rooibos thee

Discussie in 'Gezondheid' gestart door melody, 2 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melody

melody Bekend lid

29 mrt 2006
    672
    0
    0
    Is het schadelijk als ik rooibos thee drink?
    Weet dat "gewone"thee niet zo goed is maar kruidenthee soorten mogen toch wel gewoon?? denk dat rooibos hier dan onder valt....

2. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Volgens mijn vk was die thee perfect om te drinken!
    Heb er zelf ook genoeg litertjes van weggedronken ;)

3. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    ik drink hem ook, lekker hoor

4. melody

melody Bekend lid

29 mrt 2006
    672
    0
    0
    aaah lekker! bedankt... ga direct nog ff een kopje zetten!

5. MSU

MSU Actief lid

21 jun 2006
    258
    0
    0
    Bij mij werd het juist aangeraden. Ik ben nogal een stevige koffie en theedrinker, maar teine -en cafeine- is uit den boze (veel ervan dan he). In rooibos zit deze stof niet. Tevens zitten er anti-oxydanten (volgens mij was dat het) in rooibosthee dat veroudering in je huid tegengaat. YES YES YES Wat zullen we er allemaal stralend uitzien na de zwangerschap :)

6. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Zo niet, heb ik een probleem. Die drink ik heel heel veel op een dag!!! Maar nee rooibosthee geeft geen problemen tijdens de zwangerschap en daarna kan hij zelfs helpen bij krampjes van de baby!! Doordrinken dus....

Karin

7. keizerin

keizerin Niet meer actief

En weten jullie hoe het zit met groene thee daar ben ik dol op maar weet niet of dat wel goed is in de zwangerschap.

8. Aagje

Aagje Lid

1 aug 2006
    23
    0
    0
    Secretaresse
    Maar wat is veel. qua cafeine en teine? Ik drink normaal iets van 3 espresso's en vier koppen thee (gewone en kruiden, afhankelijk waar ik trek in heb). Daarnaast ook veel water.

9. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Groene thee mag volgens mij niet, maar weet niet meer waarom.

10. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    is groene thee de enige theesoort die je niet mag"??

11. melody

melody Bekend lid

29 mrt 2006
    672
    0
    0
    oh ik dacht dat groene thee wel mocht, alle kruidenthee soorten....
    behalve de gewone niet...
    maar ik weet het niet zeker hoor!

12. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Volgens mij mag groene thee wel met mate (met mate is dan iets van 2 kopjes). Rooibosthee is in ieder geval juist heel goed, net als kruidenthee.

13. MollyM

MollyM Bekend lid

Weet ook niet meer waarom maar groene thee is niet goed (en zwarte thee natuurlijk, vanwege the-ine etc) Groene thee is ook niet goed voor mensen met bloedverdunners maar voor zwagneren weet ik niet meer wat de reden was. Maar 1 of 2 kopjes per dag kan wel hoor denk ik maar geen liters. Was ook iets met tanine (zit niet in Kamille thee bv ook heel lekker) weet niet of het in rooibos thee zit.

14. nikkiesmom

20 jul 2006
    31
    0
    0
    Grafisch medewerker
    Nijverdal
    Ik drink nu net als in mijn vorige zwangerschap liiiiters rooibosthee!!! Heeeeeerlijk!!! Ook tijdens de 9 mnd. borstvoeding heb t heel veel gedronken samen met venkelthee natuurlijk tegen de krampjes!!

15. Niet meer actief

IK ben van de rooibos naar groene thee overgestapt! Ik wist helemaal niet dat die thee zo lekker was.. Jammie!

16. sim

sim Niet meer actief

en rooibos met een smaakje (zoals met perzik) van pickwick is die ook vrij van die looizuur ofzo?

weet wel dat die 20 kruidenthee (oplosthee) van zonnatura vrij is van vanalles en nogwat, en die is ook heel lekker, dus ik drink die en die rooibos met perzik...

17. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik heb juist gelezen dat je niet teveel venkelthee moet drinken en dat het juist niet helpt tegen krampjes.... :(

http://www.babyopkomst.nl/index.php?login=leden&_part=community&item=Nieuwe%20items&lnk=print_file.php?id=1487&submenu=Venkelthee%20en%20kruiden

18. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

ik drink ook de rooibos regelmatig en de 20 kruiden thee af en toe, daar zitten ook kruiden in die je niet te veel mag binnenkrijgen. maar ja teveel is wel heeeel veel hoor dus dan moet je echt liters op een dag drinken. en groene thee mag je idd volgens mij gewoon hoor alleen niet de groene thee met ginseng, dit laatste is slecht voor je als je zwanger bent.

lekker thee drinken met dit snertweer :)

gr saskia

19. Batchie

Batchie Fanatiek lid

6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    Ik heb net een kopje gezet (mango perzik) zag toen deze topic, dacht gelijk shit dalijk mag ik het niet drinken.. Maar gelukkig het is dus goed :)

20. nikkiesmom

20 jul 2006
    31
    0
    0
    Grafisch medewerker
    Nijverdal
    het is algemeen bekend dat venkelthee goed tegen krampjes helpt!! Het hielp mijn dochter altijd duidelijk wel!!!

Deel Deze Pagina