Roodvonk?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door frannie82, 2 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Tong van dochter

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
  3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ze heeft veel pijn aan haar tong vooral aan de zijkant!
    Verder heeft ze er een loopneus bij, hoest en is hees.
    Temperatuur niet gemeten ze is niet ziek en is ook naar school geweest.

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik zie dezelfde tong als bij mijn dochters vorig jaar... ook roodvonk.
    Zij begonnen beide wel met hoge koorts en veel keelpijn, pas daarna kwam de frambozentong en de vlekken op de huid.

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ze heeft misschien wel koorts gehad maar dan zonder dat ik het gemerkt heb.... Ze is niet zo snel ziek ziek wel eens vaker niet helemaal fit maar ze wil dan zelf ook gewoon naar school toe.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Aardbeien tong... Ja ik denk roodvonk! Klasgenootje van mn dochter had dit pasgeleden ook, hij werd 's nachts toen wel flink ziek... Succes!

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dank jullie! Dit speelt al een aantal dagen nu en ze had maandag en dinsdag pijn met eten. Ze geeft specifiek pijn aan aan de zijkanten van haar tong. Als je goed kijkt dan zie je ook echt bultjes zitten.

8. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Inderdaad, dat viel mij ook meteen op. Zijn dit geen aften?
    Die zijn ook echt pijnlijk..

Weet niet of dit ook een symptoom is van roodvonk hoor, (gelukkig) geen ervaring mee. Maar de tong van je dochter is wel een exacte kopie van het plaatje van internet.. Hopelijk valt het mee, beterschap!

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Pijnlijke tong hoort wel bij roodvonk.

En ze zijn ook wittig rond neus/mond.
    "roodvonk masker" als zoekterm helpt wel.

Hier overigens wel een flink ziek kind.
    Maar volgens mij is het niet uitzonderlijk dat je kind niet heel ziek word.

10. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Hier is dochter ook goed ziek geweest van roodvonk. Ze kon dagen niet eten. Ook later pas kreeg ze de frambozen tong.

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ze heeft niet van die knalrode wangen die ik zag wel ietsjes rood geweest. Nu is ze voornamelijk verkouden en zegt ze dat haar tong niet meer zo zeer doet maar haar keel. En verder hoest ze haar longen uit haar lijf.

12. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Precies zo een tong heeft mijn zoontje. Vandaag op de derde dag koorts kwam deze tong tevoorschijn. Verder geen vlekken en 1 flink rode wang. De rest van zijn gezichtje is normaal. Kan dit roodvonk zijn? Ik lees dat dat gepaard gaat met rode vlekken op de borst maar dat heeft hij niet. Verder geeft hij geen pijn aan maar hij eet al sinds woensdag niet meer en heeft echt flink koorts (zie mijn topic).

13. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier op school, psz en kdv (!!!) een bericht dat er roodvonk heerst.

14. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    2 kids van vriendin; zoon had afgelopen zondag koorts en overgeven en uitslag op lijf. Mijn oudste dan die tong en nu haar oudste. Ook alleen de tong, verkouden en niet willen eten.

15. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Mijn zoontje had dezelfde tong. Gister gezien door de arts. Voor roodvonk moet er uitslag op bovenlichaam zijn die vaak ruw aanvoelt. Anders spreken ze niet van roodvonk.

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm daar heeft onze huisarts niet naar gekeken.. Die had 1 oogopslag nodig om aan dr gezicht te zien wat het probleem was.

AB mee naar huis... En ze voelde zich verrassend snel weer beter.

17. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Oke, deze arts keek daar wel naar. Heb je zelf gezien of ze rode uitslag op haar borst had? Maakt verder ook niet uit maar omdat mn zoontje precies dezelfde tong had en gezien is door de arts die verklaarde dat het geen roodvonk is omdat de ruwe rode vlekken op de borst onbtbraken dacht ik misschien wel handig om hier te vermelden.

Deel Deze Pagina