schouder uit de kom

Discussie in 'De lounge' gestart door Jewel22, 18 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi dames,

eergister nacht wilde ik in bed van mn buiknaar mn rug draaien en toen schoot mn schouder uit de kom. erg pijnlijk maar vooral ook erg eng!!gelukkig schoot hij na een paar seconde terug.vandaag foto's gemaakt en er is niks raars gescheurd gelukkig. moet de komende weken wel een mitella om en fysio..Maar ik heb nog zo'npijn en een enorme angst dat hij er zomaar weer uit gaat..zo voelt t ook steeds!Zijn er hier meiden die dit ook hebben gehad en hoe zijn de ervaringen?ook mbt het herstel. alvast bedankt!!

2. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Ik heb mijn schouder ook eens uit de kom gehad..
    Ik werkte in een discotheek en sprong tussen een ruzie, dom ik weet het.. op dat moment komt er allemaal security en wilde ik weg, maar dat ging mis en ineens lag ik buiten met mijn schouder uit de kom, die was zeg maar achtergebleven.. toen ze mij omhoog hielpen ging die terug in de kom.. eerste hulp voor foto, maar net als bij jou geen scheuring.. Was de eerste tijd ook erg bang dat het opnieuw zo gebeuren, maar tot op heden nu 2 jaar later is dat niet gebeurd.. Nu ook niet meer gevoelig, dat was het in het begin wel..

Beterschap..!

3. Dank je voor je antwoord!!Heb jij ook een mitella gedragen?en hoe lang?

4. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik heb het al meerdere keren gehad en het is inderdaad erg pijnlijk.
    Dankzij mijn hypermobiliteit heb ik het zowel met mijn schouders als met mijn knieën, geen pretje! Ik kan mijn schouders ook zelf uit de kom draaien en ook weer terug zetten (dat doe ik uiteraard niet zo vaak hoor haha).

Het voelt inderdaad altijd heel lang alsof hij er elk moment weer uit kan gaan en bij mij is dat ook daadwerkelijk zo. Ik moet altijd meteen oefeningen doen om de spieren rondom mijn knie weer sterker te maken zodat zij de boel bij elkaar kunnen houden. :D
    Ik vind zelf dat het herstel altijd lang duurt, alhoewel het bij mijn schouder wel altijd sneller gaat dan bij mijn knie.

Heel veel succes!

5. emje

emje Niet meer actief

ik heb elke dag wel gewrichten uit de kom. (mja ik weet niet beter vanwege me handicap) . ik ontzie het gewricht dan even een paar dagen door er niet veel mee te doen. als het vaak achter elkaar gebeurt dan ga ik wel naar het ziekenhuis. maar ik denk dat mijn ervaringen niet te vergelijken zijn omdat het bij mij komt omdat ik geen bindweefsel aanmaak.

6. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Ook een keer gehad, blijft bij mij wel een gevoelig punt.
    En ik voel ook precies waar het verkeerd gegaan is.
    Maar tot op heden (ook na 2 jaar) niet opnieuw gebeurd gelukkig!

Had dit vroeger ook met mijn kaken, was heel eng.
    Als ik mijn tanden poetste oa, dan bleef hij ook op slot staan. Brrr.

Sinds ik een beugel gehad heb (een spin noemde ze het) die mijn bovenkaakte wat oprekte, heb ik er geen last meer van. Hele enkele keer als ik bijv mijn mond heel ver open doe met lachen of eten dat ik het voel kraken.

7. Dank je meiden.. en hoelang duurde het herstel??En warenjullie ook zo bang dat t opnieuw gebeurde??Encontinue gekraak??Wordt er gek van!!!

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    tja mijn verhaal word je ook niet vrolijk van, ik heb mijn schouder heel vaak uit de kom gehad, bleken er toch pezen te zijn afgescheurd en die zijn inmiddels operatief hersteld..

Deel Deze Pagina