Rood Wit Roze

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door sanne24, 17 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Lieve dames,
    Ik probeer morgen alles te vertellen!!!

Kus

2. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Hallo dames,

Nou hier dan eindelijk mijn update sorry dat het zo lang duurde maar ik had veel dingen te doen en kwam er gewoon niet toe (en je wil wel even een verhaal rustig typen!)...

Ons bezoek aan het ZH was toch wel verrassend...Ik dacht het gevoel te hebben dat er met mij niets is en dat het dus alleen aan vriend lag maar dat bleek niet helemaal zo. Mijn FSH waarde blijkt 16 te zijn, terwijl 12 normaal is. Dit betekent niet dat ik in een vervroegde overgang zit ofzo maar het is wel wat hoger dan het hoort te zijn en geeft dus aan dat wellicht mijn eierstokken al verouderen. Aan de andere kant begreep ik wel dat het een moment opname is en dat ze dus daarom dieper er op in willen gaan. Dit houdt in dat ik weer bloed moet laten prikken op een speciaal hormonen spreekuur waar ze veel gedetailleerder gaan kijken naar hormoonwaarden in mijn bloed en hoe het dus verder zal gaan. De arts zei dat ze ons denken te kunnen helpen sowieso met IUI, en als mijn hormonen echt niet goed zouden zijn of afwijkend dan zouden we IVF krijgen. Maar zei ze dat laatste is echt niet nog aan de orde dus daar hoeven we nog helemaal niet bang voor te zijn. Verder moet ik dus toch ook de baarmoederfoto ondergaan helaas, om te kijken hoe daar alles is met natuurlijk de kanttekening dat ik dan wel verhoogd vruchtbaar ben erna!...:)

Volgende week ga ik voor dat bloed prikken spreekuur voor hormoonproblemen (voelt erg raar, ik heb een normale cyclus, regelmatig en geen gekke dingen, moet ik toch naar zo'n spreekuur waar vrouwen heen gaan met problemen als geen ei, etc...:)) en krijg dan ook weer een echo van binnen.

6 september hebben wij dan het conclusie gesprek met de uitslagen erbij en dan krijgen we te horen wat het gaat worden. Het lijkt er dus wel op dat wij IUI gaan krijgen sowieso als ik het zo bekijk....En misschien meer. Maar ik heb helemaal niet het gevoel dat er bij mij wat mis is hormonaal of daar in mijn baarmoeder....daarom viel het me ook best tegen, ik had dit nieuws niet verwacht! :$

Maaar...ik wil eerst ook rustig afwachten wat het bloedprikken brengt (weten we dus pas 6 sept) omdat het net zo goed een moment opname kan zijn geweest, beinvloed door andere dingen en maak ik me ongerust om weinig.......

Nou ja....dat was het dus.............ik dacht eigenlijk nu een paar keer dat ik zwanger was. Ik heb als ik wakker word, giga honger, maar voel me ook af en toe zo blehh. En vanochtend ging ik dan eten eindelijk en dan smeer ik mijn brood en kan ik niet bedenken wat ik erop wil en staat alles me tegen! En dan vind ik er niets aan!

Had gisteren avond wel hoofdpijn en zag in mijn kalender van vorige maand dat ik dat ook had de dag voor roze verlies. Beetje zitten rekenen en dan zou ik vandaag rond 18.00 uur roze moeten hebben dus ik wacht dat even af. Dan lijkt mijn cyclus als dat zou zijn in elk geval wel erg op de vorige keer en dat is goed (regelmaat!)!

Ik denk eigenlijk dat het lichamelijk gezien niet zo snel mogelijk is bij ons nu we deze uitslagen erbij hebben dus dan denk ik weer: nee dat kan helemaal niet, ik zwanger.
    Aan de andere kant is niet alles alleen het lichaam dus blijf ik ergens altijd een beetje hopen....

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden!

LIefs!

