Op vliegvakantie met 27 weken. Aanraders?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MRCD, 12 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MRCD

MRCD Fanatiek lid

13 jul 2013
    1.633
    0
    36
    Flevoland
    Hoi meiden,

Wij willen, als ik 27 weken zwanger ben (tweede week van juni), nog even lekker met zijn tweeën weg. Lekker in een resort (4 of 5 sterren) in de zon. :)

Ik ben nog fit, sport ook nog gewoon (rustig aan), en kan ook nog goed tegen warmte. :D Gisteren en eergisteren vond ik het heerlijk in de zon.

We gaan een last-minute vakantie boeken, zijn op het moment erg leuke acties, maar weten dus nog niet waarheen.

Gisteren al even met de VK over gehad. Zelf al aangegeven dat Afrika nu niet geschikt is vanwege medische zorg. Afrader (volgens vk) is Griekenland, omdat de medische zorg daar niet geweldig is en ze niet altijd goed Engels spreken en je dus niet weet wat er gebeurd als er wel iets met je is.
    VK gaf aan dat ik verder gewoon kon gaan waar ik heen wilde. Europa, Amerika, maakt niet uit.

We zijn het gewend om lange reizen te maken (zijn al in Afrika (Zanzibar), Azië (Thailand e.d.) geweest).
    Als er een leuke aanbieding is voor de Dominicaanse Republiek, Mexico, Aruba, o.i.d. dan ga ik liever daarheen, dan voor hetzelfde bedrag naar Turkije.

Toch vind ik het belangrijk om ervaringen van anderen te horen, voordat we iets boeken. Zijn er dames verder weggeweest dan EU met 27 weken? Hoe is dat bevallen?

Zijn er nog tips voor bestemmingen die goed te doen zijn (mag ook in de EU natuurlijk)? We zijn opzich best wel luxepaardjes (4 of 5 sterren) en willen het liefst all-inclusive, zodat we echt heerlijk kunnen relaxen en niet veel van het resort hoeven. Niet altijd hoor, we houden ook van rondreizen zonder luxe, maar dat lijkt me nu wat minder geschikt vanwege een druk reisschema en het comfort. Deze vakantie gaat draaien om lekker genieten van en met elkaar! ;)

Alle tips zijn welkom! :D

2. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Als je voor de zon gaat dan zou ik geen Dom Republiek doen. Het is daar dan regentijd maar dat terzijde.

Ik lees mee ik wil in Aug nog weg en ben dan 31 weken

3. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Misschien heb je iets aan de zonkalender.

Zonvakantie in juni? Overzicht van de beste bestemmingen voor een zonvakantie in juni.

Toch zou ik denk ik niet heel ver meer willen vliegen.
    Dat je het gewend bent is heel fijn maar met 27 weken zwangerschap is dat wel even anders dan wanneer je niet zwanger bent.

Weet niet hoe het met de medische voorzieningen is op de canarische eilanden maar daar is het ook zeker lekker weer in juni.

4. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik heb zelf (de eerste zwangerschap) met 27 weken een rondreis in Sri Lanka gemaakt. Vond het echt uitstekend te doen.

Qua landen zou ik denken aan de Antillen, Maleisie, Bali of Thailand (al ben je daar al geweest)

Zoek van tevoren goed uit waar er goede (prive)klinieken zijn. En uiteraard kopie zwangerschapskaart & fit to fly verklaring mee.

Voor de vlucht kan je overwegen om flightsocks aan te schaffen en een extra kussentje mee te nemen voor je rug. (ik had overigens mijn voedingskussen mee in de backpack :D)

Daar gewoon de normale gezondheidsnormen in acht nemen, alleen nog iets strenger. Alleen flessenwater (ook voor tandenpoetsen), geen salades en alleen eten waar het verloop hoog is.

Mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel!

