Rood Wit Roze

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door sanne24, 17 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coco27

Coco27 Actief lid

20 feb 2011
    469
    0
    0
    Naat snap je gevoel heel goed! Jij (en Slunae) zijn zooo lang bezig! Snap heel goed alle frustraties! En dan is of word opeens iedereen om je heen zwanger! Zo irritant! Maar hoe ik het bedoelde, doe gewoon lekker rustig aan met alles!! Ik zou ook pas over 3 dagen testen. Anders ga je je zelf alleen maar gek maken.
    IVF lijkt me ook een heeeeel moeilijk traject. Als het zou lukken is het natuurlijk super gaaf!! Maar ik vind het ook lastig! Als het bij ons niet lukt.. Moeten wij dus ook IVF/PGD gaan doen. Maar ik zie zooo tegen op hormoon prikken!!! Ben panisch voor naalden.
    Maar ik hoop echt van harte dat je positief test!! Ook geen gezeurdt IVF dan ;)
    Trouwens... Ruikt het bij jou als je heg geplast?? Miss een gekke vraag.. Maar toen ik net zwanger was, rook m'n plas (of vagina....) heel sterk.. En nu weer... Essiee heb jij dat ook gehad???
    Xxx

2. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Nou dames vanochtend getest met de ultra sensitieve test van Z en K en van de 2v5 van KV....allebei zo negatief als wat, niet eens een licht streepje....:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(

Ik had weliswaar helemaal geen klachten maar ik hoopte maar de hele tijd dat het een teken was dat het toch iets was maar ik denk dat het gewoon niet goed is gegaan. Ik ben er namelijk echt zeker van dat het een innesteling is geweest. Dat was ook mijn gevoel, er is iets gaande maar het voelde daarna zo leeg, zo alsof er niets in mijn buik zat, maar na deze periode durf je het ook niet meer te hopen of te voelen dus ik hoopte nog dat het daar aan lag, het gebrek aan vertrouwen in mijn lichaam, in wat ik gehoord heb qua uitslagen.

Ik ben mezelf even kwijt, ik ben zó verdrietig op het moment. Ook gewoon om de situatie waar wij waarschijnlijk in gaan komen nu echt en ik zie er tegenop....

Ik stop even want ik moet het er even uithuilen...

3. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Slunae, succes vandaag!!! X

4. Delta

Delta Niet meer actief

jeetje Naat, pffff ik weet er niet zo veel op te zeggen op je nega test, alleen dat ik het gewoon ongelooflijk *** vind voor jou ! :(
    wanneer zouden jullie aan IVF mogen beginnen?

5. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Naat, dit is wel het laatste berichtje wat ik had willen lezen..
    Wat klote ergens goede hoop hebben en dan gelijk weer keihard met je neus op de harde feiten gedrukt worden!
    Ik hoop dat je traag hcg aanmaakt, dan kan het nog.. Zolang er geen bloed is..

Huil lekker uit dat is goed voor je! Ik geef je vanaf hier een hele dikke knuffel!

Ik weet ook niet goed wat ik verder kan zeggen...

6. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Dank voor jullie lieve reacties! Dat doet me echt goed!
    Het is inderdaad zoals Evaa als zegt gewoon ***!.....

@Evaaa: we moeten 26-10 voor een intake gesprek en daarna zullen we beginnen. Weet verder ook niets dan nog over onze persoonlijke situatie en onze kansen, dat horen we de 26e allemaal....

@Essieee: knuffel terug! Hoe was de kermis gisteren? Gaat het nog met je misselijkheid?
    x

7. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Lieve Es, ik had vorige maand nog meer hoop omdat ik toen dat hele lichte streepje had en omdat het nu echt OMO wit was het streepje, weet ik echt zeker dat het niet raak is. Had ook van dat gelige slijm wat ik altijd heb voor NOD en voor het roze verlies. Mijn schema geeft me elke maand op deze dag exact roze verlies en aan t eind vd middag dus ik verwacht vanmiddag al mijn eerste roze....Ook had ik gisteren avond heel erg onderrugpijn, dat zal ook wel de voorbode zijn. Ik las nu toch op het forum hier ook dat een aantal dames een innestelingsbloeding hadden gehad en toch niet zwanger waren, dus het gebeurt vaker...Ik had er alleen toch goede hoop op, juist ook na het streepje van vorige maand. Er is wel iets gaande daar in elk geval en dat is het enige positieve hieraan wat mij betreft..:)

8. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Gister was meer een dorpsfeest waar ook een kermis bij zat.. Gezellige muziek, mooi weer groep met vrienden was erg gezellig.. Nu niet misselijk gelukkig!

