Rookverbod 1-7, joepie!

Discussie in 'De lounge' gestart door Agatha, 18 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.065
    2.203
    113
    Brabant
    oeioei, ik voel het aan mijn vruchtwater... hier komt een slotje aan...

2. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik ben blij met het rookverbod!
    Nu kan ik ongestoord met mn kleine man ergens gaan eten of drinken zonder dat hij die blauwe stinkwalm in moet ademen.

3. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ook al ben ik gestopt met roken en heb ik er heel erg veel moeite mee vind ik het een SCHANDALIGE wet die ze gaan instellen.
    Maar ja wie ben je om tegenwoordig een beetje te kunnen doen waar je zin in hebt.
    Mensen niet gaan klagen he als er veel peuken voor de kroeg liggen en op straat en zeuren als de belasting omhoog gaat omdat er meer vuil op straat ligt.

4. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Hmm dus omdat men straks buiten moet roken, is het logisch dat peuken op de grond gegooid worden? Dan is een peuk op een normale manier weggooien te veel moeite? :( Logisch, erg logisch *not* :confused:

5. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Op topic: Ik ben heel blij met het rook-verbod! :D

6. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Oja, en tuurlijk zijn uitlaatgassen ed. ook schadelijk. Schadelijker dan meeroken.
    Maar... Nog niet eens het feit dat meeroken ongezond is.. Ik vind het stinken! Alles stinkt er dan naar. Hoef ik mn kleren ook niet meteen uit te hangen of wassen na een etentje of wat drinken in een cafeetje!

7. Morrighan

Morrighan Bekend lid

21 nov 2006
    611
    0
    0
    Utrecht
    rookverbod in de auto absurd? het is eerder absurd dat het niet verboden is.

Je mag niet bellen in de auto (zonder handsfree set)want dat is gevaarlijk, maar een brandende sigaret in je hand is niet gevaarlijk :rolleyes:

Als die valt heb je pas een probleem... of je auto in de fik, of een ongeluk...

En wat dacht je van steeds een hand aan het stuur omdat je even een trekje moet nemen?

8. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :) :)

9. valhalla

valhalla Niet meer actief

Haha mijn opa en oma hebben op die manier een auto totall loss gereden. Gelukkig tegen een stilstaande vrachtwagen, maar toch. Mijn opa liet een peuk uit zijn handen vallen en ging er naar zitten zoeken tijdens het rijden. Echt hoor, bejaarden achter het stuur :(

10. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Yup, gewoon alles in de ban in de auto.. GSM, sigaretten, flesjes drinken, rolletjes snoep...

Pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

11. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Word een beetje moe van al die opmerkingen over uitlaatgassen :rolleyes: Auto's zijn in deze tijd helaas een noodzakelijk kwaad geworden.

Roken is dat niet. Roken doe je voor je plezier. Niks mis mee. Maar vind niet dat je het plezier van en niet-roker die bijv. uit eten gaat moet verpesten met het plezier van de roker.

Er zijn een heleboel andere dingen die mensen voor hun plezier doen maar die zijn ook niet toegestaan in openbare ruimtes etc omdat ze daarmee andere mensen zouden hinderen, lastig vallen etc. Dus zie niet in waarom roken dan wel overal zou mogen.

Nee hoor, van mij mag het rookverbod nog veel verder doorgevoerd worden!

12. Saaya

Saaya Niet meer actief

God... krijg meteen weer het beeld voor me van afgelopen vrijdag! :confused: Werd ik bijna geschept door een een of andere bejaarde die het nog grappig vond ook! /offtopic

Maar goed, verbod op roken in de auto is niet zo erg eigenlijk... weer een stukje verkeersveiligheid erbij! ;) Maar eh, dan wel net als met telefoneren, dat het alleen rijdend niet mag. Want stilstaand mag je ook telefoneren wat je wilt, toch?(heb toch niets gemist hoop ik? :rolleyes: )

Ik blijf erbij dat het gewoon even wennen is straks. Denk echt niet dat Nederland wel in elkaar stort bij wijze van, terwijl het in vele andere landen hartstikke goed is afgelopen.

13. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Oneens, er is ook nog altijd zoiets als openbaar vervoer!

14. ik zat een keer in mn auto en toen ik genoeg had van mn peuk gooide ik mn sigaret het raam uit.
    hij vloog gelijk weer naar binnen maar dat merkte ik niet...

totdat ik wat voelde branden in mijn bilnaad (en ondertussen door blijven rijden natuurlijk :confused: )
    ik heb nog steeds een litteken :)

levensgevaarlijk dus whahahaha :)

15. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Minyaweth: Heb zelf geen auto en doe alles lopend, met de fiets of het OV. Maar het is nou eenmaal wel zo dat in deze tijd veel mensen de auto nodig hebben om hun werk te kunnen uitvoeren. Daar ontkom je gewoon niet aan.

16. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    :) haha rach toch, ik zie het al voor me! :confused:
    haha

17. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik heb mijn auto toch echt nodig hoor, ik ben als ik met openbaar vervoer ga veel meer geld kwijt....en of ik nu met mijn auto rij of met het openbaar vervoer....de uitlaatgassen zijn van beide even slecht.

18. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    tegenwoordig heb je uitlaatgassen maar vroeger stookte iedereen op steenkool en turf, dat was ook vreselijk ongezond

maar ja toen dachten ze ook dat roken geen kwaad kon. en dat kan het wel. en meeroken ook.

dus allemaal stoppen met roken en een hybride auto kopen EN vooral WEINIG INADEMEN

19. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    OV heb je toch ook uitlaatgassen ;) dus vergelijken met uitlaatgassen gaat niet hier op.

Ik ben een ex-roker en zelfs toen ik rookte vond ik het vreselijk om uit eten te gaan en die stank continu om je heen te ruiken.

Rookverbod is er gekomen zodat de werknemers een rookvrije werkplek hebben zoals iedereen heeft al een aantal jaren. Dus ik vind het terecht dat mensen die daar werken ook daar recht op hebben.

En buiten roken is toch geen ramp, iedereen gezellig praten buiten. En zo kan de rest binnen relaxt genieten van zijn maaltijd. Kinderen, zwangeren, mensen met ademhalingsproblemen zullen hiervoor dankbaar zijn.

20. in een bus kunnen wel 30 mensen. in een auto 4. dat scheelt wel wat.

Deel Deze Pagina