weet het niet meer

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Just, 13 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Just

    Just Lid

    16 nov 2005
    20
    0
    0
    Hoi allemaal,

    Ik heb gisteren ontdekt dat ik zwanger ben! In eerste instantie wist ik niet hoe ik moest reageren. Zelf ben ik er blij mee. Weet dat het enerzijds niet zo handig is nu, maar anderzijds: ik heb een vaste baan, eigen huis, ben gezond, 24 jaar, ervaring met baby's en weet zeker dat ik het kan!
    Het probleem is echter mijn vriend.
    Toen ik het gister aan hem vertelde reageerde heel koel en afstandelijk.
    In plaats van een omhelzing en liefkozing, begon hij door de kamer heen en weer te lopen.
    Hij is zelf 39. Nog geen kinderen, en we stonden al eerder voor een dilemma: Hij is dol op kinderenm ,maar wist niet of hij nu op de ze leeftijd nog wel kinderen wilde.
    (mijn inziens overdrijft ie, 39 valt reuze mee) Maar voor hem was dit een heikelpunt.
    Hoe dan ook, zijn reactie bleef de hele dag negatief.
    Vroeg aan mij of ik het kind wilde houden, ik zei ja.
    VErvolgens vroeg ik het aan hem en hij gaf aan dat zijn eerste reactie: weghalen is.
    Nou ben ik in de war.
    In de war over mijn relatie. IN de war of ik het desnoods in mijn eentje kan.
    Dit was niet zoals ik het had gewild. Maar de situatie is nu eenmaal zo, en ik ben er een voorstander van om onszelf aan te passen aan de situatie.
    Zelf de daad gedaan, zelf de verantwoordelijkheid nemen..
    Maar diep in mijn hart, wil ik een compleet gezin. Geen alleenstaande moeder, maar een vader die bij de opvoeding aanwezig is.
    Nu is het niet zover dat mijn vriend heeft aangegeven dat het voor hem over is als ik er uiteindelijk voor kies om het kind te houden. Maar toch.
    Anderzijds is het voor mij over en uit met mijn relatie als ik het kind laat weghalen.
    Pffff een hoop vragen enzo..Terwijl ik op dit moment liever samen met mijn mannetje had willen genieten van het feit dat er iets moois groeit in mijn buik wat een deel van ons is.
    :cry:
    En de hormonen doen hun werk goed! Ben ontzettend emotioneel, en wil de hele tijd genegenheid. :oops:
     
  2. kaily122

    kaily122 Bekend lid

    3 mrt 2006
    581
    0
    0
    Hallo Just,
    Allereerst welkom op het forum en geleiciteerd met je zwangerschap!.
    Wat een moeilijke situatie waarin je nu zit, maar ik denk wel dat je ook naar jezelf moet luisteren, dat jij dus juist het kindje graag wil.
    Ik kan me voorstellen omdat je vriend al wat ouder is, dat hij ook even moet wennen aan het idee, omdat hij idd al wat ouder is en het misschien ook niet meer verwacht had. Wel vind ik het inderdaad ook wel meevallen 39, dat kan nog best!!!
    Kunnen jullie er wel samen over praten, want dat is heel belangrijk.
    Kan me voorstellen dat je hormomen hun werk doen en dat je het liever anders had gewild, je wil het toch juist samen delen.
    Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie er wel samen uitkomen.
    groetjes Kaily122
     
  3. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    welkom en gefeliciteerd!
     
  4. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Welkom gefeliciteer en ik hoop voor je dat je mannetje er een paar dagen goed over zal denken en dan toch de juiste keuze zal maken.
     
  5. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    pfff, lastig hoor, maar ik hoop dat jullie er samen uit gaan komen. Voor nu: gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom hier!!

    Karin
     
  6. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Inderdaad een hele lastige situatie, ik wil je veel succes wensen en natuurlijk van harte gefeliciteerd.
     
  7. Angel79

    Angel79 VIP lid

    14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Van harte welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik hoop dat je vriend gewoon super geschrokken is doordat hij het nooit verwacht had en dat als ie eenmaal bekomen is van de schrik, jullie toch vooral samen kunnen gaan genieten!!!

    Liefs Angela.
     
