Essiee... Den er goed over na wat jullie willen. Ik sta hier heel anders, dit omdat ik zowat heel mn leven al weet dat ik draagster ben. Ik zou het wel doen als ik jou was.. Gewoon om het zekere voor onzekere te nemen.. Kijk m'n man & en zijn er heel duidelijk in.. Baby een afwijking.. We breken de zwangerschap af. Ik weet hoe het is, de zorgen voor een gehandicapt kindje.. Maar edereen denkt er anders over. Dus denk er goed over na, hoe en wat, en wat als he een slechte uitslag krijg.. Naar als er niks in jou familie is en die VAB je vent.. Zou ik me geen, tot minder , zorgen maken! X
Ha meiden, Lief dat jullie aan me denken. Ik volg jullie nog hoor, niet alles..maar ik check regelmatig hoe de zaken er voor staan Ik ben nu volledig thuis en het bezig zijn met positiviteit werpt zijn vruchten af, ik voel me een stuk minder depri. De pijn en slapeloosheid verminderen helaas niet, maarja..daar heb ik gewoon mee te dealen... Zijn jullie weer op de hoogte Dikke knuffel voor jullie allemaal!!!! Mamaloes
Mamaloes!!! Wat fijn om jou even te lezen weer!!! En super dat je minder depri bent!! Jammer dat je lijf niet mee wil werken alleen!.... Gezellig dat je er bent iig en heel veel sterkte!!! Xx
Hoi meiden, Even snel een berichtje, heb geprobeerd alles te lezen maar het lukt me even niet, en reageren dus ook even niet. Voel me niet zo goed, ben erg duizelig en ben eigenlijk al 7 weken aan de dunne, weinig tot geen eetlust ook. Heb toch maar besloten morgen de huisarts te bellen. Twijfel of de duizeligheid komt door mijn fysio behandeling, want wat hij doet is echt behoorlijk heftig. Vooral als hij mijn nek aanraakt (wat hij maar 5 minuten doet) ben ik eigenlijk meteen van de wereld terwijl ik op die tafel lig. Komt dan ook helemaal geen zinnig woord meer uit me en ben dan zo moe en duizelig dat ik bijna niet meer kan fietsen. Ook niet meer helder in mijn hoofd, dus alles wat hij dan nog zegt gaat helemaal langs me heen.. Valt me even zwaar om alles goed te lezen en te reageren omdat ik me zo voel.. probeer het later op de dag nog eens, ga nu weer even rusten. (hoop dat ik een beetje duidelijk ben) X
Nou heb maar gemaild naar het ziekenhuis vndg omdat ik maar niks hoorde.. Nog niks wijzer eigenlijk.. Kan pas in november voor gynacologisch onderzoek terecht. Moet bloed prikken als ik ongi ben en december gaat niet lukken... Wanneer wel.. I don't know... Zit me nu af te vragen wat ik moet doen.. Moet ik nou de ivf arts mailen of zij mij nou iets meer kan vertellen of moet ik het gewoon afwachten?? Ik ben namelijk iemand, als ik iets wil... Dat ik het dan ook snel wil hahaha
Vervelend Slunae!!! Ik hoop echt dat hij weet wat hij doet want het klinkt niet echt als heel goed wat jij schrijft...... Neem goed je rust en kom bij en kijk of je ergens anders terecht kunt want het klinkt nogmaals, niet goed...Of er zit heeeel veel vast, dat kan natuurlijk ook maar het blijven fragiele plekken!.. Slaap lekker! Liefs!
