rooibosthee

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dubbeltje82, 22 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik sprak afgelopen week mijn beste vriendin en toen kwam er ter sprake dat ik rooibosthee dronk i.p.v. koffie de hele dag (omdat wij dus bezig zijn zwanger te worden).

Toe zei ze tegen me dat haar VK had gezegd dat rooibosthee je vruchtbaarheid kan verminderen?

Weten jullie hoe dat zit? Kan ik met een gerust hart mijn rooibosthee door blijven drinken (zonder kaneel natuurlijk), of moet ik op een andere thee overstappen?

Alvast bedankt,

Mayke

2. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    nooit van gehoord

3. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik heb er ook nog nooit van gehoord eerlijk gezegd

4. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Het leek mij ook raar, maar als iemand die al moeite had zwanger te worden je zoiets zegt.... dan ga je wel even twijfelen of het klopt...

5. Within

Within Niet meer actief

Nooit van gehoord.. maargoed ik ben ook verslaafd aan winterthee (met kaneel) en heb gisteren nog stoofperen gemaakt (met kaneel).. kan dat zoveel kwaad dan?

6. dafne

dafne Actief lid

25 dec 2010
    248
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dat inderdaad ook al eens gehoord maar ik denk dat dat enkel is bij zeeeeeeeer grote en straffe hoeveelheden. Ik dacht dat rooibos " afdrijvend" kon werken, maar ja als je moet bevallen beweren ze ook dat gini drinken (kinine) helpt om de weeën op gang te krijgen. Nou, dat hielp dus niet bij mij.

7. troeliewoelie85

troeliewoelie85 Niet meer actief

Ik drink bijna altijd rooibos thee en ben ook zwanger geworden ;) Nog nooit gehoord dat dat een probleem zou kunnen veroorzaken.

8. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Nooit van gehoord en drink ook veel rooibosthee, en2x geen moeite gehad met zwanger worden.

9. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vraag me af hoeveel liter je moet drinken om je vruchtbaarheid te beïnvloeden...

En dat geldt ook voor kaneel, dat je moet je echt in hoge hoeveelheden eten voor t invloed heeft op 't vruchtje in de zwangerschap.

Sommige verloskundigen hebben spreekuur voor mensen die zwanger willen worden, misschien kan je daar je vragen stellen, want er doen heel bakerpraatjes de ronde en heel veel dingen worden behoorlijk uit zn verband gerukt, je vruchtbaarheid beïnvloed je echt niet zomaar door een paar voedingsmiddelen die je in normale hoeveelheid tot je neemt.

10. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    Nooit van gehoord!
    Ik drink dagelijks meerdere mokken met rooibosthee, was bij deze zwangerschap gelijk na 't stoppen met de pil zwanger, dus ook niks van gemerkt :)

11. fafa

fafa Niet meer actief

ik heb wel eens gehoord dat rooibosthee goed is om je melkproductie na de bevalling een handje te helpen.
    En aangezien de hormonen de daarvoor zorgen een soort van "tegengesteld" zijn aan vruchtbaarheidshormonen (vandaar dat je over het algemeen niet ovuleert/menstrueert wanneer je borstvoeding geeft) kan ik me voorstellen dat het iets van invloed zóu kunnen hebben.
    Maar echt veel zal dat wel niet zijn, gok ik zo.

en wat betreft kaneel: als je iedere week een heel potje kaneel wegwerkt is het inderdaad slecht voor je vruchtbaarheid en -wanneer je eenmaal zwanger bent - voor de foetus... maar ja, wie eet er nou van die debiele hoeveelheden?! Dus een kopje kaneelthe af en toe kan echt geen kwaad hoor.

12. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Thnx voor de reacties dames... misschien is het inderdaad een idee om eens bij de VK langs te gaan en gewoon eens te vragen.

13. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Je kan het op dit forum vragen aan een verloskundige. Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk, want ik ben ook rooibosthee gaan drinken i.p.v. koffie, juist omdat dat caffeinevrij is.

Weet iemand of groene thee ook caffeinevrij is? Staat er n.l. niet op.

14. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
  15. hopenopwonder

hopenopwonder Actief lid

20 jul 2010
    323
    0
    0
    Kaneel wordt afgeraden als je zwanger bent, maar niet als je er mee bezig bent. Dan kan het nog geen kwaad.
    En ze praten over grote hoeveelheden kaneel.

16. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik heb LITERS rooibos thee gedronken en was in de 2e ronde zwanger ;)

17. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom weet ik zulke dingen allemaal niet? en ik heb nog wel een kindje!!!
    Ik hou van kaneel, heb ik genoeg gegeten/gedronken en gesnoept.

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Rooibosthee kan geen kwaad (wordt tijdens borstvoeding aangeraden voor krampjes, niet voor de borstvoeding) dus gewoon drinken.
    Kaneel kan ook geen kwaad. Het gedoe rond kaneel is omdat er een stofje is wat LIJKT op kaneel wat schadelijk kan zijn voor de foetus. Ik geloof dat je een paar emmers kaneel per dag moet eten om de schadelijke hoeveelheden te benaderen.
    Dusse.. lekker drinken hoor! Succes met zwanger worden!

Oh en in groene thee zit wel theine. Alle 'echte' thee (waar dus theebladeren inzitten) bevat theine. Groene en witte thee alleen minder/anders dan zwarte thee. Groene thee schijnt weer wel goed te zijn voor je cyclus.
    Rooibosthee en kruidenthee bevatten geen theebladeren en dus ook geen theine. Er zijn veel lekkere smaakjes te koop, ook van Lipton. Drink beter geen zoethoutthee en sterrenmix ivm je bloeddruk.

19. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Volgens de VK hier op het forum, moet ik het aantal koppen toch beperken...

20. Gerlinda

Gerlinda Niet meer actief

Misschien is het een idee om over te gaan op groene thee (die met granberrysmaak van pickwick is heerlijk.. de gewone lust ik niet)... deze thee doet veel goeds als je zwanger wilt worden, zoals het baarmoederslijmvlies optimaal maken voor zwangerschap, verder zorgt het voor een goede innestelling ;)
    Ik nam er nog tarwekiemoliecapsulles bij en was binnen 2 maanden zwanger (helaas een miskraam met 8 weken) maar 2 maanden later weer zwanger :):):)
    Tarwekiemoliecapsulles krijg je bij kruidvat voor ong. 3 euro, ze zorgen ook voor een goed slijmvlies, goede innestelling en verder ook goed voor je huid en haar ;) ik neem ze nog steeds :D

Deel Deze Pagina