Roodvonk

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door moontje2008, 4 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hallo allemaal!

Mijn dochter kreeg maandag koorts met keelpijn, haar tong werd wit en nu dus dik, rood net spikkeltjes. Conclusie huisarts: roodvonk. Ze heeft geen erge vorm, knapt nu al weer wat op dus ze geeft verder niets gekregen.

Blijkbaar hebben zowel mijn man als ik ook het gehad, zelfde symptomen.. Mijn tong voelt nog steeds wat branderig aan. Uitslag hebben we niet gehad.

Onze huisarts zei dat het vrij onschuldig was, maar ja meneer Google zegt wat anders :D dus ik als overbezorgde moeder ben natuurlijk wel wat bezorgd.

Heeft iemand ervaring met roodvonk? Hoe lang blijft die tong zo?

Bedankt alvast!

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Mijn moeder vertelde dat toen ik klein was het hele gezin aan de antibiotica moest toen ik het had.... Hoor het nu nooit eigenlijk!

3. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    De huisarts vertelde dat het tegenwoordig heel mild verloopt, dat veel mensen er niet meer mee langs komen. Ook dit weer werkte niet mee.

Ze is eigenlijk nog amper ziek.. Hoop dat dit het gewoon is..

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mijn huisarts was het meer eens met Google.

Maar mijn dochter gilde het ook uit van de pijn, hoge koorts en zo ziek als een hond binnen een paar uur.
    Bracht d'r gezond en vrolijk naar de bso en om 11 werd ik gebeld of ik d'r alsjeblieft kon komen ophalen want ze konden het niet langer aan zien.
    Toevallig was ze die dag op bezoek bij de bso waar haar oude kdv-juf werkt... Dus ze was in prima handen. Maar als die zegt dat ze het niet meer kan aanzien is het wel heel triest.
    Heb d'r ook naar huis gedragen en 10 minuten later zat ik flink gestresst aan de telefoon naar de huisarts. Die mede door het achtergrondgeluid bepaalde dat we ons jas aan konden doen en langs komen.

Antibiotica mee naar huis (alleen voor dochterlief dus) en paar dagen later was ze weer redelijk fit.
    Ging echt heel snel.
    Huisarts zei dat het zonder AB wel 3 weken kon duren overigens..

5. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft het net achter de rug, is heel erg ziek geweest echt wel een paar dagen 40+ koorts en keelontsteking, pijn aan haar tong. Nu nog steeds gilt ze het uit bij kiwi en mandarijn, dat prikt nog steeds en het is al 2 weken geleden dat de arts de diagnose stelde.

oh en ook uitslag op haar romp en gezicht had ze maar dat was na 2 dagen weer weg ;)

6. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Onze dochter heeft het ook gehad een paar jaar geleden, zoals hierboven...koorts en keelontsteking...rode tong en wat uitslag maar voornamelijk en laaaaange nasleep met mega verkoudheid en zag spierwit..erg kapotte mondhoeken...heel naar. We waren toen op vakantie en na een week was ik er klaar mee dat ze niet opknapte. Na een paar dagen antibiotica ging het snel beter..ik vond het redelijk heftig allemaal...beterschap..

Deel Deze Pagina