Mijn dochter is bijna 8 maanden en dit is het schema: 08.00 brood+90cc 10.00 koekje+sap 12.30 brood+90cc 15.30 fruit+90cc 18.00 groente+yoghurt 20.00 200 cc Het eten gaat goed maar drinken niet. Van de flessen die ik aanbied drinkt ze max.300 a 350 cc op een dag en volgens mij is dat veel te weinig. Hoie kan ik het anders doen?
Misschien zit ze na brood en fruit zo vol, dat ze daar geen flesje meer bij kan drinken. Dan is het een idee om de flessen op een ander tijdstip te geven. Ik weet ook niet hoeveel melkproducten een kindje van 8 maanden moet binnenkrijgen (ze krijgt natuurlijk ook yoghurt). Misschien kun je bij het fruit geen melk geven, maar iets anders (water, sap, thee). Of 's ochtends geen koek, maar ook wat melk ofzo..??
Het enige wat ik kan bedenken is 's ochtends pap geven ipv brood. Dan krijgt ze meer vocht binnen. En misschien om half 3 ofzo nog een klein flesje melk, kan ook karnemelk zijn of karnemelk met een beetje diksap.
ze hebben nu nog 500cc zuivel nodig, waarvan minimaal 300cc opvolgmelk, dus wat dat betreft zit je goed. idd pap proberen als ontbijt. ik heb overigens ook een tijd gehad dat ik mijn zoontje s'morgens geen tussendoortje gaf, anders at hij tussen de middag zo slecht, dat zou je ook kunnen proberen.
Probleem is dat we juist van pap naar brood zijn gegaan in de ochtend omdat ze geen pap wou. Misschien haar tussendoortje maar vervangen voor een flesje of wat yoghurt met fruit. Maar het moet dus zuivel zijn en niet perse opvolgmelk? Lastige met schuiven is dat je danook weer zit met slaapjes. Je creert dan heel veel eetmomenten. Als het moet moet het maar handig is het natuurlijk niet
Ik denk dat het teveel is op hetzelfde moment. Een kleintje maakt nauwelijks onderscheid tussen dorst en trek dus probeer die momenten uit elkaar te halen. Probeer dit eens: 8:00 brood + 200 cc 10:00 koekje + thee / sap 12:30 brood + thee / sap 15:30 fruit 18:00 groenten + yoghurt 20:00 200 cc Dit is wat wij ook doen (behalve fruit dat doen we tijdens de lunch). Je haalt dan echt voldoende vocht en voldoende zuivel. NIet vergeten dat er ontzettend veel vocht in fruit en groenten zit.
Zwaantje ik denk niet dat dat werk. Het is nl. zo dat ze nu bij de ochtend fles de 90cc al niet opdrinkt, dus 200 is geen optie. De avond fles is nu ook 200 maar daar drinkt ze ook maar 100 van. Er is geen enkele fles op de dag die op gaat vandaar dat ze net 300 cc haalt. Het gaat me ook niet zozeer om voldoende vocht maar meer om voldoende opvolgmelk/zuivel.