Hey Zit er in rooibos thee Theine las laatst dat het ook in groene thee zit ik had dat namelijk niet verwacht. Drink ook graag 20 kruiden thee van Zonnature en daar zit zeker weten geen theine in. Dit vraag ik omdat ik ook al koffie drink en dus miet teveel caffeine en theine wil gebruiken ivm mijn zwangerschap. alvast bedankt voor de reacties. Gr wiebertje
Groene thee bevat idd theine, rooibos niet, dus die kun je gewoon drinken! Ik dronk er ook liters van in mijn zwangerschap
Rooibos is ook geen thee...maar een struik. Je hebt de lekkerste versies ervan. Hier bij mij op de markt koop ik ze graag. Ik ben verslingerd aan de rooibos-aardbei, waar échte stukjes aardbei in zitten. Daar lurk ik zó een hele pot van leeg in mijn eentje
Oke beter hoor drink graag rooibos thee namelijk Ik heb nog nooit die met aardbei gezien, kan je die ook gewoon in de supermarkt halen of mischien bij de tuinen
Ik drink die welness thee van pickwick daar zit geen caffeine in. maar weet niet of er theine in zit. dacht dat caffeine en theine het zelfde was.
Ik ben dol op sterrenmunt thee, gelukkig zit daar ook geen theïne in. Maar koffie drink ik ook nogsteeds, ik kan echt niet zonder een of twee kopjes.
ik drink ook gewoon nog koffie 2 bakjes per dag, ga daar ook niet mee stoppen maar tussendoor drink ik thee en wil niet te veel caffeine en theine binnen krijgen want dat schijnt echt niet goed te zijn tijdens je zwangerschap. Volgens mij komt caffeine en theine op het zelfde neer
Klopt ja. Ik drink zelden koffie of heel veel zwarte thee. Ik neem af en toe en caffeïne vrije cappuccino en drink dus veel rooibosthee.
Moet je even op de verpakking kijken. Er zijn merken die ook gewone thee bij de rooibos instoppen. Dan heb je dus wel theine erin. Vaak staat er wel op de verpakking (in kleine letters) dat het theine/cafeine vrij is. En als er zwarte thee in zit, staat dat bij de ingredienten.
Ik drink liters rooibos, echt een junkie. Ik kan je verzekeren: daar zit geen ziertje caffeine in! En ik kan je aanraden: koop het bij de jumbo, daar hebben ze heel goedkope die recht uit Zuid-Afrika komt (het zit in 20 sakkies, bijvoorbeeld ). Er zijn veel smaken, ik drink alleen normale en 'boegoe', die is NOG lekkerder, en supergezond wegens antioxidanten die erin zitten, en veilig voor kinderen, babies en (dus, neem ik aan), voor zwangere vrouwen. Oh, ik dronk vroeger (haha) wel koffie, veel ook, maar heb afgebouwd, en was juist deze maand na mijn ei gestopt (voor de zekerheid). En nu moet ik echt niet aan koffie denken, het staat me tegen gewoon.
In groene thee zit geen theeine! Tenminste niet in de groene thee die ik altijd drink en dat zijn verschillende merken. In rooibos zit soms wel, soms niet theeine. Maar dames, Pas op met kruidenthee, o.a. rooibos! Hier zit zoethoutwortelextract in en dat is schadelijker dan theeine hoor! De hoeveelheid die in thee zit is namelijk veel te groot. Ik heb in een drogisterij gewerkt en moest dat absoluut vermelden als een zwanger persoon kruidenthee met zoethoutwortelextract wou kopen..
Ik gebruik alleen de pure rooibos of die met aarbei. Daar zit geen zoethout in. Sterrenmix...daar moet je wel weer mee oppassen.
Ik heb heerlijke rooibosthee met orange, lemon en lime erin. Echt zó lekker! Maar die met aardbei moet ik eens opzoeken want dat klinkt ook goed. Het probleem met zoethoutthee is toch dat er een stofje in zit waar je bloeddruk van stijgt? Of was er nog iets anders mee?
ik heb is even gekeken in de supermarkt en daar vond ik eentje met citrus erg lekker hij schijnt er ook met honing te zijn maar die hadden ze niet. Heb nog is goed op de verpakking gekeken en er staat inderdaad op 100% theine vrij.
Ja, van zoethout stijgt je bloeddruk. Dit zit ook in drop enzo, daarom mag je vaak geen drop als je last hebt van hoge bloeddruk. Op Sterrenmix van Pickwick staat trouwens vermeld dat je maximaal zoveel kopjes van die thee mag, ook als niet-zwangere.
Ja, maar dan moet je er wel duidelijk in zijn dat niet de rooibos slecht is, maar wat eraan toegevoegd wordt door de fabrikant want in de gemiddelde rooibosthee zit geen zoethout hoor.
Ik drink rooibos thee van Zonnatura, kan me ook niet voorstellen dat daar zoethoutwortel in zit. Daar zit echt alleen rooibos in