Hmm nee, heb niet zoveel behandelingen meer over, en deze heeft er al 6 behandelingen over gedaan om te bedenken dat hij er niet zo veel mee kan haha Maar ging niet alleen voor m'n voet hoor.. ook voor m'n nek.. heb ik begin van het jaar ook al voor gelopen.. heb 2 scheve wervels en daarom heb ik altijd slapende handen en voeten enzo ben toen doorverwezen voor een MRI maar wilde ik zelf niet ivm zwanger worden.
Hi meis, Dit was de 6e ronde. In de 4e ronde had ik die miskraam, vorige ronde ja weet ik niet of je dat een miskraam moet noemen en dan nu hopelijk wel goed raak zeg maar. Voel me soms best schuldig als ik dan naar jullie kijk, al zolang bezig en nog steeds niks. Iedereen wil het zo graag en gun het jullie ook zo erg en dan is het bij mij al best wel snel raak. Ik voel me verder goed. Onwijs zere borsten en zijn ook zeker een cup gegroeid. Zie nu ook echt duidelijk adertjes erover heen lopen en mn tepels gaan pijn doen. Verder onwijs moe, kan de hele dagen wel slapen. Maargoed daar moet ik me maar ff overheen zetten en daarbij heb nog 1,5 week vakantie waar ik genoeg kan slapen Met vlagen wat misselijk maar hoef niet over te geven gelukkig. Als het zo blijft mag ik niet klagen denk ik. Het roze is helemaal weg echt zo blij mee!! Heb nu gewoon witte en soms wat gelige afscheiding. Ik ga morgenochtend zeker aan je denken! Het komt vast en zeker goed, anders hadden ze vorige keer toch niet gezegd dat ze nu de mogelijkheden gaan bespreken? Jullie zijn nu al zo lang bezig, en als de kwaliteit minder is van de zwemmertjes dan vind ik wel dat jullie het nu lang genoeg zelf geprobeert hebben toch?! Hopelijk gaat het traject dan ook snel in. Hoe oud ben je? Of speelt leeftijd verder nog geen rol? (ik bedoel hoe ouder hoe minder kans op vruchtbaarheid). Heb er vertrouwen in, het komt goed!!!! Trouwens even wat anders nog schiet me even te binnen... Toen wij vrijdag bij de gyn kwamen, vond ze het toch wel raar dat de huisarts ons al doorverwezen had naar een fertiliteitsarts. Ik zei daarop ook gelijk dat ik gebeld had naar de huisarts of dit wel klopte en dat was dus volgens hen wel zo. Omdat we nog zo jong zijn gaan ze dus echt pas na een jaar hulp bieden omdat de kans dat het zelf nog lukt binnen een jaar zo groot is. Dus toch wel raar van mn huisarts dat ze me daarvoor doorstuurt terwijl ik duidelijk verteld heb dat mn bloedingen het probleem waren.... Maargoed, dat wou ik nog ff vertellen, omdat we het er toen over hadden waarom we naar een fertiliteitsarts moesten....
Oei heb je dat nog steeds dan die slapende handen en voeten? Dat klinkt alsof er ergens iets afgekneld word. Dan zou ik als ik jou was toch een keer een MRI laten maken tijdens je menstruatie. (al hoop ik natuurlijk dat, die niet meer komt ) maar ik bedoel voor je eigen lichaam...
Naat, voor als ik je niet meer spreek... Heel veel succes morgen!! Ik hou het hier in de gaten om te lezen hoe het afgelopen is. Duim voor je!!
Ja het tintelt bijna de hele dag door, wordt idd iets afgekneld door die wervels denk ik. MRI scan had ik besproken met de huisarts, maar hij zei dat ik dan wel even een paar maandjes moest stoppen met proberen zwanger te worden, want er is een wachtlijst, en dan een gesprek en onderzoek, en dan een MRI en dat kunnen ze niet precies zo plannen dat het mij uitkomt zeg maar.. dus toen had ik afgesproken om het maar een andere keer te doen Als ik nu ga menstrueren deze ronde ga ik iig naar de tandarts om een tand te laten trekken. Poging had ik vorige ronde al gedaan maar die tandarts wilde het niet doen. Hoe gaat het nu met jou ? Hoe voel je je ?
