Afgelopen zondag ben ik naar de kerk geweest en ook wat met de kleintjes zitten "kletsen". Maar nu kreeg 1 van die kleintjes een paar dagen geleden waterpokken. Ik zag op internet dat het besmettelijk is vanaf 5 dagen voor de pokken komen. Nu heb ik wel waterpokken gehad, alleen was ik toen pas 4 maanden oud en schijnt je immuunsysteem dan nog niet helemaal goed te werken en is het dus niet zeker dat ik immuun ben nu maak ik me best wel zorgen. Ik zal morgen iig de verloskundige bellen, ik hoop zo dat ik per ongeluk toch immuun ben en mijn muppet is beschermd! Ik zou het echt moeilijk vinden als het kindje hierdoor afwijkingen krijgt.
Als je wel nog waterpokken zou krijgen (al is die kans klein), dan is er nog niets aan de hand. Het zou pas gevaarlijk zijn aan het einde van je zwangerschap en dan met name voor als de baby geboren is. Nu is er niets aan de hand hoor.
De kans is vrij klein hoor. En als je waterpokken hebt gehad voor een jaar, dan kan je het weer krijgen ja. Maar als je het echt goed hebt gehad (dus niet een paar pokjes), dan hoef je je ws geen zorgen te maken en zit het wel in je afweersysteem!
80% van de mensen die nooit waterpokken heeft gehad, blijkt toch immuun te zijn voor de ziekte. En mocht je t toch krijgen, dan is er maar 1% kans dat je kindje er afwijkingen van krijgt. Dat zei mijn huisarts. (ik heb zelf nooit waterpokken gehad en ben dus geprikt op antistoffen en die blijk ik dus wel te hebben)
Bedankt dames, had gewoon even geruststellende worden nodig denk ik maak me helemaal niet zo veel druk over mijn zwangerschap, maar nu was ik toch even een bezorgde mama