Ik ben al heel lang aan het nadenken over ander werk. Ik heb wel eens gedacht aan omscholen naar doktersassistente, maar waar ik elke keer weer op uit kom is de kraamzorg. Zodra nummer 5 geboren is, wil ik gebruik maken van de 9 weken ouderschapsverlof. Tel daar nog 3 weken vakantie bij op en ik zou weer moeten beginnen rond oktober. Tegen die tijd gaat nummer 4 ook naar school en heb ik alleen hele dagen opvang nodig voor de baby. Ik weet al dat ik kan herintreden in de kraamzorg en dat ik de eerste maanden (tijdens het herintreden) niet op rooster kan werken. Nu zit er eraan te denken om dan die maanden de baby op woensdag en vrijdag naar de opvang te brengen (vaste dag), de andere 4 kunnen dan naar de vso en bso. En dan de baby de overige dagen naar de gastouder. Zij is heel flexibel en ik kan vaak op het laatste moment wijzigen (afzeggen moet wel meer dan 24 uur van te voren, anders mag ze de dag in rekening brengen). Ik moet dan nog wel even goed in overleg met haar. Normaal zou ik nooit de kraamzorg ingaan als ik niet op rooster zou kunnen werken. Maar dit zou dus maar voor een paar maanden zijn. Zou het haalbaar zijn?
Ik ben niet helemaal op de hoogte, maar weet wel dat mijn schoonzus vaste werkdagen had. Elke donderdag en vrijdag en om het weekend. Dus nooit gedoe met flexibele opvang. Wie weet is zoiets mogelijk? Er zijn enorme tekorten volgens mij. Als je dan een collega hebt die bijv ma-di-wo en om het weekend doet, run je samen steeds een gezin
Misschien een gekke vraag hoor maar loont het wel als je 5 kinderen naar de vso, bso en dagopvang gaat brengen en dan in de kraamzorg gaat werken? Ik ben niet op de hoogte van de Cao in de kraamzorg.
Ik zou deze keus met 5 kinderen alleen maken als mijn vangnet groot is en de partner bij nood kan inspringen. 5 kinderen straks met zwemmen/sport/studiedagen/ziekte en dan op moeten halen van school/opvang etc etc. En dan nog een organisatie vinden die geen wachtdagen heeft.. ik zou hier onrustig van worden in ieder geval. En je werk moet ook "lonen" al die opvangkosten wat houd je dan over aan het eind buiten de voldoening? Ik werk in de zorg met rooster en ik moet met maar 1 kind op school al geregeld ruilen of last minute wat regelen mbt opvang.
Ik werk in de kraamzorg. Bij een organisatie die niet op rooster werkt maar ik heb hier voor gekozen na ook ervaringen op rooster. Ik heb nu gewoon heerlijk mijn eigen gezin voor 8 dagen, niet dubbelen, persoonlijke band opbouw. Op rooster vond ik echt waardeloos, steeds dat gewissel etc, kantoor die je uren bepaald voor die dagen dat je werkt, soms meerdere gezinnen per dag. Of je denkt half dagje te werken en mag je nog naar een ander. Nee, bespreek ik de uren met mijn gezin. Morgen moet ik bijv naar de fysio en ga ik dus eerder weg. Als ik een gesprek op school heb ben ik bijv weer iets later. Vanochtend kreeg ik een app of ik 10uur wilde beginnen zodat ze lekker met zijn 3 samen konden ontbijten. Dan neem ik de niet rooster voor lief. mijn kinderen gingen altijd naar een flexibele gastouder waar ik per maand vast aantal uren had. Maar wel flexibele dagen. Overigens moet je bewust zijn dat je ook wacht diensten draait, dus je snachts opgwroepen kan worden, of tijdens t avond eten.. de gekste tijden. Je moet zo ontiegelijke flexibel zijn en je vangnet van omgeving moet erg groot zijn!
Ik lees mee, ik ben verzorgende IG & ga in januari het stapbudget aanvragen voor de basisopleiding kraamzorg. Mocht dat niet lukken dan gewoon op eigen kosten. Vanuit daar hoop ik dan via KraamZus op een mamacontract te kunnen werken.
Bij naviva hebben ze een apart partusteam voor bevallingen en opstart en daar wordt je dus niet in de avonden/nachten opgeroepen als je niet in dat team zit. Maar mijn voorkeur gaat juist uit naar het partusteam. Ik ga het er straks in april ook eens goed over hebben met mijn kraamverzorgster. Ik zou ook wel graag bij kraamzus willen werken, maar toen ik een keer contact had met de regiomanager gaf ze aan dat ze hier nog niet in de buurt zaten, dichtste bij was 45 minuten rijden. Maar als ik mijn postcode invul, zegt de site dat ze wel actief zijn in mijn regio.