  8. asjuh

    asjuh Fanatiek lid

    28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    welkom op de site en hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap, jammer idd. dat je nu even niet samen al kan gaan genieten , maar wie weet moet het ff bezinken en is hij uiteindelijk erg blij met het mini leventje van jullie samen ...39 is echt niet oud , mijn vriendin was 39 toen haar dochter werd geboren ..en een mega mama , waarom zou hij op 39 jarige leeftijd geen mega papa kunnen zijn ..hoop dat alles op zun pootjes terecht komt voor jullie ...geniet van je zwangerschap ;)
    greetz asjuh
     
  9. elfje

    elfje Fanatiek lid

    11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hallo just!
    allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!
    ik denk dat je vriend gewoon heel erg geschrokken is, en zonder na te denken heeft gereageerd.. als hij in z'n hoofd al besloten had geen vader meer te worden, is dit naturrlijk even schrikken... ik hoop voor jullie dat hij snel van de schrik bekomen is, en jullie samen van je zwangerschap kunnen gaan genieten!
    liefs elfje
     
  10. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Ik vindt 39 ook niet oud. Mijn man wordt bijna 40, en we gaan er bewust voor om nu een kindje te "krijgen".
    Ik hoop dat hij snel aan het idee went , dan kunnen jullie samen genieten van je zwangerschap.
    Groetjes Hope
     
  11. chiesa

    chiesa Fanatiek lid

    4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Welkom op de site. Ik kan me voorstellen dat je het anders had verwacht maar ik denk dat hij inderdaad geschrokken is en dat jullie allebei moeten gaan wennen aan deze situatie. Gun hem nog de tijd om bij te trekken.... Het is nu nog allemaal zo vers... Heel veel succes!!

    groetjess
     
  12. PamEnMarcel

    PamEnMarcel Actief lid

    Welkom en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik hoop dat jullie er samen uit kunnen komen... Heel veel sterkte!

    Gr.,
    Pamela
     
  13. Marian

    Marian Fanatiek lid

    27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Welkom en van harte met je zwangerschap!

    Ik hoop voor je dat je een wijze beslissing mag nemen waar je jezelf in kunt vinden.

    Marian
     
  14. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    allereerst welkom meis en gefeliciteerd

    hoe jou manneke reageerde zo reageerde mijnes ook die was ook zelfde leeftijd en had ook nog geen kindertjes van zichzelf ja 2 pubers van mij ;)
    maar ik denk ook dat hij net als mijne's erg schrok en even niet wist wat hij ermee aan moest
    begrijpelijke reactie
    ik begrijp dat je niet gepland zwanger bent net als ik toen die tijd
    want ik had niet meer verwacht ooit zwanger te kunnen raken gezien mijn leeftijd :)
    maar werdt het dus wel alleen mocht het niet blijven zitten :( miskraam dus
    en toen zag ik eigenlijk wat het voor me mannetje toen betekende ondanks zijn reactie
    hij was er kapot van want in dat kleine tijdje besefte hij toch ik wordt papa daar groeit een nieuw leventje waar ik aan samengewerkt heb
    ik vermoed dan ook dat jou manneke meer een schrik reactie gaf omdat het hem overviel
    praat goed met je mannetje en laat je gevoelens zien
    hopelijk laat hij ze dan ook zien en geef hem de tijd eraan te wennen
    want een kindje krijgen is tot vandaag de dag iets heel byzonders en zeker als je 39 bent en dat allang aan de kant had gezet misschien
    maar met zon lekker jong ding als jij ;) tja dan had hij natuurlijk even moeten nadenken dat jij wel kindertjes wil
    hebben jullie daar nooit over gepraat ?
    kijk wij mijn man en ik zijn zelfde leeftijd en ik had al 2 kids
    dus eigenlijk hebben wij er nooit bij stil gestaan dat ik nog een keer zwanger zou raken
    ook beetje naief van ons maar goed :)
    nu hebben we een wolk van een meid en wil der nooooooooooooit meer kwijt
    en wie aan Caitlin komt komt aan der papa hihihi
    meis ik wens je heel veel succes en praat met je manneke

    xxx
     
  15. jacoba

    jacoba Fanatiek lid

    6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap ik hoop dat jullie er samen uitkomen groetjes jacoba
     
  16. Just

    Just Lid

    16 nov 2005
    20
    0
    0
    Bedankt allemaal voor de morele steun!!!

    De verwarring is nog niet weg. Manneke begint beetje bij te draaien, maar nog niet helemaal. Ben onwijs emotioneel, de gedache dat ik mijn kindje weg moet laten halen als mijn vriend niet bij draait maakt me gek.
    Maar ik wil geen alleenstaande moeder worden. Simpelweg doordat ik altijd vond dat een kind zowel een moeder als vader figuur nodig heeft.

    We hebben nu afgesproken dat we elkaar tot zondag de tijd geven om er over na te denken en een beslissing te nemen.
    Hij heeft nu ook aangegeven dat het erg moeilijk voor hem is en dat het door zijn angsten komt. En dat ie daar helemaal gek van wordt.
    Het zit zo: hij heeft altijd heel veel zekerheid nodig voordat ie een stap verder durft te nemen.
    En Hummel wat jij zegt klopt ook wel. Enerzijds wil hij happy zijn doordat zijn droom ook verwezenlijkt wordt. Maar anderzijds reageert ie weer zo raar.
    Soms snap ik het niet.
    Dit kan voor hem nu of nooit zijn. Gezien hij voor zichzelf een bepalde leeftijdsgrens heeft gesteld.
    Maar dan zou je toch zeggen dat juist hij het kind wilt houden?
    Of vergis ik me?
     
