgen een alweer een extra controle bij de vk. Verder mezelf extra rustig houden.

9. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Goed dat je gebeld hebt!

Drukgevoel bij je buik kan een symptoom zijn van zwangerschapsvergiftiging, dus zeker i.c.m. die eiwitten en ontstekingswaardes echt niet afwachten hoor!

10. Woensdag

Woensdag Lid

Dec 3, 2013
    59
    0
    0
    Daarbij hebben ze toch ook gezegd dat je moest en mocht bellen. Voel je dan vooral niet schuldig. Ze zijn ervoor!

11. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

May 29, 2013
    1,563
    46
    48
    Goed dat je gebeld hebt, bij dat soort symptomen nooit wachten.
    Ik had pre-eclampsie/hellp. & het begon bij mij met de klachtten die je beschrijft. Goed in de gaten houden!!

12. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Goed dat je gebeld hebt. :)

13. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

Dec 29, 2012
    1,968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Ik had die klachten ook en bij de bevalling bleek ik hellp te hebben Helaas hebben mijn vk's mijn klachten niet serieus genomen waardoor het 'over het hoofd' is gezien. Goed dat je gebeld hebt. En laat je niet met een kluitje in het riet sturen :)

Share This Page