Hallo, Al een aantal keren ben ik bij de gynaecologe geweest. en al vanaf het begin af aan, omdat hij aannam dat ik 3maanden was ipv keek hoever ik was. (zei hij ik heb denk ik slecht nieuws.) ik zit er een beetje doorheen, maar nu plots heb ik toch een sprankeltje hoop elke keer was er geen hartslag. nu ben ik dus 6 weken en ben gisteren weer geweest. van de week begon ik met bloeden na de sex, dit heeft ongeveer 1,5 dagen geduurd waar ik tussendoor weer wel en geen bloed verloor. ik lees overal dat dit iets heel normaals kan zijn. maar er is nog geen hartslag. nou heb ik overal gelezen en van mn schoonmoeder gehoord dat dat ook niet meteen het ergste kan zijn bij mn schoonmoeder was er pas met 11 weken een hartslag te zien en ik lees gisteren in het boekje dat het na 6 weken begint en overal lees ik dat het soms ook wat langer duurd zo ongeveer 8 weken zijn ervaringen van bepaalde moeders. er zitten wel bloedstolsels nu in mijn baarmoeder... is dat erg? verder ben ik zelf ineens heel positief en heb het gevoel dat het wel goedkomt (raar he want heb 3dagen lang gehuild omdat ik bang was) mijn gyn zei gisteren dat het vruchtje wel gegroeid is 5,5mm) maar dat het niet goed is omdat ik heb gebloed en omdat er geen hartslag te zien is.. dus nog raarder dat ik me positief voel... ik snap het niet. kan dit echt het einde zijn of zit er toch mischien nog een kans(zoals ik me voel) hij zei eerder ook alle keren dat het niet goed was omdat er geen hartslag te zien was.. en na gisteren was het toch gegroeid.. soms heb ik het idee dat hij niet helemaal weet wat die zegt. want toen ik hem vertelde dat ik meerder mensen heb gehoord dat de hartslag ook later kon komen zei hij ijskoud dat dat niet kon.... pfff al die onzekerheid, en nu ben ik zo zeker.. raar.
Hallo Emillia1988. Wat een onzekerheid allemaal. Als je nu 6 weken bent, kan het inderdaad nog te vroeg zijn om een kloppend hartje te zien. Dit zie je vaak pas na 7 weken. Bloedstolsels in de baarmoeder dat betekend niet altijd iets verkeerd, hierdoor kan je nog wel bloedverlies hebben. Het is echt afwachten of het vruchtzakje doorgaat met groeien en of er hartactie komt. Succes. Groetjes Ineke.
Hallo Ineke. Hartstikke bedankt voor uw reactie, en dat klinkt een stuk geruststellend. Ik hoop dat we volgende week vrijdag goed bericht krijgen. ik heb nog een vraagje. stel het is volgende week netjes gegroeid... maar nog steeds geen hartslag.. dan kan het toch nog komen? ik lees namelijk veel verhalen over een late hartactiviteit en mijn schoonmoeder had toen ze zwanger was van mijn vriend pas een hartactiviteit op 11 weken. alleen mijn gynaecologe zegt dat dat niet kan en onmogelijk is. ik zeg maar zo mischien is het hoop voor niks, maar al 4 weken zegt hij dat het niet goed is en nu was het toch netjes 5,5 mm dat wil toch zeggen dat het volgende week +- 10/12 mm moet zijn?? 3 weken lang alleen maar huilen en mn dagen leken alsof mijn leven stil stond. en nu was mn kindje (vruchtje toch gegroeid) hij stond er zelf ook van te kijken,,, maar zegt omdat ik heb gebloed en er geen hartslag is dat het niet goed is.. maar nu voel ik me gewoon perfect, mn borsten doen pijn, ik ben vaak misselijk moe en duizelig... ik ben zekerder dan ooit... hope soooo!
Hoi, weet je intussen al meer? Hartslag is in principe te zien vanaf 6 weken. Een late hartslag heb ik nog nooit van gehoord, zeker niet bij 11 weken. Ik snap dat je hoop hebt, daar wil je ook moeder voor worden. Ik hoop dat je toch een goede echo hebt gehad, want je kunt inderdaad echt nét te vroeg zijn geweest bij de echo voor hartaktie te zien. Duim duim. Groetjes Brigitte