Roodvonk

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mama81, 25 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama81

    Mama81 Fanatiek lid

    2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Gisteren zagen we dat mijn zoon een beetje rode vlekken in zijn gezicht kreeg, het leek een beetje alsof hij een beetje verbrand was door de zon. We hebben gisteren veel visite over de vloer gehad met kids, dus de hele dag lekker buiten geweest en druk, dus verder weinig aandacht besteed. Vanochtend was het een stuk erger en dachten we dat hij echt goed verbrand was, vond dat een beetje vreemd, want hij is vorig jaar niet 1x verbrand.
    Naar het kdv gebracht en gezegd dat als hij nog roder werd of ziekies dat ze mij dan moesten bellen. En ja hoor, om 3 uur ging de telefoon, zijn gezicht was zo rood, achter zijn oren ook en zijn oren waren ook dik, ze vertrouwden het niet of ik de dokter wilde bellen.
    Naar de dokter geweest en nu blijkt hij dus een milde vorm van roodvonk te hebben, het zit namelijk nog niet op de rest van zijn lichaam, wel een beetje op zijn tong. IK heb een antibioticakuur gekregen, maar mag zelf beslissen of ik die neem of niet. Maar nu lees ik op internet (ik weet het, internet is soms heel fout haha), dat de ziekte zich uit met hoge koorts en geen eetlust enzo, maar ik merk behalve zijn rode koppie verder niks aan hem. Is dit normaal? Of zou een verkeerde diagnose gesteld zijn? Of wordt hij nou morgen of overmorgen ineens erg ziek?
     
  2. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    ik heb eerlijk geen flauw idee. ik vind het vreemd dat je zelf mag kiezen om de ab te geven of niet. ik zou dan maar even kiezen voor niet omdat hij verder niet ziek schijnt te zijn. ik neem aan dat als eht echt doorzet hij toch snel flinke koorts zal moeten krijgen dan kan je alsnog snel met die ab kuur beginnen. maar wellicht krijgt je zoon echt maar een heel milde vorm en blijft de koorts en alle andere ongemakken verder achterwege.
    ik vind het maar een rare actie van je ha eerlijk gezegd. zo weet je eigenlijk nog niks.

    beterschap met je mannetje
     
  3. Yelice

    Yelice Niet meer actief

    Mijn beide kinderen hebben in december roodvonk gehad en dat ging gepaard met koorts en rode vlekken en een dikke rode tong en hangerig en moe.
    Ik kon idd ook kiezen of ik AB gaf of niet omdat het een virus is die vanzelf uit je lichaam gaat maar met AB iets sneller weg is.
    Ik heb wel AB gegeven omdat mijn dochter toch wel vrij ziek was.
    Het is een ziekte die niet heel vaak meer voorkomt maar goed het kan verder niet heel veel kwaad tis een kinderziekte
     
  4. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hier heeft dochterlief 3 weken geleden roodvonk gehad. Ze zat helemaal onder de uitslag, maar verder niet erg ziek. Geen hoge koorts iig, een paar dagen verhoging, maar de uitslag kwam daarna pas.
     
  5. Mama81

    Mama81 Fanatiek lid

    2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Hij is er helemaal niet ziek van, ook niet geweest. De uitslag zat alleen in zijn gezicht en oren, maar verder niet. Vraag me af of het echt roodvonk is eigenlijk. Het felle rode is overigens weg, maar zijn huidje is nog wel ruw.
     

Deel Deze Pagina