Ruggenprik zonder opiaten?/wanneer betaald verzekering?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MamaKitty, 9 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Hallo,
    kunnen jullie me meer vertellen?

Ik ga iom vk en gyn sowieso in het ziekenhuis bevallen met pijnstilling, krijg een medische indicatie.
    Ik was gister bij de anesthesist om te kijken of een ruggenprik wel kan bij mij met mijn rug en dat kan gelukkig, maar ik vertelde dat ik allergisch ben voor morfine, toe zei ze dat ze dan de opiaten uit de ruggenprik halen en krijg ik enkel de verdoving ofzo? Maar hoe zit dat? Want dan zit er geen pijnstilling verder in ofzo?
    Tevens kon ik nu de pethidine (schrijf ik het goed?) spuit niet in mijn been omdat dat een soort morfine is zei ze...
    Ik hoop dat jullie meer kunnen vertellen.

Dan de 2e vraag (deze stel ik even voor iemand anders):
    Wanneer je thuis wilt bevallen, maar het thuis niet meer trekt en naar het ziekenhuis wilt voor pijnstilling, bijvoorbeeld een ruggenprik. Word het ziekenhuis dan wel betaald door de verzekering of is het echt alleen bij medische indicatie?
    En stel dat de verloskundige vind dat het niet langer kan met de pijn die de vrouw heeft en besluit van; we moeten toch maar naar het ziekenhuis voor pijnstilling?

Bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

als je thuis bevalt en je hebt pijnstilling nodig dan stuurt de verloskundige je in en krijg je de bevalling vergoed, het wordt op dat moment een medische indicatie.

Pethidine is inderdaad een soort morfine en dat kun je niet krijgen dan.
    In de ruggeprik kunnen ze wel iets anders doen zodat je toch geen pijn hebt, dus dat komt wel goed.

Mirjam

3. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Dank je wel Mirjam!

Deel Deze Pagina