Ik heb het een beetje gehad met mijn zogenaamde vriendinnen....

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloem1981, 3 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vinden jullie hier nou van? Ik vind vriendschap altijd erg belangrijk en ik sta altijd klaar voor iedereen.

Zo was vorig jaar de 1e verjaardag van mijn dochter. Ik nodig mijn vriendin uit. Zij was toen zwanger.
    Nu is haar kindje binnenkort jarig, de mijne is net jarig geweest. Maar we hebben het klein gevierd omdat ik dus (nog steeds) zwanger ben. En over een paar weken vieren we het groots en dan zijn hun ook welkom, dat heb ik ook gemaild.

Krijg ik een mail terug dat hun het klein willen vieren en dat wij dus niet mogen komen. (wel een andere vriendin van haar).

Ik zit hier wel mee, ik vind het niet normaal. Punt 1; tuurlijk mogen ze zelf weten wie ze uitnodigen. Punt 2; het is toch leuk als onze kindjes op elkaars verjaardag komen? Ik snap dat echt niet.

Ook moet ik altijd bellen om iets af te spreken, zij belt wel maar niet om iets af te spreken.

Ik word hier heel moe van. Moet ik deze vriendschap maar niet meer als zo'n hechte vriendschap zien?

2. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    Nou wat vervelend zeg dat je dat gevoel hebt..klinkt idd niet echt als een hele hechte vriendschap als je niet eens wordt uitgenodigd op een verjaardag! Zeker als een andere vriendin wel mag komen!
    Ik zou me hetzelfde voelen als jij in deze situatie.
    x

3. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

jeetje dit is een moeilijke moet ik zeggen
    ik kan ten 1e goed begrijpen dat je het even niet aan kan omdat je hoogzwanger bent van je 2e om een drukke verjaardag te vieren
    ten 2e vind ik het al niet kunnen dat ze al niet op verjaardag van je 1e verjaardag is geweest..
    en de mail slaat eigenlijk nergens op ze wil je geloof ik terug pakken op je eigen woorden en dat doet zeker erg veel pijn kan ik me erg goed in denken
    ik zou het haar gewoon vragen waar het op slaat en als je dan nog raar over komt dan weet je genoeg
    en is de vrienschap niet zo hecht dan je dacht
    nogmaals ik vind dit echt erg moeilijk en wens je echt veel succes

4. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Nou dan zou het voor mij heel duidelijk zijn .. als ze de verjaardag nou alleen voor familie zou houden zou ik het nog snappen maar om nou de ene vriendin uit te nodigen en de andere mag niet komen , dan zou ik zelf niet eens meer staan te springen om zo´n vriendschap .. vervelend voor je hoor , dit is absoluut niet leuk om te horen ..

5. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Hey meid,nou dit is wel heel erg vaag zeg!!
    Zoals mamamanuela al zegt,pakt ze je nu op je eigen woorden terug,ik zou nog 3 keer nadenken hoor over die vriendschap,zeker omdat een andere vriendin wel mag komen :(

Trek je er niet teveel van aan! sommige mensen zijn jou vriendschap niet waard;)

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.427
    36.306
    113
    Wij vieren de verjaardag ook altijd alleen voor familie en nodig dan geen vriendinnen uit, maar vind wel heel raar dat die ene vriendin dan wel wordt uitgenodigd.

7. Vuurmeisje

Vuurmeisje Bekend lid

15 jul 2009
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Flauw hoor, dit is inderdaad volgens mij jou terug pakken op je eigen woorden zoals hier al eerder gezegd is. Ik vind het een beetje kinderachtig maar goed.. Ik weet eigenlijk ook niet zo goed wat je moet doen, ikzelf zou zo iemand even niet willen zien, maar goed dat ben ik. Hoop dat je eruit gaat komen;)

8. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.703
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Als alles van 1 kant komt ben ik heel gauw klaar:kappen ermee.
    Wij hadden zoiets met schoonfamilie.Contact moest altijd van onze kant komen,want ja,wij zitten in het buitenland dus wij beleven de wildste avonturen elke dag.Ze snappen niet dat wij hier ook boodschappen doen en rekeningen moeten betalen.
    We hebben een laatste kaart gestuurd en daarin aangegeven hoe we ons voelden,nooit meer wat gehoord,nou,dan niet!

Maar na die aardbeving wel stiekem op hyves gluren hoe het met ons is...tsss...

9. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Normaal komen op de verjaardag ook alleen familieleden, maar bij ons in de familie zijn nog niet zoveel kindjes, 2 maar. En het lijkt me wel leuk voor mijn dochter als er meer kindjes zijn (het is tenslotte haar feestje). Dus heb ik hun wel uitgenodigd vorig jaar. Dit jaar moet ik die verjaardag dus nog vieren, hebben het nu alleen klein gevierd omdat ik bijna uitgerekend was (toen).

In de mail stond dat ze alleen de mensen uit zou nodigen die ook voor het doopfeest uitgenodigd waren en dat was die ene vriendin ook.
    Ik vind het echt raar, wat maakt het nou uit als wij met z'n 3-en, inmiddels 4-en dan hoop ik, komen. Nou ja, ik reageer ook niet meer op die mail denk ik. Zouden jullie dat wel doen?

10. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Nee ik zou dr ook niet meer op reageren , zou haar gewoon even links laten liggen en als ze zou vragen wat er aan de hand dan zou ik haar netjes vertellen wat er mankeert ..