Ohja een paar maanden wachten met zwanger worden is wel wat anders als een maand bijvoorbeeld. Als het zo ook goed te doen is, dan kun je het altijd nog doen. Maar het is niet onverstandig er wel een keer goed naar te laten kijken... Hoezo trekken ze geen tanden dan? Ik was vanmorgen bij de tandarts, had voordat ik op vakantie ging last van mn voortand, daar heeft een een zenuwbehandeling bij gedaan en heb toen een noodvulling gekregen. Vandaag moest ik dus terug, dus ik vertel hem dat ik heel pril zwanger ben en hij dat moet weten. Hij vertelde alles te doen behalve rontgenfoto's maken. ( en juist om mn zenuwbehandeling af te maken moest er een rontgenfoto gemaakt worden) Dus een verdoving kan wel. Al ben ik deze keer een grote meid geweest om het zonder verdoving te doen Dus moet nu alsnog weer een keer terug om die tand echt goed te laten maken... Maar jij gaat deze keer niet menstrueren zag zoveel kruisjes op ff daar moet er wel 1 goed van door zwemmen Hier gaat het goed. Vanmorgen schrok ik even, dacht weer iets roze slijm te zien. Nu is het weer gelig. Gisteravond had ik zin om te testen en had nog 1 van z&k dipstick liggen, 2e streepje was donkerder als van de week dus weer opgelucht... Wel begin ik nu echt misselijk te worden. Gelukkig niet overgeven maar moet echt regelmatig ff goed slikken.... Hopelijk zijn voor jou snel deze lange wachtdagen voorbij!!!
Hallo meiden! Hier dan het verslag van vanochtend....! De metingen waren allemaal helemaal goed! Mijn FSH was nu 6,7 en dus goed. De enige waarde die niet nog bekend is, is de belangrijkste en dat is de AMH waarde. Die bepaalt welk traject wij inslaan. Als die waarde niet oke is gaan we voor IVF want die waarde bepaalt nog veel beter dan de FSH hoe mijn kwaliteit is van eicellen meen ik. Indien die goed is, gaan we voor iui op zeker. Volgende week woensdag weet ik pas wat die uitslag is omdat ze dat maar 1 x per maand testen in 1 batch zeg maar. Ik weet dus nu nog niet heel veel meer maar die FSH was wel een opluchting. Die FSH fluctueert ook veel meer dan de AMH dus die waarde is beter voor t bepalen van mijn eicel kwaliteit. Maar we gaan hoe dan ook iui krijgen, ook al blijkt er bij mij verder niets te vinden. Ze vinden het toch raar dat ik een keer een te hoge waarde had vd FSH dus ze letten wel op. Had best pijn in m'n rechter eierstok en heb nog een extra echo gehad, die was goed helemaal. Wat wel grappig is dat mijn rechter de blaasjes bevat en mijn linker amper; ik heb altijd rechts pijn met ovuleren en ze kon nu ook zien dat het oude blaasje rechts zat, hij is dus de laatste x daar gesprongen! Afijn, nu is t wachten op de 14e en dan weer verder zien. Liefs!