Ik hoop dat je overmorgen alsnog een mooi lijntje ziet op je testje!

9. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Lieve Naat76,

Ik werd vanmorgen wakker en ik moest meteen aan jou denken.. Ik merk hoe van slag je door alles bent, en ik voel met je mee..

Vind het moeilijk om te zeggen dat negatieve testjes voor je nod nog niet perse iets hoeven te zeggen, want de kans is natuurlijk groot het dat inderdaad niet raak is, of zoals je zelf zegt dat de innesteling mis is gegaan. Tis zo f*cking moeilijk om hoop te hebben, of te geven, maar ik hoop het heel erg natuurlijk.. dat het streepje nog moet komen..

Wil je nog iets delen over IVF en wat je mogelijk te wachten staat ?

Een hele dikke knuffel meis..ik denk aan je x

10. Delta

Delta Niet meer actief

@ Naat: pff... dus je hebt nog 1 kans om via de natuurlijke manier zwanger te worden? (al is die vrij klein) en *** is nog zacht gezegd.. huil maar goed uit ! dat is indd goed voor je... alle emoties zn beloop laten!!

11. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Dankje..

Er wordt ook meteen in me gesneden door de kaakchirurg, hoop dat ik dat ga overleven.. blegh! x

12. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Lieve Slunae,

dank voor je lieve woorden.
    Je had het goed gevoeld inderdaad!

De informatieavond was voor mij best schokkend. Als je ziet hoe de bevruchting plaatsvindt buiten het lijf, is dan nog tot daaraan toe, maar er vinden als je gelukt hebt, meerdere bevruchtingen plaats en dus meerdere embryo's die ontstaan maar alleen de goede daarvan worden teruggeplaatst (of 1 hele goede of naar keus 2 minder goede) en de rest die evt goed is wordt ingevroren voor een later stadium evt zodat je niet weer een punctie hoeft te ondergaan. De minder goede embryo's worden dan zoals het er stond, vernietigd. Dat vond ik best even heftig om te lezen. Aan het begin van de avond moest ik ook telkens erg huilen bijna maar ik hield me goed, ik voelde me zo ellendig te moeten zitten daar. Er waren ook best heel veel stellen, zo veel zitten in het zelfde schuitje!.....Afijn, de hormonen die ik zal moeten spuiten zijn best heftig vind ik. Eerst een hormoon waarmee je de eicelproductie gaat stimuleren, dus rijping meerdere eitjes. Dan een hormoon wat je eigen eisprong tegen gaat want dat mag dan dus juist niet. Dan een hormoon, pregnyl wat je moet spuiten (allemaal zelf trouwens....) waarvan je misselijk wordt en gespannen borsten krijgt, het is een zwangerschapshormoon wat ervoor zorgt dat het baarmeoderslijmvlies en de omgeving beter worden voor de terugplaatsing van het embryo.
    Dan krijg je de terugplaatsing.
    Dan is het dus wachten. Twee weken.

Ik heb er echt moeite mee dat we nog maar een kans hebben alvorens wij dit traject ingaan. En als het niet zo mag zijn natuurlijk dan hoop ik maar dat het met IVF wel lukt.....

De 26e is het intake gesprek en dan krijgen we uitleg/instructie over het te volgen traject in ons persoonlijke geval. Gisteren was algemeen voor alle stellen in onze situatie. ICSI is een optie nadat IVF niet werkt of niet goed genoeg is maar ik hoop echt dat dat niet hoeft. De kans op afwijkingen zijn normaal gezien bij de baby 1% en bij ICSI 3%. Dat klinkt niet zo veel maar het is wel 3 keer zo hoog, dus de kans. En genetisch gezien manipuleer je dan nog meer de zaadcel want er vindt geen natuurlijke biologische selectie van de sterkste zaadcel plaats, dus je hebt kans dat het embyro dat ontstaat zwak(ker) is....

