Rookmelders

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 24 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben in elke kamer een rookmelder. En op zolder 2 koolmonoxide melders. Wij slapen op zolder.

Wij kunnen de rookmelders er trouwens zo af draaien en de batterij loshalen, hebben geen schroevendraaier nodig. Enige wat ik lastig vind is dat als er een batterij bijna leeg is, hij dus af en toe piept en het altijd even duurt voordat we er achter zijn welke het is ;)

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Zolang je maar een aparte co2 melder hebt is t prima. Een rook en co2 melder in 1 is onzin.

Co2 gaat namelijk van beneden naar boven en rook gaat als eerste naar boven.

Een c02 melder moet dus laag hangen en ren rookmelder hoog.

rums vindt dit leuk.
  3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.001
    113
    Valt vies tegen die van ons is net 2 jaar oud en staat op t laatste streepje. Maar goed, je kan t in elk geval zien waar hij is. Alle anderen vervang ik steevast in april als onderdeel van de voorjaarsschoonmaak.

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.001
    113
    Advies van locatie is weer veranderd. Ik was t zat heb er nu 2 voor CO.

Combi melder is inderdaad af te raden, dat is nog steeds zo.

5. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.334
    113
    Amsterdam
    Hier helaas in elke ruimte in een gesloten circuit en het vervelende is met back-up batterij. 3 jaar geleden gaf eentje niet aan dat die bijna leeg was en gingen ze dus om 3 uur snachts allemaal af. Je moet degene die af gaat met de hand uitschakelen voordat ze allemaal uitgaan. Nou voordat we daar achter waren met de hoeveelheid die wij hebben en de teringherrie dat het maakt... waren er 2 gesneuveld. Je kan als je nog helder na kan denken zien aan het rode lampje wat zgn snel knippert dat die het is. Gisteren gaf degene in onze dochter haar kamer weer eens zon piepje heb meteen gezegd tegen m’n Vriend eraf met dat ding. We vervangen daarom elke 2 jaar nu standaard alle batterijen, echt no way dat ons dat midden in de nacht nog een keer overkomt.

heel veilig gevoel wel want je kan echt het totaal niet missen als er brand is als je daar doorheen kan slapen.. en o ja bij ons was ook meteen de halve buurt wakker die de alarmdiensten ook al belde wat een gedoe toen.

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Zal eens niet. Veranderd elke keer, gaar nergens over.
    Brandweer zegt bij ons toch echt zo laag mogelijk, liefst op ademhoogte per kamer. Dus in je slaapkamer vlak onder de hoogte van je bed en elders in huis zo rond de 1.40 meter. Ala hij bij je ketel hangt soe warme lucht afgeeft iets hoger omdat de co2 dan mee naar boven gaat. Ook tijdens het werk klikken hun een CO2meter aan hun schoen voor ze ergens naar binnen gaan dus ik hou het advies van de brandweer aan :)

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.001
    113
    Het is laag bij de slaapkamers inderdaad (op de hoogte waar je ademt) maar juist weer hoog bij je verbrandingstoestel. Omdat het eerst omhoog gestoten wordt door je ketel en daarna inderdaad "neerdaalt". Overigens is CO maar een fractie zwaarder Wij hebben de ketel naast de trap op de zolder. Als de melder op ademhoogte afgaat is het dus al beneden. Wij zijn hier overigens dermate erg dat beide melders van een ander merk zijn (en bij de consumentenbond goed door de testen zijn gekomen). Op facebook is er de groep brandwondencentrum geloof ik, die heeft er postings over en reageert inhoudelijk. Hier snapte ik er ook geen bal van meer omdat bij brandbestrijding van BHV wij ook wat anders leerde dus stuurde de brandweer maar een e-mail. In elke slaapkamer is allicht wat overdreven, de centrale overloop ook prima. Nu nog een systeem waarbij dat testsysteem peuter/kleuter proof is want dochter is geobsedeerd door knopjes en gaat 's nachts op rooftocht en dan is de verleiding wel heeeeeeeel groot.

NB: CO2 kan geen kwaad (dat is koolstofdioxide) tenzij t in heel extreme hoeveelheden voorkomt. Het is CO die de sluipmoordenaar is (koolstofmonoxide)

8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.001
    113
    En in de "race" om die krengen zo snel mogelijk uit te zetten ga je soms halsbrekende touren uithalen. In ons oude huis ging dat kreng af terwijl ik an het koken was. Stond ik met mn zwangere pens op een bureaustoel te kloten. Laat staan als ze geschakeld zijn en ALLEMAAL afgaan. Hier gooi ik er nog een bij in de gang trouwens (brievenbus in de deur en de meterkast daar) is de enige die nog mist.

Siepie85 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina