Even een vraagje van een echte computerleek; Hoe kan ik in de balk bovenin de geschiedenis wijzigen??? Er staat nu een hele lijst in en dat maakt ea. niet overzichtelijker. Het is een computer voor algemeen gebruik, dus er staat heel wat in wat van alle collega's gewist mag worden. Via extra - internetopties - geschiedenis wissen lukt het niet, ivm. beveiliging. Dit omdat onze automatiseringsafdeling bang is dat we teveel wissen8) Er staat onderin de lijst ook geen mogelijkheid om de geschiedenis te wissen (hebben wij thuis volgens mij wel). Wie weet of en hoe ik dit kan doen???
Heb je IE 8 op die computer? Als het goed is staat daar bij extra-internet opties ook een vakje met "wis geschiedenis bij afsluiten" of iets dergelijks (ik heb hier een portugese versie van IE8). Vink die aan.
Of probeer Ctrl+Shift+Delete = wis oa geschiedenis, cookies. Je krijgt dan een nieuwe window met alle opties die je gewist zou willen hebben.
@Yenolah; zo doe ik het thuis ook, of ik klink in de balk zelf aan om alles te verwijderen. Maar zoals jij het zegt lukt het niet, of kan het niet moet ik zeggen, ter beveiliging van onze automatiseringsafdeling.
Anders weet ik het niet, helaas. Bij vorige versies van IE kon je via verborgen mappen ook cookies en geschiedenis wissen, maar ik vind die mappen nu niet meer terug.
Ik zou een programmatje als Easy Cleaner (Official ToniArts software pages) of CCleaner(CCleaner - Optimization and Cleaning - Free Download) downloaden. Het is gratis en erg simpel in gebruik. Het verwijdert al het overbodige. Ideaal!!
@Andrea001; ik durf eigenlijk niets te downloaden omdat het een pc op het werk is. Er staat niets in wat gewist moet worden, gelukkig! Maar de lijst is zo lang dat het wat onoverzichtelijk wordt.
We kunnen wel dmv extra - internetopties - cookies en tijdelijke internetbestanden wissen. Maar die lijst in de balk bovenin blijft... Acht 't is het ergste niet. Maar zou wel handig zijn!!! Jullie bedankt voor het meedenken!
je kan toch gewoon met je muis in de balk klikken, pijltje naar beneden drukken en steeds op delete drukken, zo deed ik het ook op mn werk.