Hee!! Fijn dat je metingen allemaal goed zijn! Nu nog even afwachten op die ene uitslag, maar gelukkig heb je nu wel de zekerheid dat ze je nu gaan helpen. Nog heel eventjes geduld, maar het wachten wordt vast beloond!! Zou nog leuker zijn als je eitjes en zaadjes vermoeden dat verandering gaat komen, ze het toch zelf goed doen deze ronde
Ja dat zou zeker mooi zijn!! Het is inderdaad fijn dat ze ons gaan helpen al is de kans om zwanger te raken, zei de arts dan nu, 10% per inseminatie. Is natuurlijk niet veel maar het is wel meer dan via de natuurlijke weg, al zei ze wel dat het wel mogelijk moet zijn nog natuurlijk ook. Hangt uiteraard ook af van mijn uitslag AMH. Pff. Ik vind het wel lastig dat ik nu nog niet weet hoe en wat terwijl ik daar wel op gerekend had vandaag . Natuurlijk snap ik waarom maar het is toch lastig. Dat wisten ze toch een maand terug ook al toen ik geprikt ben?.... xx
Heeee! Da's best goed nieuws he Wat gek wel dat je FSH toen hoger was en nu weer goed, of hebben ze zich vergist qua moment in de cyclus ? Want op sommige momenten hoort hij ook hoger te zijn he.. Nou ja, komt erop neer dat het nu goed is, dus dat is goed! Ben benieuwd wat je andere uitslag zegt, maar 1 ding is nu duidelijk, en dat is dat jullie hulp gaan krijgen, met wellicht hogere slagingskansen! En wat mooi dat jij ook voelt aan welke kant je eisprong is Ik heb hetzelfde als jij, rechts meer dan links.. rechts springt ook vaker, maar links toch ook wel vaak eigenlijk.. en deze ronde allebei Dat was wel uniek! Hebben ze trouwens nog een sementest gedaan bij jullie, vroeg ik me af... Of hebben jullie tips gekregen over verbetering van zaadkwaliteit ? Liefss!
Ja precies, en 1 maand vind ik al erg.. Maar goed, ik kijk de komende tijd weer even aan, er komt vast wel een oplossing! En wat betreft die tand, mijn tandarts was op vakantie, en de vervangende tandarts wilde niet zomaar een tand laten trekken van mij zonder overleg met mijn eigen tandarts.. dus ben toen weggestuurd... en voor een tand laten trekken moet ik wel een verdoving hebben.. maar moet ook weer geboord worden sowieso.. denk dat ik binnenkort maar even alles laat doen.. tandarts + trekken + mondhygienste .. Verstandig dat je het hebt laten doen zonder verdoving! Naar mijn weten is dat pas veilig (er) als je 3 maanden zwanger bent.. Is je voortand gaan ontsteken ? Hebben ze je voortand gevuld ? Ook toeval.. ik merkte vorige week een gaatje aan de achterkant van m'n voortand Ben ik nie zo blij mee ook.. Fijn dat je streepje donkerder geworden is, het zit wel goed volgens mij! Voelt goed iig
Ja kan me wel voorstellen dat je er op gerekend had vandaag meer te weten. Maar wat je weet, en wat het belangrijkste is, is dat jullie hulp krijgen! Nu zal het deze ronde nog zelf proberen zijn en dan volgende ronde of iui of IVF? Spannend hoor! Maar ik begrijp je frustratie, ik wil ook altijd errug graag weten waar ik aan toe ben....
ja opzich wel logisch wanneer je niet vergaat van de pijn dat een verwvangende tandarts niet zomaar een tand gaat trekken. Ik had idd vlak voordat ik op vakantie ging last van m'n tand naast m'n voortand. Ik had daarachterin al een vulling, maar nu was de zenuw gaan ontsteken. Heb toen een zenuwbehandeling gehad. Maar zou vandaag afgemaakt worden, kon dus niet dus nu zolang maar opnieuw gevuld en schoongemaakt. Wat ik begreep zijn de verdovingen niet schadelijk voor een zwangerschap, zal vroeger ws wel zo geweest zijn maar hij zei we proberen het gewoon. En heb niks gevoeld zenuw was ws al aardig dood... Af en toe toen die met dat raftertje erin ging iets pijn... Ben benieuwd hoe het met tandjes gaat. Heb je ook een slecht gebit of is het nu gewoon pech? Wat mijn zwangerschap... Het ene moment ben ik ervanvertuigd dat het goed zit, het andere moment heb ik er nul vertrouwen in... Heb af en toe menstruatie buikpijn alleen minder hevig en denk dan ech het is gebeurd, maar dit hoort er gewoon bij tenminste dat zeg men. Om mijn onzekerheid ff op te krikken vanmiddag 2 testen gedaan. Een digitale die gaf nu 2-3 aan dus hcg is verhoogd sinds vrijdag en nog 1 van kruidvat en daar is de teststreep donkerder als de controle streep dus dat gaat wel goed. Fototjes staan in m'n album, wil jullie niet steeds lastig vallen met mijn blijde testjes terwijl jullie het ook zo graag willen...
