Kom keer op keer dezelfde oplichter tegen! (mp)

Discussie in 'De lounge' gestart door Ytest, 26 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ik blijf mp maar aan het tippen! Die persoon blijft rustig onder steeds een nieuw account diezelfde advertenties erop zetten!

Had al een advertentie gemaakt dat mensen geen geld over moesten maken naar het betreffende rek. nr. maar toen bedacht ik me dat die kerel mijn adres dus heeft.

Er lopen al meldingen bij de politie, kon ik opzoeken toen mijn bank uiteindelijk de echte naam weergaf..

Ik kan me daar zo kwaad om maken, dat er eigenlijk gewoon niets aan te doen is. Dat ze niets met iemands ip adres kunnen, bijv. blokkeren. Ik weet nu dat er tientallen in die paar dagen samen met mij voor de bijl zijn gegaan! :x

Maarja, ik blijf maar tippen ;)

2. Sila24

Sila24 Niet meer actief

goes0dzooo oppakken die handel

3. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Zet de link neer.. Kunnen wij ook tippen...

4. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Wat voor soort advertenties plaatst hij? er is toch ook een site waar je oplichters kan melden? moet je ff googlen. kan je verschillende gegevens van een persoon opgeven en als iemand daar dan op googled dan komen ze daar uit..

5. henkie24

henkie24 Niet meer actief

en hoe weet je dat deze een oplichter is? vorige week was er ook iemand met een zogenoemde oplichter en dit bleek helemaal niet zo te zijn. denk dat je voorzichtig moet zijn met dezedingen

6. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ik heb geld overgemaakt, en ineens was de hele account geblokkeerd, even later onder een nieuwe naam dezelfde advertenties erop, zelfde tekst en foto. Vreemde naam bij de afschrift, rekening bekend bij politie..

7. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Als er meerdere aangiftes zijn kan de bank de rekening blokkeren. (Maar kans dat hij dan elders een nieuwe rekening opent natuurlijk).
    Balen. Hopelijk heeft de politie snel genoeg info om hem op te pakken.

8. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Ze kunnen zeker wel een ip blokkeren. Probeer maar eens op twitter 4x je ww verkeerd in te geven. Dan kan mp dat zeker weten ook! Als ze willen tenminste.

9. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Echt idioot dat MP daar niets mee doet.... Zou MP zelf ook veel tijd schelen als ze "bekende" oplichters gewoon gaan blokkeren vis hun IP adres.....

10. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    #10 Ytest, 26 apr 2013
    Laatst bewerkt: 26 apr 2013
    Dat zou een stuk schelen ja! En doe het nou niet eens voor mezelf. Naar dat geld kan ik fluiten, maar voor anderen om er niet ook in te trappen.

11. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Misschien hebben ze wel al een IP-ban gegeven maar die kun je omzeilen met een proxy.. en ik denk dat diegene dat ook weet als hij/zij doelgericht aan het oplichten is.

Maar echt naar, zo is het leuke er snel af als je denkt dat je een goede koop hebt gedaan en je bent alleen maar geld kwijt..

12. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Je moet gewoon geen geld van tevoren overmaken. Onder rembours laten leveren of zelf ophalen.

13. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Er zijn zoveel verschillende mogelijkheden om met een onbekend IP adres te blijven adverteren, dat heeft geen zin om deze te blokkeren. Je kan onder allerlei proxyservers onder een andere IP ads zetten, of een IP hider downloaden, op wifi van andere mensen gaan, via je je telefoon ads plaatsen, dan heb je ook keer op keer een ander IP.

14. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Zo werkt dat natuurlijk niet bij MP. Koop zo vaak kleding op MP. De verkoper gaat t echt niet eerst opsturen en dan pas hun geld krijgen. Zou ik zelf ook nooit doen. Het gaat hier altijd wel om in verhouding kleinere bedragen. Maar toch wrang als je niets ontvangt. Hier nog maar 1 keer meegemaakt. Dat is het risico.

15. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Hoezo niet? Rembours betekent dat je bij ontvangst van het pakketje betaalt, en zo zijn beide partijen verzekerd van levering. Dat is heel wat anders dan eerst opsturen en dan pas betaald krijgen.

Als je eerst betaalt aan een wildvreemde loop je natuurlijk het risico dat die niets opstuurt. Dus je moet dat risico nemen of de rembourskosten.

16. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Wat ik niet snap is dat er nog zoveel mensen echt betalen voordat ze het spul binnen hebben.
    Ik zou dat niet in mijn hoofd durven te halen. Als ik iets heel graag wil hebben en ik ben dan goedkoper uit (inclusief benzine) dan dat ik in de winkel zou zijn dan zou ik het tot aan de deur ophalen.

17. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Dat is leuk bedacht...maar hier in de buurt wordt gewoon weinig aangeboden op marktplaats.
    Of in iedergeval niet de spullen die ik zoek.

18. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

En vergeet niet dat het 9 v/d 10 keer goed gaat! ;) Ik heb nog nooit is niet gehad. Wel soms dat ik er echt achteraan moest, maar uiteindelijk werd het opgestuurd. Het risico is klein en vaak gaat ook vaak om kleine bedragen.

19. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Rembourskosten zijn bij post.nl 15.95 E. De kleding die ik koop/ verkoop is vaak goedkoper. Dus niet in verhouding.

20. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    ONder rembours laten verzenden is ook schijnzekerheid hoor... hoe vaak hoor je niet dat er uiteindelijk niet datgene in het pakketje zit waarvoor men wel heeft betaald. Je moet nl eerst betalen en je mag pas daarna het pakketje openen... niet vooraf!

En ja, ik maak ook altijd vooraf geld over hoor.... en het is nu pas een keer misgegaan.. wel geld gestort en nooit een pakketje ontvangen

Deel Deze Pagina