Houdt dat dus in dat je volgend jaar begint pas met de IVF? Ik zou gewoon even bellen als je dat echt prettig vindt! Ik herken het wel wat je schrijft hoor hahaha! Das moeilijk in dit traject want alles duurt ZO LANG!!!!!! Succes! Kus
Nou ik heb gebeld.. Kan 10 nov voor gynocologisch onderzoek. Maar de assistent wist ook niet veel meer.. I denk dat ik het gewion even afwacht.. Of is het heel desperate als ik de IVF arts nu al mail?!? xxx
Hoi meiden, Ik ben er weer even. Probeer even op alle berichten te reageren! Essieee, wat een mooie echo! Wat piepklein nog he, 5,5 cm.. dat gaat heel hard groeien de komende tijd! Ben blij dat alles goed was! En kan me heel goed voorstellen de emoties bij het horen van het hartje, wat fijn voor je! Wat betreft de combinatietest, kan me voorstellen dat je nu twijfelt om het te doen Het is ook een lastige keuze. Denk dat het wel goed is om van te voren proberen te bedenken wat je ermee wilt. Ik weet niet of ze het syndroom van Down kunnen uitsluiten, dat ze dus zeggen van : Het is 100 % niet een kindje met Down. Want ik denk dat ze dat pas mogen zeggen als ze dat écht zeker weten. Er blijft dan dus over dat ze een kansberekening opgeven, maar ook die is niet betrouwbaar. Dus als je zou kiezen om de zwangerschap te laten afbreken, weet je niet zeker of het echt waar was. Als je het sowieso wilt houden, kan je je geestelijk wel voorbereiden op dat er een kans is op Ik vind het moeilijk advies te geven. Mijn eigen gevoel is eigenlijk dat ik denk dat ik het niet zou kunnen laten afbreken alleen om het syndroom van Down. Als ik eraan denk en me inbeeld in die situatie zou ik denk ik de rest van mijn leven een schuldgevoel krijgen. Maar dat is mijn persoonlijke gedachtengang erover. Als er nog ergere dingen bij komen kijken zoals hartafwijkingen etc. zou ik het misschien overwegen. . . maar ik ken ook iemand die een hartafwijking heeft en verstandelijke achterstand, en bij hem voorspelden ze dat hij niet ouder dan 3 zou worden, maar hij is nu al bijna 30 en gewoon een erg leuk mens en ook gelukkig. Zo moeilijk dit soort dingen.. Mamaloes, Fijn dat je je weer iets beter voelt dmv positieve dingen! Qua pijn en slapeloosheid lijk het erop dat je dat zult blijven houden, maar toch hoop ik op verlichting voor je! Sterkte! Coco27, sorry maar ik kan je verhaal soms echt niet volgen! Je hebt een gyn, je hebt een assistente en je hebt iemand bij de IVF in het UMC en ook nog een IVF in Maastricht ? Naat76, denk dat hij wel weet wat hij doet.. hij beseft denk ik niet zo goed dat ik heel gevoelig ben. Zal dat vrijdag duidelijker aan hem aangeven, en ook de reactie die ik nu heb gehad erop. Hij is fysio en osteopaat dus ben wel aan het goede adres denk ik.. maar ik ga toch binnenkort ook bloed laten prikken op B12 tekort. Heb ook het idee dat ik bloedleegte heb op het moment.. dus het heeft denk ik met meerdere dingen te maken even. Ook de rare luchtdruk op het moment in NL helpt niet mee, want daar ben ik ook gevoelig voor. Kan dan andere dingen echt even niet hebben.. zoals net in de winkel, moest even boodschapjes halen, maar dan hoor ik al die piepjes en tonen van alle apparaten die de meeste mensen niet eens horen, en dan val ik zowat flauw. Fietste net ook langs een zonnebank-centrum, nou de elektrische lading die daarvan af komt kan ik gewoon niet tegenop op het moment Moet even goed weer aansterken! Hoe gaat het verder met iedereen nu ? Evaa ? Tot later meiden!