5. Tazzy79

Tazzy79 Actief lid

8 apr 2015
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thailand staat erom bekend dat ze een zeer goede medische standaard hebben. En luxe resorts kun je daar ook vinden.
    Maar ik zou het niet doen als ik jou was, je moet er toch niet aan denken dat je minstens 10 uur vliegen van huis bent als er iets zou gebeuren met jou en je kindje. Ik zou de Canarische eilanden aanraden, daar vind je denk ik ook alles wat je zoekt.

6. Shin

Shin Actief lid

24 jul 2014
    170
    0
    0
    Ja hoor prima te doen! Was 28 weken zwanger plus een peuter en 11 uur naar Los Angeles gevlogen. Iedereen heel behulpzaam en je krijgt bij veel dingen voorrang. Amerika zeker een aanrader, verder de Antillen en Mexico ook, qua klimaat en voorzieningen. Lekker luchtige kleding en slippers mee, wandelen ging ook nog goed. Even opletten met volle zon ivm warmte en zwangerschapsmasker. En ja eten en ijs enzo. Veel plezier!

7. Minimi12

Minimi12 Actief lid

8 sep 2013
    354
    0
    16
    Hallo ik ben met 28/30 weken naar Griekenland geweest naar rhodos eiland. Ging prima.
    (Kleine vlucht van max 4 uur)
    En ik ben nog niet eens zo fit als jou. Haha
    Wij zaten in mitsis grand hotel. 5 sterren hotel en Engels daar is beter dan mijne.

Qau omgeving ook prima te doen. Overal heen geweest met de auto en geklommen en gewandeld. Met steun van me vriend en af en toe wat rustiger aan.

Moet wel zeggen dit was april en toen was het al rond de 20 graden. Was nog goed te doen dus. En juni zal het wel warmer zijn dus weet niet hoe je daar op reageert.

Vliegen was ook allemaal prima alleen omdat het mijn eerste keer was door de zenuwen misselijk.

8. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Spanje?
    En dan zou ik gaan voor Ibiza of Menorca, allebei prachtig.
    Zeker in juni kan je op Ibiza nog wel voor een redelijke prijs een mooi villaatje huren met privé zwembad.
    Menorca is minder duur en minder ondekt, maar
    Oh zo prachtig.
    Beide niet ver vliegen en Spaanse medische zorg is uitstekend.
    Zou ook zo graag nog gaan, maar helaas mag ik helemaal nergens heen :(.

9. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Knap dat je nog zo ver durft! Ik zou het niet doen, wat iemand hier al zei je wilt niet 10 uur van huis zitten als er iets is met jou of je kindje! Wij gaan in augustus trouwen, dan ben ik 28 weken zwanger. maar ik wil dan niet nog op vakantie, ook omdat ik dan nie tweet hoe ik me voel, wij gaan over een paar weken al, dan ben ik 17 weken. Dat lijkt me prima te doen. 8 dagen turkije all in...gewoon idd eventjes relaxen. Maar ik snap wel dat je graag wat verder wilt, turkije is niet echt speciaal haha

Succes met je zoektocht & alvast een fijne vakantie!

10. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    Ik ben met 32 weken naar Texas gevlogen en met 35 weken terug. Het was daar 40 graden maar prima te doen..
    Vliegen ging ook prima af en toe wandelen en veel water drinken!

11. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    vorige zwangerschap een rondreis door west USA gedaan, met ca. 20 weken, maar dat was al wel een hele zit in het vliegtuig. Met 28 weken is dit nog wel vervelender, probeer trouwens ook veel te bewegen in t vliegtuig om trombose tegen te gaan.

Als ik jou was zou ik dichter bij huis blijven, maar misschien is dubai nog een (heel warm 35-40C) alternatief, of een leuk resort ergens in Florida. Of anders canarische eilanden, cyprus of de balearen, zijn rond die tijd ook prachtig.

12. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Geen ervaring, maar check even of sommige bestemmingen wel kunnen ivm dengue etc. Ik hoorde een paar weken geleden van iemand nog dat ze hun vakantie naar Mexico op aanraden van VK daarom hebben afgeblazen. Volgens mij is dat ook volledig vergoed vanuit de annuleringsverzekering.

