Rooibosthee

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Superblijemama, Aug 22, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Superblijemama

Oct 26, 2014
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb m'n hele zwangerschap (ben nu bijna 28 weken) maar 1 kopje cappuccino per dag gedronken en daarnaast de rest van de koffie die ik dronk vervangen door rooibosthee (denk gemiddeld zo'n 6 koppen per dag) omdat hier geen theïne in zit en ik op internet las dat je dit naar hartelust mag drinken (diverse links). Nu kwam ik bij het zoeken op dit forum echter toevallig eerst tegen dat 2-3 kopjes rooibos het advies is (2012), en daarna dat juist rooibosthee gedronken mag worden (2013). Wat is de reden van het advies van 2-3 per dag? Terwijl er verder geen maximum elders wordt voorgeschreven? Verder drink ik ook afwisselend een glaasje fanta, karvan cevitam, sap en water. Moet ik dan maar alsnog gaan minderen met de thee?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Superblijemama,

adviezen veranderen in de loop der jaren flink en niet iedereen zit altijd op een lijn. Vervelend, maar dat is niet anders. Er wordt vaak gezegd dat 2-3 kopjes van een bepaald product voldoende zijn, maar dat aantal is een beetje een indek-aantal. Daarvan is vaak bewezen/wordt verwacht dat het geen kwaad kan en van meer drinken weet men het niet altijd. Het klopt dat rooibosthee prima is om in de zwangerschap te drinken, maar ook mij zul je niet horen zeggen dat je het oneindig kunt drinken. Zolang er geen wetenschappelijk onderzoek naar is, hou ik het ook liever op een veilig aantal kopjes per dag. Vandaar :) Maar het is dus niet bewezen dat oneindig rooibosthee drinken slecht is. Het ligt er dus een beetje zelf aan waar je je fijn bij voelt.

groetjes brigitte

Share This Page