Nee volgende ronde weet ik wel wat het wordt al en als het IUI wordt moet ik me melden bij het ZH als ik de eerst volgende ronde ongesteld ben geworden. Dan wordt het OF die ronde al, of als het te druk is de maand erop maar dat is dan gegarandeerd, dus max. 2 maanden wachten voor je IUI krijgt. Bij IVF krijg je eerst nog een intake e.d. dus dan zal het langer duren. Het wordt dus iig zeker december, misschien november dat we gaan proberen met het ZH vermoed ik....het duurt altijd allemaal langer dan je denkt/hoopt.....
Nou wel dapper van je, zenuwbehandeling zonder verdoving Ik heb opzich wel een redelijk gebit volgens mij, maar heb 1 tandje die nooit een grote-mensen-tand is geworden, en die is afgebroken bij mijn maagonderzoek vorig jaar. Dus die is nu eigenlijk op en moet eruit..Verder vooral last van blootliggend tandvlees ofzo en dat doet pijn! Aan de tandhulsen dus.. En qua je zwangerschap, is heel normaal dat je wisselende gevoelens heb.. het is ook nog zo klein daar in je buikje.. naar mate de tijd vordert krijg je wel meer vertrouwen! En zeker als je volgende echo helemaal goed is! En je valt mij niet lastig met je mooie testjes hoor! Ben superblij voor je!! X
Doordat ik voor m'n vakantie ook al een zenuwbehandeling in die tand had gehad voelde ik er nu maar weinig van gelukkig.. Ik heb wel een heel slecht gebit helaas.. Hopelijk kun jij ook snel aan je tand geholpen worden.. Verder hier geen nieuws...
Hallooo meiden!! Ik ga ff bijlezen hoor.. Ben niet vaak online meer. Ik heb trouwens de naam van onze dochtertje op mn rug (in het klein) laten tatooeren. Ben er superrrr blij meee tot snel xxx
Ja ik snap het gelukkig maar! Jammer dat je een slecht gebit hebt.. ik zit denk ik ergens tussen redelijk en slecht, want aan 1 kant doet alles eigenlijk zeer en ligt het tandvlees bloot, aan de andere kant dat tandje, en ik heb vrij snel gaatjes.. vorig jaar hadden ze een foto gemaakt om op zoek te gaan naar gaatjes en toen hadden ze 3 verborgen gaatjes gevonden.. volgens mij heb ik 10 gevulde tanden.. dat is best slecht he ? Mijn toetsenbord doet raar... alle toetsen plakken en het typt niet lekker meer.. moet er zowat op slaan voordat er een letter komt te staan.. hmm misschien is mijn inkt wel op? Hoe gaat het nu met je ? Voel je je al wat zekerder of nog steeds hetzelfde ? En Naat76 hoe gaat het met jou ? Heb je een foto van je tatoeage Coco ? Ben wel benieuwd! Mamaloes ergens deze week je echo toch ? Of volgende week ? Laat iets van je horen meid! Hoe gaat het nu ?? Ben je al in wat rustiger vaarwater ? Auw wat typt dit zwaar.. ik zal toch niet over m'n toetsenbord hebben heengeknoeid dat ik dat niet doorhad ofzo.. hmm.. de knopjes lijken te plakken aan de onderkant. Hier gaat het redelijk, ben emotioneel en heb af en toe stekende krampjes.. Heb ook al de bekende gele afscheiding gehad gisteren en eergisteren, zelfs iets meer dan normaal.. dus denk dat het een slecht voorteken is... raak er aan gewend inmiddels dat het nooit raak is... wat een stom gedoe ook Zal het überhaupt ooit raak worden, vraag ik me af! Lees jullie graag ! X