Mijn zoontje heeft af en toe een knalrood en heetgloeiend oor. Het andere oor blijft normaal. Vreemd, waar zou dit door komen? Is dit herkenbaar voor iemand?
Bij ons een teken van vermoeidheid, of ze hebben er op gelegen. G is in elk geval een KNO kind, R nog niet bekend (maar schaar ik er voor mezelf maar vast onder). Bij beiden is het in elk geval geen vooraankondiging van een oorontsteking. De vermoeidheid valt extra op door bleek koppie, donkerder gebied onder ogen (nog niet super totalloss maar gaar), rode oortjes (1 of 2 kanten, net hoe gaar ze zijn) en kneiterwarme handen en meestal warme voetjes. Bij opkomende ziekte hebben ze dan juist weer koude handen en voetjes, maar zie ik t vooral aan hun ogen. De rest van t plaatje komt wel overeen.
Hier is het vanaf geboorte al. Dat was voor ons een slaapsignaal, eer we bij gapen/oogjes wrijven kwamen waren ze al over over over vermoeid en ging t dak er af als je ze in bed legde. Hou er rekening mee dat dit voor kinderen een zwaar intensieve tijd is. Dus als je verder geen signalen hebt zou ik het onder vermoeidheid scharen. Wordt het dik, pijnklachten, zéker bij afstaand oor dan wel aan de bel trekken (die laatste met urgentie).
Goh, geen idee precies. Zag het vanmiddag toevallig bij mn peuter van 3. Denk dat bij de meeste het na het stoppen met middagslaapje is trouwens , dan zijn ze wat vermoeider. 4 is ook net begonnen op school, in deze tijd, kan echt extra moe betekenen. Vaak ook aan 1 oor. Mn jongste van 1 krijgt vooral nog rode wangen. Mijn kinderen zijn 1, 3, 5 en 7.
Huh open je nou deze week ook een topic over een kloppend en suizend oor bij je kind? Was best handig geweest als je dat in dit topic erbij had gezet. Bel gewoon de huisarts even en ga niet dokteren op een forum.