rookanslag op muren, hoe erover saucen?

Discussie in 'De lounge' gestart door girl21, 17 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girl21

girl21 Niet meer actief

we zijn bezig in ons nieuwe huisje..:D

nu heeft de vorige bewoner erg veel gerookt, met rookanslag op de muren tot gevolg.. oke schoonmaken denk je dan, maar nu zijn ze zo slim geweest om de muren over de aanslag heen 2 keer te saucen met gamma latex. nu kan ik de aanslag dus niet meer verwijderen, maar de bruine/gele kleur komt er wel weer doorheen...

hoe kan ik dit nu t beste aanpakken?

we hebben histor monodek gekocht, maar gaat dat goedkomen? het dekt vast en zeker wel in 1 keer, maar komt de gle gloed er alsnog weer door?

of moet ik het eerst voorbewerken? zo ja hoe? met behangplaksel bijv.? of flexa fixeer? of grondisoleer van gamma? of wegenwit?

ik weet het ff niet meer wat t beste is..

wie o wie heeft ervarin, en kan me vertellen hoe ik het moet doen?

2. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi,

vervelend he die aanslag wij hadden het ook in ons huis.

wat je eigenlijk moet doen is die aanslag isoleren, doe je dat niet dan komt het overal doorheen. zelfs door de duurste histor.

wij hebben toendertijd een bepaald goedje gekocht, helaas geen idee meer hoe het heet en dat moest eerst over de muren en plafond heen, daarna pas konden we verfen.
    Ga naar een goede speciaalzaak en leg het daar voor, anders is het zonde van de verf die je nu gaat gebruiken.
    wij zitten nu 11 jaar in het huis en bij ons is er nergens aanslag doorheen gekomen.

maar helaas weet ik niet meer hoe heet!

succes

3. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28
    Ik weet van mijn schoonzus dat ze dat toendertijd ook had in haar huis. Nu hadden zij er wegenbouw verf op gesmeerd. Werkte wel.. Maar absoluut niet goed voor je gezondheid. Dus je moet er zoiezo niet zitten tijdens het gebruik!!

4. girl21

girl21 Niet meer actief

dan is die wegenwit idd geen optie, helemaal niet tijdens mn zw-schap nu! thnx voor de waarschuwing..

en dan ga ik toch maar eens informeren bij een speciaalzaak...

thnx meiden!

5. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Van een kennis weet ik dat er bij de bouwmarkt spul was om te sauzen voor speciaal rook en roet aanslag, die muren waren toen weer spierwit en bleven het ook. Volgens mij gewoon bij de Gamma

6. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ja denk ik ook, of misschien verf wat ook gebruikt wordt tegen vochtplekken. Als je even googlet moet het wel lukken denk ik! :)

7. gimena

gimena Niet meer actief

hier in de woning ook gehad.
    we hebben eerst de muren of gespoten met universol.
    paar stukken gesaust

en daarna een goed pakkende witte tex erover heen gedaan.

8. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    Volgens mijn man die stucadoor is, moet je eerst een hechtprimer over de oude saus heen smeren en vervolgens een synthetische saus gebruiken. Die hechtprimer moet je gebruiken zodat de synthetische saus aan de oude saus blijft hechten. Succes!!!

9. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Klopt. dat is speciale verf, werkt als een trein. Gewone verf werkt niet, blijf je altijd zien.

10. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    hier het zelfde probleem gehad. 3-4 x over heen gegaan met latex en nog steeds kwamen de plekken er door heen.

oplossing: vlekisolerende voorstrijk gehaald. Dit 1 maal goed eroverheen smeren. En de volgende dag overheen met je latex en je ziet er niets meer van.

11. Female

Female Niet meer actief

St. Marc! Heb het ooit eens voor precies hetzelfde gebruikt en het ging idd super. (dat schoonmaakmiddel, groen, bij bouwmarkt te koop)

12. girl21

girl21 Niet meer actief

we hebben inmiddels een middeltje gehaald, hier mag slotje op, bedankt allemaal!

Deel Deze Pagina