3. Coco27

Coco27 Actief lid

20 feb 2011
    469
    0
    0
    Jeetje Naat! Nou ik ben benieuwd!! Ik hoop het beste voor jullie!
    Maar vervroegde overgang.. Wat houd dat in? Sorry als het een stomme vraag is ;)

Hoest met de rest?

Heb vanochtend getest.. Maar niks.. Wel met 2 kv testen, want dacht dat die ene niet werkte.. Ze deden beetje vaag die testen ;)
    Dus ik wacht af.. Nog geen ongi, wel bruin. En nu ook zeurende rug.

Ik ga zo shoppen, altijd goed als je beetje verward ben ;) hahaha
    Xxx

4. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Haii Naat76,

Eindelijk horen we iets van je haha :p Was zo benieuwd hoe het gegaan was....

Maar goed, FSH aan de hoge kant.. wanneer heb je die ookalweer laten prikken ? Want 1 week na de eisprong hoort hij best wel hoger te zijn.. maar weet niet meer op welk moment je dat hebt laten prikken.. Maandag na je dag 1 v. menstruatie staat me iets van bij ? Is FSH te hoog iets waar ze iets aan kunnen doen ? Lijkt me niet afgaand op je verhaal.. behalve dan IUI of IVF. Ik hoop dat het hier bij blijft voor je en dat de baarmoederfoto reuze meevalt en de uitslagen verder goed zijn natuurlijk!

Hoe hoog schatten ze de kans in met IUI ? Misschien is het voor jou een idee om dit jaar al IVF garantie te kunnen krijgen (mits het op een andere manier niet raak is natuurlijk) omdat je anders zit met je vergoedingen.. Ik bedoel dus eigenlijk in de hypothese dat het met IUI niet raak is en jullie doorgaan met IVF. Wil eigenlijk niet zo ver denken natuurlijk, maar als je pas in januari IVF krijgt, heb je maar 3 pogingen die vergoed worden...per jaar volgens mij...dan zou het effectief kunnen zijn om dit jaar al te dekken <matrix modus off>

Wanneer hebben ze de baarmoederfoto gepland ? Of plannen ze dat pas als je bent gaan menstrueren ? (lijkt me logisch) Cyclusdag 9/10/11 neem ik aan ?

En wat betreft je symptomen! Dat is weer dubbel he.. zwangerschapssymptoompjes maar tegelijk ook menstruatiesymptoompjes.. eventjes geduld nog! Vind het wel spannend, maar ik snap dat je er haast vanuit gaat dat het niet raak is.. Afwachten :)

Trouwens nu jij begon over de FSH heb ik even mijn labuitslag bekeken, en ik heb daar dus helemaal geen uitslag van... Raar he ? Ze hebben ook de uitslag van de chlamydia uitstrijk er niet bij gezet en ook niet aan mij gezegd.. Ga maandag toch eens bellen.. want ik vind het niet netjes hoe ze dit doen.

Liefs

5. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Hi nog even gauw update: ik had vandaag al bruinig bloed verlies en het is nu weer gestopt. Ook niet bij afvegen momenteel. Normaal heb ik roze verlies alleen en heel weinig en dit is gelijk meer. Ik blijf toch hopen dat ik misschien zwanger ben. Heb ook helemaal geen ongesteld krampen. Enige is dat ik SUPPEEER chagrijnig ben, iets wat wel past bij mij nu. Echter, het komt ook door het ZH uitslag verhaal en ik kan het moeilijk van me afzetten. Zal blij zijn als ik iets meer info heb.

Liefs!

6. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Antwoorden in het ROOD!!! :D

7. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Uh.. ik ben kleurenblind..

8. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Grapje hoor ;)

9. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Oke tijdens menstruatie dus.. dan is het idd ietsje aan de hoge kant, wilde ff check check dubbel check doen ;)

Ja snap dat je eerst gaat afwachten natuurlijk, en we hopen ook dat het snel raak is, en dat je dat allemaal niet hoeft te doorlopen, maar was gewoon iets om in je achterhoofd te houden, you never know ;)

Ja raar ZH hier.. ik ga maandag bellen. Ze deden standaard een uitstrijkje bij de eerste afspraak die dag dat ze ook de echo deden. Heb nooit chlamydia gehad. Kan het nu ook niet zijn lijkt me, denk ook wel dat ik het gehoord had als het zo geweest was, maar ik vind het wel fijn om het ook te horen als het niet zo is natuurlijk.

10. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Is je bruinverlies gestopt of zet menstruatie nu door?
    Wat was er vaag aan die testjes dan ? ..

Wel lekker geshopt ? X

11. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Essieee waar zit je ? Gaat het een beetje met je ? X

12. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Hi moppie! Dank voor je woorden. Denk dat jouw FSH gewoon goed was, anders stond er wel iets bij vermeld. Maar ik snap ook dat je het graag wil weten! Wist je wel of ze een chlamydia test doen sowieso?....Bij welk ZH loop je? Kun je misschien beter een academisch ZH zoeken in het geval je wel een vervolg traject krijgt. Je hebt de keus zelf! Want ik hoor net op een ander topic dat het toch wel zo kan zijn dat er fouten gemaakt worden...mijn moeder riep nog: is je buisje bloed niet verwisseld met die van een ander?!:);) Dat ga je bijna ook denken: zo van, dat kan ik niet zijn!...:( Dat WIL ik niet zijn.....:(:(:(:(.........

Hoe gaat het verder met jou dan nu?

Veel liefs!

13. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hihi, dat is het juist, er staat helemaal niet dat er op FSH geprikt is, terwijl ik dat wel gezien had op de labformulier ;) Maar ik zit gewoon in het ziekenhuis in mijn woonplaats (zet ik niet openbaar) maar ik wil wel naar een andere gaan binnenkort,.. ga even overwegen wat ik ga doen..

Ik zag trouwens ook dat ze getest hadden op HCG die ronde.. snap niet waarom ze dat gedaan heeft..

Ja ik wist wel dat ze sowieso een chlamydia test doen, ze zei dat dat standaard gedaan werd, en mijn vriendin kreeg dat ook standaard, dus dat klopte wel.

Beroerd wordt je van die foutjes die ze kunnen maken... Als ik bloed ga prikken let ik er ook altijd op dat hij schone naalden pakt bijv.. en meestal vraag ik het nog of ze wel schoon zijn. Soms zie je ze ineens schrikachtig nog een keer controleren.. en dat geeft ook niet zo'n fijn gevoel .. Als ze zeker van hun zaak zijn hoeven ze toch niet te schrikken :D ?

Hier gaat het wel ok! Mijn eisprong was gisteren OF vandaag.. maar heb vandaag niet meer geklust... Vond 6 keer achter elkaar wel genoeg.. pfff.. Als het zo moet zijn, dan komt er wel een zaadje bij de eicel, al is het van 5 dagen geleden.. dus die ene dag maakt ook weer niet uit.. ik kan het nu wel loslaten.

Vandaag heeft vriend alle muren afgestoomd in de slaapkamer, EN geplamuurd, EN voorgestreken :D En dat al na 11 maanden zeuren !! Hoe is het mogelijk :D Maandag behang kopen, en dinsdag behangen.. :p Ik heb altijd gezegd: Ik wil pas zwanger worden als die kamer klaar is...(meende ik natuurlijk niet echt..) maar wie weet ;)

Kan ik hem wel lekker verwijten dat het nooit raak was omdat hij die kamer niet eerder gedaan had hehehe :p:p

14. Coco27

Coco27 Actief lid

20 feb 2011
    469
    0
    0
    Nou m'n ongi is door hoor.. Ga nu het AZM mailen dat we ons aNmelden voor pgd want word eerst bloed geprikt, en dan zien we wel wat we gaan doen. Normale manier of pgd..
    Ik heb idd flink geshopt ;) haha!
    Fijne aond! Xxx

15. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hee meiden ,

Hoe gaat het hier?