Ha lieve schatten! Even bericht van mij!! Ben in drukke werkweek dus weinig tijd om te internetten!... Hier even kopie van n post van mij: O ja: 1 week voor nod nu en had gisteren wéér zo'n pijn in m'n rechter lies!!!! Maar dan bij beweging dus als ik liep!! Herkent iemand dat?? Ik had de vorige ronde op deze zelfde dag giga pijn in m'n lies ook rechts (altijd bijna rechts) en echt ook heel erg zeer en toen had ik ook bloed verlies, druppel vers en fluim bruin en na die keer was t weg. Dacht echt innestelings bloeding. Toen toch ongesteld geworden maar met ontzettend veel pijnen in die rechter lies ook weer. Aan t einde voelde t alsof er iets knapte daar!!!! Volgende dag ongesteld... Krijg t gevoel dat er met of rond de innesteling nu al twee x iets fout is gegaan....Nu dus week ervoor weer zon pijn. Iemand idee wat dat is, of kan zijn???? X Ik weet t echt niet meer hoor... Weer die week voor nod van hoop en ook angst!. Slunae: al gepraat met de fysio? Of doe je dat pas volgende keer. Straling IS ook super slecht dus verbaast me niet dat je daar last v hebt!!!!.... Zeker met veel gevoeligheid!!! Coco ik snap je ook niet meer precies!....? Evaa: op naar nieuwe ovulatie ronde!!! Doe je testen eigenlijk? Kus!
@ naat: testen? ovu testen of? Jeetje Naat.. pff ik herken het niet.. maar slunae lees ik wel.. @ slunae: hoe kan dat nou meis? dat klinkt best heftig!! hopelijk vind je snel de oorzaak en een oplossing ervoor..
Hee mop, Pijn in lies herken ik wel.. had dat wel meer toen met de vmk. Dat gevoel van dat er iets knapte herken ik ook. Lastig zeg, want je vermoed wel iets, maar echt zeker weten kan in dit geval niet Misschien kunnen ze een bloedonderzoek doen een paar dagen voor je nod, om te zien of er wel iets is zeg maar.. maar denk niet dat ze dat zomaar doen. Ga morgen praten met de fysio.. moet er in de middag heen. Ben helemaal op. Weet niet of het met fysio te maken heeft of met mijn darmen/maag/stress ofzo. Irritant is het wel. Kan helemaal niets, want ik val steeds bijna om. Maakt me ook wel bang, de gehele dag duizelig zijn.. straks val ik ineens neer ofzo. Ga morgen weer proberen de HA te bellen ook. X
Naat.. Ik herken het ook wel een beetje.. Ik voelde ook heeeele erge steken. IK hooop het voor je!! Nou om mijn verhaal nog ff duidelijk te maken Ik ga dus IVF/PGD doen, in ieder geval alle voorbereidende onderzoeken opstarten. En ik hoor 10 nov wel hoelang de wachtlijst is. Ziekenhuis in Maastricht is het hoofd van pgd zeg maar. Daar onderzoeken ze alles. Daar doen ze ook de ivf behandeling, zo ook in Utrecht en Groningen. Vandaar dat ik Utrecht behandeld word, omdat ik daar woon. Dus hier in het UMC worden alle behandelingen gedaan, en het word opgestuurd naar Maastricht om te onderzoeken. En ik denk dus dat ze in het UMC niet helemaal goed mijn dossier hebben gelezen omdat ze zo vaag reageerde over het spontaan zwanger worden. Snappie beetje??
Vervelend zeg!!! Die duizeligheid!!!!! Wellicht tekort aan b12 idd?!? Bloed prikken? Onderzoek?! Hoop dat je eruit komt met de fysio...Zo duizelig is toch niet gewoon?! Bloedonderzoek v te voren... Nee ik test wel weer zodra t kan of ik iets vermoed. Heb nu ook vage ongesteld pijnen vooral wéér rechts. Ook gevoelige borsten met vlagen. Kan alle kanten op..... Coco snap t iets beter: dus alles vindt plaats in UMC? Voor jou wel zo fijn!..,dichtbij!... X Evaa ik bedoel ovulatie testen!!
Hey meiden! ff iets geks van mij... Ik ben nu bijna een week niet meer ongesteld, en ik had net ineens bloed bij het afvegen... How weird is dit? Of kan dat misschien? Nooooit eerder gehad! Hoe is het verder met jullie? Gelukkig lekker weekend nu! Lekker genieten allemaal! x