11. 4days

4days Niet meer actief

Je kunt misschien nog een laatste keer proberen er eens goed met haar over te praten? Misschien zit haar wel iets dwars ofzo, of heeft ze iets helemaal verkeerd opgevat. Maar als het zo blijft zou ik er niet meer al te veel moeite in stoppen. Ik heb zelf ook eens zo'n vriendin gehad. De hele middelbare school was ze een van mn beste vriendinnen, en erna heb ik haar nog een jaar achterna gebeld. Uiteindelijk ook maar de knoop doorgehakt, ik dacht dit wordt niks meer. Maarja, het blijft pijnlijk. Vooral als jij heel oprecht was in je vriendschap. :(

12. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    misschien was t de bedoeling om t aleen voor de familie te vieren en heeft die vriendin zicgzelf uitgenodigd??

ik zou in ieder geval ff praten met je vriendin en zeggen dat t je dwars zit...

13. Misa Misa

Misa Misa Actief lid

6 aug 2009
    460
    0
    0
    Mama!
    Zuid-Limburg
    Ik zou het zeker met haar hierover hebben. Het is een beetje vreemd inderdaad dat een andere vriendin wel uitgenodigd is.

Ik heb het zelf ook wel een beetje gehad met een zogenaamde vriendin. Ze was vroeger mijn beste vriendin (ze is ook nog mijn nichtje). Maar sinds we allebei een partner hebben, zien we elkaar bijna nooit meer. Ze woont niet echt in de buurt, maar dat was vroeger ook nooit een probleem. Sinds mijn bruiloft 3 jaar geleden heb ik haar 3x:$ gezien. En al die 3 keren kwam ze met haar ouders mee omdat die hier op bezoek kwamen. Ze hield ook altijd de boot af als ik naar haar wilde. Nu heb ik alweer heel lang niks meer van haar gehoord, ze heeft dus ook mijn zoontje alleen maar gezien vlak na de geboorte (ook nooit meer een foto), maar ja..Ik denk dat ik wel genoeg weet en ik zal voorlopig maar eens niet meer reageren.

14. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Ik zou een mailtje terug sturen hoor, anders blijft het toch knagen lijkt me. Dan weet je iig waar je aantoe bent. Misschien kan je vragen of ze nog wel de behoefte heeft om bij jou op het uitgebreide feest te komen. Omdat je bij haar niet uitgenodigd bent...

Succes ermee, laat je weten hoe het gegaan is?

15. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze belde straks. Ze had nl. een sms gestuurd en ik reageerde niet meteen en toen belde ze. Ze heeft er verder niets over gezegd en ik ook niet. Maar voor mijn gevoel is het gewoon anders. Dat gevoel slijt misschien maar zij denkt er blijkbaar anders over dan ik, jammer! Het is toch leuk als onze kindjes bij elkaar op de verjaardag komen?

Ik snap dat niet. Misschien moet ik dat in een mail zetten? Dat het jammer is en leuk zou zijn als onze kindjes bij elkaar op de verjaardag komen??

16. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    ja ik zou dat gewoon in een mail zetten! Als je vriendinnen bent moet je een en ander wel kunnen zeggen tegen elkaar!
    Ik geef je gelijk hoor...het IS toch ook leuk als jullie kindjes op elkaars verjaardag komen ?!

Gewoon een lieve mail sturen en dan zul je vast een lief antwoord terug krijgen!

x

17. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Ik zou me echt niet druk maken om zoiets, het kan toch zijn dat ze even wat anders aan haar hoofd heeft of het bv minder belangrijk vind dat er veel kindjes komen op de verjaardag van haar kleintje.

want begrijp ik nou goed dat je de vriendschap wil stoppen omdat zij de verjaardag klein wil vieren

18. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Jou vriendin moet zelf weten of ze jou uitnodigd.
    Als ik bij ons zelf kijk; we hebben een groete familie, van m'n man's kant, en pas vroeg er ook een vrouw van een collega, wanneer zijn jullie jarig allemaal? toen heb ik gezegt dat wij niet deden aan nog meer verjaardagen.
    Zit daar ook niet op te wachten, nog meer geld uitgeven voor cadeautjes.
    Dus heb jij een kleine familie, en je vrindin een grote? dan kan ik het me prima voorstellen.
    Zou er geen punt van maken, maar nodigt ze je nooit meer uit voor een verjaardag, zou ik haar ok niet meer uitnodigen.

19. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee hoor, ik wil de vriendschap niet verbreken, maar voor mijn gevoel moet het altijd van mijn kant uitkomen. Dit is gewoon de druppel. Ik moet altijd bellen om iets af te spreken, zij belt wel maar niet om iets af te spreken. Ik vind het gewoon jammer dat het zo moet.

En ik zeg ook in mijn 1e bericht dat ze het zelf moet weten wie ze uitnodigd. Maar ik vind het gewoon een beetje raar!

20. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    als ze alleen de mensen uitnodigd die op t doopfeest waren, waar die vriendin ook bij hoorde dan is dat goed afgebakend.
    Want waar houdt t op, jij vind dat jij ook hoort te komen, en zo heeft ze misschien nog wel 4 vriendinnen die vinden dat ze erbij horen....

Vind het ook onzin om haar dan maar niet bij jullie uit te nodigen. Zij doen het op hun manier en jij op de jouwe in vriendschap moet dat kunnen.

Maar snap wel dat je dat niet zo leuk vind!!

Deel Deze Pagina