Hallo! Ik zit met een vraagje. Ik heb een zoontje en verwacht rond zijn tweede verjaardag ons tweede zoontje. Nu gaan wij binnenkort verhuizen en wilde ik de twee kinderen de eerste paar jaar bij elkaar op de kamer leggen. Er moet namelijk nog verbouwd worden in het nieuwe huis en zo hebben ze dan toch een mooie kamer. Nu vertelde een vriendin mij dat het gevaarlijk kan zijn om een peuter en een baby bij elkaar op de kamer te leggen omdat de peuter de baby uit bed kan gaan tillen enzo. Dat wil ik natuurlijk niet! Heeft iemand ervaring met het bij elkaar leggen van twee van die ukkies? Ik hoor graag jullie verhalen! Groetjes, Suus
volgens mij moet dat wel kunnen. Een peuter kan meestal niet over het ledikantje heen komen met zn armen en is zo niet in staat om hem eruit te tillen. Verder heb je toch vaak een babyfoon aan, dan hoor je het ook meteen zodra een van beiden wakker is. Ik zou het lastiger vinden om een peuter door te laten slapen als er een baby naast ligt te huilen omdat ie nog een nachtvoeding nodig heeft. maar ook daar zal een peuter ws wel aan wennen.
Hoi! Vroeger deden ze het toch ook altijd.. dus lijkt me wel te kunnen! Wij hadden ook extreem ruimte gebrek bij de eerste.. en verbouwden bij de tweede. De eerste heeft 1.5 jaar bij ons op de kamer gelegen... dat ging best aardig. Misschien is dat nog een optie voor de eerste maanden? Groetjes Kyrillis
Een peuter kan toch helemaal niet over het bedje reiken? Zolang je zorgt dat je peuter nergens op kan staan wat hij naast het bedje kan zetten, dan lijkt me er niets aan de hand.
Hmm ik weet niet of ze dat vroeger ook al deden hoor. Vaak sliepen de baby's tot een jaar bij pa en ma op de kamer... Peuters kunnen onverwachte dingen uithalen. Plus dat ze niet het besef hebben dat ze de baby pijn doen. Ikzelf zou het niet doen dus...
een peuter heeft niks nodig om naast het bedje te zetten, het bedje kan zelf als klimrek gebruikt worden. ikzelf zou het ook niet doen. zou er dan voor kiezen om de baby bij ons op de slaapkamer te leggen.
Ik zou dat dus echt niet doen he! Ik heb zelf een peuter en een baby, maar als ik zie wat voor capriolen mijn oudste uithaalt om haar zusje naar der toe te trekken als ze in de box ligt! En dat kan de peuter ook doen als de baby in het bedje ligt! En een babyfoon, nou daar zou ik echt niet op vertrouwen hoor, want ze kunnen ook heel stil doen he, of je bent net te laat! Peuters zijn echt zo onvoorspelbaar! Nee, ik raad het je echt af, ik zou echt geen oog dicht doen!
ik heb ook een peuter en een baby en ik zou dat echt nooit doen! De middelste van mij die pakt zelfs nog een speelgoed auto om op te gaan staan om overal bij te komen. Heeft al een keer geprobeert zijn vingers bij de baby achter in zijn keel te douwen. (tja...pa en ma geven wel is een pinkie aan de kleine en hij denkt dat ook te kunnen doen) Wij hebben zelf ook even geen extra kamer voor de jongste. Dit komt er pas volgend jaar. En de jongste slaapt tot die tijd gezellig bij ons op de kamer. En geloof me...dat doet zo'n kleintje echt geen kwaad hoor. succes