Met IVF kan er ook eea misgaan; het kan zijn dat ze geen eitjes vinden ondanks de stimulatie. Er kan ook te weinig zaad zijn (ben ik niet bang voor bij ons trouwens) of dat overstimulatie plaatsvindt en je dus te heftig reageert op de hormonen. Er zijn wel wat risico's aan verbonden dus maar dat gaat op zich nog wel. Het is gewoon heel erg als je de behandeling om wat voor reden dan ook af moet breken.

Nou ja dit was het in een notendop wat ik gehoord heb, of wij beter gezegd....

Slunae, succes bij de kaakchirurg dan straks!!!! Jakkie.....!

Evaa dank voor je lieve woorden ook!

xxxxx

13. Delta

Delta Niet meer actief

graag gedaan Naat !! dat IVF is dus ook erg heftig zeg ! jeetje.. dat is dus ook maar net hoe je erop gaat reageren... en of t aanslaat...
    want je hebt ook nog iui en icsi? wanneer kom je daar voor in aanmerking dan?!

14. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    IUI is inseminatie, dat krijg je als het probleem minder ernstig is eignelijk. Dat is is dat ze met een draadje de sperma van je vriend of donor inspuiten in je baarmoeder direct. Kans op zwangerschap is kleiner dan ook. Dat mag 6 x en daarna krijg je IVF als dat niet lukt. In ons geval is IUI gewoon niet snel genoeg en denken ze dat IVF de beste kansen biedt in deze. Ook omdat ik van binnen verouder zeg maar....:(
    ICSI is met een naald de zaadcel in de eicel brengen en dan hopen dat er versmelting plaatsvindt en een embryo ontstaat en dan terugplaatsen, maar wat ik al in de andere post schreef, de risico's dan zijn groter op afwijkingen bij de embryo en dus het latere kindje omdat je geen natuurlijke selectie hebt door het lijf en de cellen zelf....

15. Coco27

Coco27 Actief lid

20 feb 2011
    469
    0
    0
    Naat je nod us toch pas over 2 dagen? Miss heb je dab en positieve test.. Ik testte ook pas positief na 1 week overtijd..

Nou huil lekker uit!!!! Wij zijn er voor je!!! En snap heel goed dat je je klote kut en alles voelt!!!

Xx

16. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Hi Coco! Huh? Had jij telkens een negatieve test!? Ja ik zit twee dagen voor NOD das waar......nou geef je mij een heel klein beetje hoop weer :) en Slunae mailde me ook al over dat het HCG te laag nog kan zijn....dus ik zal blij zijn als het vandaag blijkt dat ik geen roze heb want dan durf ik weer te hopen maar ik zal zo eens even onderzoeken en dan laat ik wel weten of er roze is goed?! Dank voor je lieve woorden Coco! Knuffel! En ik hoop dat jij in elk geval zwanger bent met je kat die tegen de heg aan heeft gepiest hihi! :D

17. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    OW! WHAHAHA ik zie nu pas dat je schreef: als je hebt geplast maar omdat je heg per ongeluk schreef dacht ik dat je bedoelde als een kat tegen de heg heeft geplast dan kan dat zo stinken zo sterk...! WHAHAHA LOL dit is een grappig foutje van mij! Sorry! Hahahaha

18. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Oke goed nieuws: nog geen roze! Dat is al heel mooi voor mijn doen! Vorige maand had ik op deze cyclus dag al roze in de ochtend. De maand daarvoor echter pas de dag erna, morgen dus in dit geval. Toen had ik het wel al in de ochtend dus mocht het weer zo zijn, dan hoop ik morgenochtend weer meer te weten......liefs!

19. Delta

Delta Niet meer actief

oke dat wist ik helemaal niet ! dus als IVF niet zou lukken, zou je daarna icsi mogen doen? ingewikkeld allemaal hoor !

ik hoop dat je gewoon niet ongi word over een paar dagen, en gewoon lekker posi test meis.. dat hoop ik echt.. zou zo tof zijn...

20. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Dank je wel!!!!!! Nu jij ook nog he!??? Hopelijk wat makkelijker dan hier! ;)

Deel Deze Pagina