Concord Reverso: ervaringen gezocht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Adje, 16 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.267
    25.733
    113
    Wij willen een nieuw autostoeltje voor onze zoon kopen. Hij is wat langer en zwaarder dan gemiddeld voor zijn leeftijd (9 mnd). Ik schat 80 cm en 11 kilo. Hij past nog wel in de maxicosi, maar dat duurt niet lang meer.

Nu heb ik de Concord Reverso op het oog. Als het goed is dan is deze geschikt vanaf geboorte tot 4 jr, en wordt als beste getest en beste koop door de consumentenbond aangeraden. Dus ook niet belachelijk duur...

Maar nu kan ik online geen winkel vinden die hem verkoopt. Alleen webshops dus. En ik zou toch graag mijn zoontje er een keer in zetten oid en te kijken hoe groot hij echt is ivm passen in de auto. Ik heb een fiat punto, en er moeten nog 3 andere kinen in passen :D

Dus iemand ervaringen met deze stoel? Of weet iemand toevallig een winkel die ze wel hebben, zodat we hem even kunnen uitproberen?

2. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.267
    25.733
    113
    Nou, ik had eigenlijk wel verwacht dat iemand deze stoel zou hebben, aangezien hij als beste uit de test komt bij de consumentenbond en ook bij de anwb goed scoort.
    Dan moet ik hem misschien maar gewoon bij bol.com bestellen, daar kan hij ook makkelijk weer terug als hij niet goed zit :D

3. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    #3 MamavanLieverd, 17 mrt 2017
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2017
    Volgens mij heeft babyplezier hem ook, wel ook een fysieke winkel.

Overigens heb ik ook lange kinderen, die beiden met 10 maanden uit de maxi cosi gegroeid zijn. Nadeel van een groep 1 stoel was dat mijn zoon daar met 3 jaar ook uitgegroeid was en toen al over moest naar een groep 2. Voor mijn dochter hebben we nu een achterwaartse tot 25 kilo, daar passen ze langer in,

4. nienek

nienek Nieuw lid

14 nov 2014
    1
    0
    1
    NULL
    NULL
    Wij hebben de stoel voor onze dochter van nu 20 maanden. Inderdaad ook via internet gekocht. Dochter zit er prima in.
    Wel is de stoel erg groot in de auto, maar dat is volgens mij bij de meeste achterwaartse stoelen het geval. Hij past bij ons niet achter de stoel van mijn man.

5. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.267
    25.733
    113
    Bedankt voor jullie reacties.
    We gaan vanmiddag even naar een babyzaak om wat stoelen uit te proberen en misschien komen we nog iets anders tegen. Dan wacht ik de Mama mazzeldagen van de prenatal even af. En op basis van evt korting op bv de maxicosi axissfix beslissen we of we voor de concord of niet gaan :D

6. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Wij hebben een 2-way elite van Roemer. Deze kan tot 25kg achterwaarts, kan ook voorwaarts vanaf bepaalde leeftijd en heeft 5-puntgordel tot 25kg. Mijn redelijk lange, lichte zoontje zit er sinds ruim 11 maanden goed in. Nu hij 4 is zit hij ook nog prima. Als zijn zusje uit haar maxi-cosi is gegroeid (verwacht ik voorlopig niet, ze is veel kleiner dan haar broers op deze leeftijd), dan gaat zij over en kan meneer naar een grotere stoel. Maar tot die tijd past hij prima.

Voordeel van deze stoel is dat deze niet extreem groot is en wel een hoge rug heeft. Daardoor kunnen lange kinderen er lang in. Dat is waarom ik toentertijd deze heb gekozen. Inclusief verzendkosten uit Zweden was ik €285 kwijt.

Deel Deze Pagina