Ik vlieg zelf met 29 weken nog naar Griekenland voor werk. Manlief gaat wel mee omdat we er nog een paar dagen vakantie achteraan plakken, vind ik toch wel een geruststelling rond die termijn.

13. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik zou niet naar de Dominicaanse republiek gaan, ivm medische zorg daar.

Zelf ga ik met 25/27 weken nog naar de Canarische eilanden. Ik denk dat Aruba en Curaçao (sint maarten?) Ook nog wel goed te doen zijn.

Ook bij all inclusive mag je niet alles eten, let op de postmix (aangesloten op kraanwater soms!). idd dengue (stedelijk gebied overdag) en malaria (vanaf schemering in landelijkere gebieden) dacht ik.

Overigens komt er op de Dominicaanse republiek (sporadisch) ook malaria voor; het is 1 eiland met Haïti samen, waar het officieel wel voorkomt. Je kan mij niet vertellen dat die muggen de grens niet oversteken ;)

14. MRCD

MRCD Fanatiek lid

13 jul 2013
    1.633
    0
    36
    Flevoland
    Bedankt voor alle tips. We gaan is even kijken wat we gaan doen. ;)

Waarschijnlijk Aruba, Curaçao of Bonaire en anders in de EU... Mallorca of Tenerife ofzo...

Meer tips zijn altijd welkom. 😄

15. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Wij zijn in Turkije geweest en moet zeggen toch niet altijd zo lekker gevoel t hebben gehad.. stel dat er wat is... Ik gingn op alles.letten als.Ik twijfelde of t wel goed zat.
    Wij zijn ook globetrotters, Amerika, Azië, zuid sAfrika, noord Afrika, Latijns, Hawaï, amerika Ect
    Nu mrt dochter van bijna 3nstuurlijk heel anders als voor die tijd. Maar ik zou de volgende x niet meer zo laat gaan denk ik

16. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Tenerife vind ik geen aanrader eerlijk gezegd, maar dat heeft nix met zwangerschap te maken. Ik vond het veel te toeristisch! Ze hebben wel de lekkerste sangria maar die mag je nu toch niet hebben ;)

17. Tazzy79

Tazzy79 Actief lid

8 apr 2015
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond Tenerife heel erg leuk juist. Er zijn heel toeristische plaatsen maar als je daar niet heengaat is het voor elk wat wils. Het is een prachtig eiland, vooral rond de vulkaan is het schitterend. Huur een auto en verken het eiland. Het zuiden is toeristisch, de rest ook echt het bekijken waard!

18. MRCD

MRCD Fanatiek lid

13 jul 2013
    1.633
    0
    36
    Flevoland
    Pffff. Keuzestress! Aruba stond al wel op het verlanglijstje... En er zijn nu leuke aanbiedingen. 😄 Daarentegen zijn de Canarische eilanden ongeveer een derde goedkoper...
    We hebben het geld wel uiteraard, anders zou ik niet eens naar Aruba kijken.... Oh, ik weet het ff niet. ;)

Meningen zijn welkom. 😉

Zie ook net dat ik 28/29 weken ben (heen 28 en terug 29), had me een weekje vergist... 😂

19. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij zijn naar Dubai geweest tijdens mijn tweede zwangerschap en vond het heerlijk. Weer is geweldig (ongeveer 40 graden) veel te doen en te zien, vriendelijke mensen, mooi strand en heerlijke hotels. Ook goede ziekenhuizen, wat ik ook ontzettend belangrijk vond.

20. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik vond Aruba heerlijk. Een weekje of 10 dagen is ook mooi, meer is er toch niet te doen.
    Strand, water en temperatuur (altijd een lekker windje) is heerlijk!

Met de canarische eilanden heb ik geen ervaring, dus kan ik niks over zeggen :)

Deel Deze Pagina