  17. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Hoi Just,

    Het feit dat hij er al een beetje is bijgedraaid zegt denk ik al heel veel. Ik denk dat hij er erg van geschrokken is en echt even tijd nodig heeft om het allemaal te verwerken en aan het idee te wennen. Ik weet bijna zeker, als ik het zo hoor, dat als het straks ook voor hem wat tastbaarder wordt, hij er echt heel erg blij mee zal zijn. Zeker omdat je ook al zei dat hij kinderen wel heel leuk vindt.

    Groetjes,
    Danielle
     
  18. manon

    manon Bekend lid

    27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi Just ;)

    Ten eerste welkom en gefeliciteerd :p

    En ik ben blij dat hij een klein beetje is bij gedraai ;)
    Geeft hem inderdaad nog wat tijd ;)

    Ik snap dat je het kindje wil houden en dat is logies :p
    Hij moet jou ook begrijpen, jij ben tenslotten een stuk jonger en de verlangen naar een kndje is erg groot :p

    Ik hoop voor jullie bijde dat het snel is uit gepraat :p

    Succes.

    Liefs Manon.
     
  19. Just

    Just Lid

    16 nov 2005
    20
    0
    0
    Heb de situatie blijkbaar verkeerd ingeschat. Ik en mijn vriend hadden afgesproken dat we afgelopen zondag tot een besluit zouden komen.
    En hij wilt het niet.
    Hij heeft me zelfs voor het blok gezet, door te zeggen: als je er toch voor gaat besef dan dat je er alleen voor staat.
    Dit heeft me ontzettend veel pijn en verdriet gedaan.
    Enerzijds doordat hij me voor het blok heeft gezet en anderzijds dat hij er bij blijft dat hij het niet wilt.
    Voel me ontzettend klote.
    Heb in een verwarde toestand een afspraak gemaakt bij een abortuskliniek. En het is al morgen.
    Dit zal natuurlijk ook consequenties hebben voor onze relatie.
    Voel me zo genaaid. We waren gisteren 10 maanden samen. En die dag wordt bestempeld met dit. Met het feit dat we zoiets moois moeten beindigen.
    En ja hoe lullig en egoistisch ook, ik zie hem als degene die hiervoor heeft gezorgd.
    Ik had ook mijn twijfels en ik stond ook voor een moeilijke keuze, maar toch had ik genoeg vertrouwen in het feit dat we het samen wel zouden redden.
    We zitten niet in een kansloze situatie.
    Hebben beiden werk, zijn gezond, eigen woning, kortom genoeg stabiele factoren om er wel voor te gaan.
    Maar volgens hem niet.
    Pfffffff de pijn is soms onverdraaglijk.
    Maar anderzijds probeer ik me er op voor te bereiden. Zover dat kan.

    :( :cry:

    Ik wens dit niemand toe.
     
  20. manon

    manon Bekend lid

    27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Just als je dit zelf niet wil , moet je het niet doen hoor ;)

    Als je kindje wil houden moet je dat gewoon doen.
    Of hou je zo veel van die man :(:

    Ja misschien mag ik dit niet zeggen maar er zijn genoeg lieve mannen hoor ;)

    Hij mag dit niet van jou verwachten.
    Ik weet niet of je nog contact heb met je ouders anders moet je daar even gaan praten.

    Als hij van je hou zou hij niet zo doen :)
    Ik vind dat je heel goed moet nadenken.

    Want als je het kindje weg laat halen, heb je ten eerste kans op moeilijk weer zwanger worden.
    En je krijgt er misschien ooit spijt van.

    Jij bent ook een persoon wie is hij nou.

    ja sorry dat ik zo reageer maar je moet doen wat je zelf wil.
    Ik hoop dat je nog nadenk over het weg laten halen.

    Als hij je verlaat voor zo iets dan is die man niet eerlijk :)
    Dit is echt kinderachting zeg, ik maar me hier zo boos over :)

    Er lopen meer honden rond dan echte mannen pffff

    Je verdient beter hoor, je heb toch een eigen huis toch :(:
    Laat hem lekker barsten :)

    Er zit wel een levend kindje in je buik :)

    Ik hoop voor je dat alles goed komt en dat je een goede beslissing neemt.

    Sterkt. liefs manon.
     

Deel Deze Pagina