Nu velen meer thuis zijn.. Wat wil je veranderen aan je huis/tuin/meubels. Ik ben pas verhuisd naar een piepklein appartement. Lees van 150m2 naar 32m2. Dus af en toe nog zoekende naar ruimtebesparende mogelijkheden. - nog op zoek naar een ander tafelblad - oplossing hoe ik koekenpannen kan ophangen.
Wij hebben een hele waslijst maar dat kan allemaal nog wel even wachten. We zijn nu bezig met het schilderwerk aan de buitenkant, zo fijn om bezig te zijn en het te zien opknappen. Ik vind altijd leuk om mee te denken en zoeken Bekijk bijlage 645956 Bekijk bijlage 645958 Bekijk bijlage 645959
Heel veel dingen. Niet geheel vrijwillig. Wij hebben veel aardbevingsschade. Aan de binnenkant moet alles opnieuw gestuct worden en aan de buitenkant worden de scheuren gerepareerd, kapotte stenen vervangen en komen er (gedeeltelijk) nieuwe voegen. Tevens willen we de schuifpui vervangen door openslaande deuren, de vloer isoleren en moeten er nieuwe ramen in de badkamer.
Och dat is een grote verandering, vooral nu. Ik heb ooit voor wiskunde een appartement in moeten richten waar beperkte ruimte was. Ik zou dan vooral voor multifunctioneel en opklapbaar gaan en de hoogte gebruiken die je hebt. Je hebt bijvoorbeeld salontafels die je kun verstellen tot eettafel. Wasser en droger in 1 machine. Inklapbare droogrekken boven elkaar aan de muur. Wat ik zelf vooral mis is een vrouwelijke uitstraling in huis. Ik ben zelf veel te praktisch om het er echt gezellig uit te laten zien. Als ik dingen bedenk om het gezellig te maken zijn de items niet op de markt en heb ik de skills niet om ze te maken. Ik zou bijvoorbeeld een soort van metalen tak op de muur willen met kleine led lampjes erin. Vind zoiets maar, en betaalbaar... Op dit moment zou ik vooral de kleuren van de woonkamer willen aanpakken. Maar daar is echt geen beginnen aan met 3 kleine kinderen. Ook zou ik heel graag goed foto behang willen op een grote muur. Een afbeelding van een stuk natuur.
Metalen tak wordt allicht lastig maar je kan een experiment maken met wat metaaldraad omgezet met papiermache met een groef er in (waar je je led in laat verzinken). En die in met een metallic spray spuiten. Led er op plakken en ophangen maar. Bij de action heb je diverse ledstrips voor weinig geld. Bij de Lidl komen ze ook zo nu en dan voorbij.
Pff, ben je dan niet bang als je alles weer hebt opgeknapt dat je na de volgende beving weer alles moet gaan doen?
Helaas dit appartement heeft geen extra hoge plafonds. Maar ik moet zeggen; het lukt wel aardig. Onder de bank is opbergruimte. Wel plek voor goede kasten. Slaapkamer en woonkamer is redelijk goed op orde. Nu nog de kleine probleempjes oplossen. Je kan wel kijken wat je zou willen qua kleuren en fotobehang. Met de Flexa Visualizer app. kan je kleuren uittesten in je woonkamer.
32 m2? Dat is wel echt piepklein, ik voel me nu wel schuldig dat we graag groter willen wonen.... Ons interieur is nogal “Jan Steen”, dus daar zou ik wel wat aan willen veranderen, gewoon beter keuzes doorhakken wat allemaal weg kan. En we hebben echt een nieuw bankstel nodig, zijn al een paar keer gaan kijken, maar hebben een dure smaak en dan twijfelen we weer. En verder nog extra opbergmogelijkheid voor speelgoed, dat wordt waarschijnlijk een trofast kastje met bakken.
Ik zeg wel eens: ik ben een Rotterdammer, die woont als een Amsterdammer in Zeeland. Maar ik woon vnl alleen, 2 dagen in de week is de jongste bij mij. Dat heeft te maken met teveel prikkels. Dit werkt voor ons. Trofast kast, die heb ik ook gehad. Maar dat vond ik weer te onrustig met die bakken zichtbaar. Toen gekozen voor een besta kast met deuren. En daarin hebben we bakken met speelgoed.