ik vind het ook geweldig! Nu is er echt niemand die rekening houd met je zwangerschap, ze blazen de rook gewoon in je gezicht, ja, zelf goede vrienden en familie Echt goor... En wel/niet rokers gedeelten maken heeft ook geen zin, als veel vrienden roken sta je altijd alleen, ook niet gezellig. Echt goede afzuiging zou wel een oplossing zijn.
Dat je niet meer in een kroeg mag roken dadelijk vind ik echt zeer TRIEST!! Maar in de horeca vind ik het wel fijn,lekker eten zonder vieze sigaretterook. Maar een kroeg vind ik een ander verhaal! Groetjes Niet-Roker
o nee, als ik zwanger ben, gooi ik alles aan de kant, shag weg, vloei weg, aanstekers weg, er komen plaatjes in huis verboden te roken. Mijn vriend heeft kamaraden die blowen, nou heb een heleboel tuinstoelen, een geimproviceerde tuintafel, en een achterdeur, mogen ze mi met hun alle gezamelijk buiten staan. en ze kunnen ook overdekt, daar is een schuur.
Vind het heerlijk dat er straks niet meer gerookt mag worden in de horeca. Kan ik eindelijk ook een keer naar een kroeg (waar geen verschil wordt gemaakt in rokers / niet rokers, want iedereen staat door elkaar). In restaurants onderscheid maken in rokers / niet rokers moet een goede oplossing zijn, maar dan moeten ze wel een duidelijke scheiding maken. Bij ons is een restaurant die boven de niet rokers heeft en beneden de rokers. Werkt uitstekend!
Ik ben het gedeeltelijk met het rook verbod eens. Ik vind het in een restaurant terecht dat er niet gerookt mag worden maar ik de kroeg heb ik zoiets van laat iedereen lekker roken daar.
ik vind het ook fijn dat er straks niet meer gerookt mag worden in de kroeg en resaurants ik heb astma en het belemmerd me om wel eens gezellig met me vrienden weg tegaan omdat ze dan zo aso in je gezicht zitten teblazen heb er geen moeite mee dat het niet meer mag voor de rokers is het lullig maar ik vind het niet erg
Hmmm leuke discussie vind ik dit. Ik heb op een ander forum er ook al een stukje over geschreven. En dan vooral over het excuus dat uitlaatgassen in een stad veel erger zijn. Zal ff kopieën. ====== Dat is echt een :c: excuus die ik al 1000x heb gehoord. Ik woon dus niet in een stad. Ik kies hier ook bewust voor, ik heb geen zin om in een stink stad te gaan zitten. En zolang wij auto's, bussen etc nodig hebben kan je hier niet zoveel aan doen (dan wat er op dit moment al aan gedaan wordt). Echter, roken is een keuze die wordt gemaakt door rokers (of de verslaving) Roken is niet noodzakkelijk, niet belangerijk etc. Dat zeggen rokende moeders (of zwangere) toch ook altijd, uitlaatgassen zijn ook schadelijk blablabla. Het is gewoon een slechte gewoonte goedpraten voor je eigen gemoedsrust. Roken is slecht, klaar punt uit. En ik heb echt geen probleem met rokers hoor (mijn halve familie rookt) maar ik wil het wel uit de weg kunnen gaan. Nu heb je geen keus als je een kroeg/discotheek of i.d. instapt. Zo direct wel, en als dat bij mij de kans op kanker met 20% kan verminderen dan juich ik het toe!laatste aanpassing
Ik vind het heerlijk dat ze straks niet meer in restaurants mogen roken hoor. Neem nu een mc donalds, dat is toch een plek waar veel mensen met kinderen komen eten (een kinderrestaurant). Aan de ene kant de rokers aan de andere kant de niet rokers. Alleen vertellen ze de rook niet dat het niet aan de andere kant mag komen . Vaak zit het rokers gedeelte bij de speelhoek voor de kinderen . Of zoals vorig jaar bij de chinees (ja ons kind gaat dan ook gewoon mee en eet dan ook gewoon mee), zit je lekker te eten, het smaakt goed en dan steekt de buurman zo'n vieze stinkende sigaar op Groetjes Anita
Heerlijk! kan ik ook weer een keer naar een restaurant of bar, zonder kotsmisselijk te worden van de rook. Echt, ik ga gewoon over m'n nek van die lucht, terwijl ik voor mijn zwangerschap toch ook gerookt heb. Tja, mijn lijf vind het nu duidelijk errug vies! Dus ik kan niet wachten!
Ik als roker zijnde kan alleen maar zeggen: halleluja ! Ik geef het toe, ik ben verslaafd aan mijn sigaretten, maar ik heb nooit ergens binnenshuis gerookt, er wordt alleen buiten gerookt. Als ik een keer uit eten ga (en dat is niet zo vaak), dan vind ik het fijn om heerlijk ongestoord te kunnen eten, te genieten van het eten, en te genieten van mijn gesprekspartner. Een sigaret vind ik dan overbodig, dat verpest mijn hele eetlust ! Dus, kom maar op met dat rookverbod (misschien voor mij wel eens de ideale kans om die stomme peuken in de vuinisbak te smijten !)