Rooibosthee door voeding

Discussie in 'Voeding' gestart door Alberta24, 12 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alberta24

Alberta24 Lid

15 aug 2005
    51
    0
    0
    Mijn zoontje van bijna 6 weken heeft ook erg last van krampjes. Ben van bv overgegaan op friso comfort sinds 2 dagen. hij zal nu moeten wennen aan deze voeding neem ik aan, dus hij heeft nog steeds last van krampjes. nu heb ik gelezen dat je rooibosthee door de voeding kan doen. dat heb ik gisteravond en vannacht gedaan en hij lijkt hier baat bij te hebben. gisteren hele dag niet geslapen en nu slaapt hij heerlijk! ik weet niet wat ik mee maak! maar nu is mijn vraag: kan ik dit bij elke voeding doen of is dit slecht voor ze? of kunnen ze er aan gewend raken dat het straks niet meer helpt?

Heeft iemand hier ervaringen mee en kan mij helpen of adviseren?

2. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik deacht dat je venkelthee erdoor moest doen bij krampjes maar ik kan het ook verkeerd gelezen hebben.

3. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik heb bij Tim ook rooibos thee gebruikt. Ik maakte de voeding daar gewoon van.
    Dus water koken, rooibostheezakje erin en even laten trekken (niet al te sterk hoor!) dan daar de melkpoeder bij.
    Werkte idd prima.

4. Alberta24

Alberta24 Lid

15 aug 2005
    51
    0
    0
    Susanne: deed jij dit bij elke voeding? en hoe lang ben je daar mee door gegaan?

5. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik gebruik ook rooibosthee tegen de krampjes en doe dit inderdaad elke voeding. Kan geen kwaad. Let er wel op dat de thee heel erg licht is natuurlijk!

Evi doet het er prima op hoor ;)

6. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ja gewoon elke voeding maken met rooibosthee ipv met water. Ik heb het 2 wkn gedaan totdat ik de sab-simplex druppels in huis had.
    Werkt best goed..

7. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Joey heeft spruw, en ook daartegen kon ik rooibosthee gebruiken voor de voeding zei de dokter, handig :D

8. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik ben er vandaag mee begonnen, nadat ik het hier gelezen heb... Wist helemaal niet dat rooibosthee zo goed was... Vroeger was het venkelthee vertelde mijn moeder... Heb net de eerste fles aangemaakt met rooibosthee ipv water... Of het helpt kan ik nog niet zeggen, maar lekker vind ze het wel :)

9. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Venkelthee gebruikt mijn vriendin omdat haar dochtertje erge krampjes heeft, maar niet om fles mee aan te maken, ze drinkt het zelf de hele dag. Ik weet niet of je daar ook fles mee aan kan maken eigenlijk ;)

10. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ja dat kan ook.. maar dan moet je echt de theezakjes met venkelthee gebruiken.Daar kan je gewoon thee mee maken en dat als vervanger van het water in de fles doen. Je hebt nl ook losse poeder ( in het schap bij de babyproducten bij de drogist) en daar mogen ze maar 1 theelepeltje van hebben.
    zo staat het tenminste op het potje.

11. sweetangel100

Ahh nee ik heb echt de zakjes. Zakjes rooibosthee en zakjes venkelthee... Kunnen we wat afwisselen he ;)

12. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    hihih ja dat kan ook!

13. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Even over die rooibosthee om de voeding mee aan te maken, Joey heeft NOOIT last van krampjes oid, ik heb het hem dan ook op advies van mijn huisarts gegeven tegen spruw... maar het was geen succes, hij heeft nadat ik ermee begonnen was ineens een hele dag niet gepoept (hij poept altijd elke dag heel stipt, dus ook nog eens op vaste tijdstippen!!!) en de hele avond heel erg gehuild. De volgende dag werd me duidelijk waarom, zijn poepluier was knalgroen van de kramppoep!!! Dat heeft hij echt nog nooit gehad, hij heeft nooit groene ontlastig! Om uit te proberen of het van de rooibos kwam ben ik er meteen weer mee gestopt... en prompt was alles weer als vanouds de volgende dag :confused:

Mijn moeder opperde dat ik de thee misschien te sterk gemaakt had, maar ik had het zakje er echt heel kort in en meteen weer uit gehangen. Het water kleurde meteen knalrood, dus heb ik het verdund door er nog wat gekookt water bij te doen. Misschien had ik hem er nog wat langzamer aan moeten laten wennen?!

14. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    hmm geen idee.. Tim had er geen last van..tenminste niet door de thee. Misschien is hij idd te sterk gemaakt of moeten zijn darmpjes er even aan wennen.

15. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Ooh Saona wat fijn dat Joey geen last heeft van krampjes en dat hij iedere dag poept.

Nou hier wel krampjes hoor en behoorlijk ook, sem poept niet iedere dag, wel met behulp van een thermometer. Maar dat wil ik ook niet iedere keer doen, dat zou niet goed zijn.

Sem's poep is echt wel groen, soms heel dun bah.
    Ben ook overgestapt op omneo van nutrilon, dat zou tegen krampjes helpen. Maar helaas ik zie het nog niet minder worden, ik heb tussendoor ook friso comfort gegeven, maar sem werd er heeeel ziek van, spuugte alles uit!

Welk merk voeding geef jij Joey? (niet dat het iets uitmaakt :) )

16. Nicole28

Nicole28 Actief lid

2 okt 2006
    120
    0
    0
    Purmerend
    Hallo, mijn dochtertje is nu bijna 6 weken en heeft vreselijk last van kramp. Nu ben ik sinds vandaag begonnen met haar flesje aan te maken met rooibosthee. Rooibosthee van Annique. Nou is mijn vraag of iemand weet of je deze thee mag opwarmen in de magnetron? Dacht namelijk ergens gelezen te hebben dat dat niet goed is. Wie heeft ervaring? En hoe bereiden jullie deze thee?

17. sweetangel100

Ik maak elke dag een thermoskan thee en vul daar het flesje mee aan. Ik los de poeder dus op in gewoon heet water (kokend; Iman krijgt Friso Comfort) en vul dat aan met thee.

18. Nicole28

Nicole28 Actief lid

2 okt 2006
    120
    0
    0
    Purmerend
    Ik maak voor mijn dochtertje van 6 weken oud haar voeding aan met rooibosthee i.p.v met gewoon gekookt water. Zij drinkt nog maar 100cc per voeding. Ik maak dus 90cc rooibosthee met 3 schepjes voeding. Dit wordt samen 100cc. Wie maakt ook de voeding in zijn geheel met deze thee? Of heeft iemand ervaring met een andere methode? Bijv. de helft thee en de andere helft gewoon gekookt water.

19. sweetangel100

Iman drinkt 150cc en 5 schepjes. Ik los de poeder op in kokend heet water, ongeveer 80 cc en vul de rest aan met koude rooibosthee. Zo is de fles gelijk op de goede temperatuur.

20. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    ik heb met mijn ha gesproken en verteld over de krampjes bij lynn. hij zei: venkelthee, want in rooibosthee zitten zuren en daar krijgen ze ook weer krampjes van.... Dus ik, eigenwijs als ik ben, eerst rooibosthee geprobeerd, een dag of 3.... resultaat: Vannacht hele nacht niet geslapen! Nu heb ik dus net venkelthee gebruikt!

Ik dacht ook dat rooibosthee het beste was, maar bij Lynn werkt het dus niet...

succes

juud

Deel Deze Pagina