Mijn temp is weer gedaald.. geen eisprong dus denk ik..:(

16. Coco27

Coco27 Actief lid

20 feb 2011
    469
    0
    0
    Morning meiden!
    Miss en gekke vraag hoor.. Maar hoe zit het met temperaturen? Ik heb gister thermometer gekocht, en dacht ga het nu ook eens bijhouden. Dan weet ik precies wanneer eisprong en hoeveel dagen cyclus.
    Maar hoe werkt dat nou? En waar kan ik het bijhouden ? Moet ik nu al gaan tempen omdat ik nu ongi ben?
    Xx

17. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ja dat is de beste dag om te beginnen met tempen als je menstrueert!

Gouden regels:
    - elke dag rond hetzelfde tijdstip je temp opmeten. (als je net wakker bent.
    - niet bewegen voordat je gaat tempen, dus echt: wakker>thermometer pakken> tempen. (door beweging stijgt je temp en is dan minder betrouwbaar)
    - Je kunt je temperatuur hier bijhouden: Ovulation Calendar and Ovulation Chart - Fertility Charting. Elke dag even invullen dus.!

18. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Heey allemaal,

Ik ben er weer :)

Naat, wat spannend allemaal. Gelukkig is het allemaal niet negatief wat je verteld. Hopelijk hebben jullie snel een mooi beebje in je buik!
    Je bent nu nog niet ongesteld? ( heb alles even vluchtig gelezen dus excuses als je er wat over gezegd hebt)
    Ik hoop natuurlijk dat deze ronde raak is voor je en alle verdere onderzoeken etc niet nodig is.
    Heb je al snel die baarmoederfoto?
    Afwachten maar gelukkig is er nu eindelijk dat er iets aan gedaan kan worden...

Slunae, hoe is het met jou? Heb je je eisprong nu kunnen vinden?

Coco, jammer van je negatieve test! Menstruatie al op gang gekomen? Of nog niet en wacht je in spanning af?

Hier... Net bij de huisarts geweest en ben gelukkig door verwezen naar de gynaecoloog... Nu wachten op een oproep... Ben onderhand nog steeds bezig met bruine troep verliezen en zit al op dag 12... Erg goed voor je relatie dit....
    Verder gaat het hier prima...

19. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36

Sorry!! Ik lees tegenwoordig met mn ogen dicht ;)
    Klote van je menstruatie!! Maar inderdaad je kan het beste gelijk beginnen met tempen om hem zo je hele cyclus bij te houden.
    Net wat slunae zegt smorgens gelijk als je wakker word. Ik doe het niet elke dag op hetzelfde tijdstip omdat ik onregelmatig werk en de ene keer langer slaap als de ander. En vertik het om mn wekker ervoor te zetten...
    Het beste is trouwens om rectaal te meten...

20. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hoi meiden,

Essieee, wat vervelend zo lang alweer bruinverlies ..wel heel fijn dat je doorgestuurd bent naar de Gyn. Hoop dat je snel de oproep krijgt en dat er duidelijkheid komt! Hoe gaat het nu vandaag ?

Coco27, op naar de volgende ronde dus.. straks weer een afspraak in Maastricht neem ik aan ?

Naat76 hoe gaat het nu met jou ? Geen roze/bruin/rood verlies hoop ik ? Je houdt het spannend... Het is 9 augustus nu.. dat is jouw NOD toch ?

FF heeft nog steeds geen eisprong gevonden bij mij... vanmorgen is mijn temp wel gestegen.

Verder heb ik iets raars: In de avond een blaasontsteking met pijn en druppelen.. en overdags nergens last van.. Kan haast geen blaasontsteking zijn zou je dan zeggen.. Heb dit nu al een tijdje weer, als dit zo blijft ga ik ff naar de HA.

Liefs

Deel Deze Pagina