Rookverbod 1-7, joepie!

Discussion in 'De lounge' started by Agatha, Jun 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

k denk dat het mee om het idee gaat dat alle rokers buiten gaan staan. en vaak rookt 3/4 van de zaak hahahah

2. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    een sigaretje is toch zo op? of wordt de ene peuk na de andere opgestoken?

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

word leuk als het regend dan ach ja niet roker zitten droog

4. bloempje82

bloempje82 Actief lid

Jan 12, 2007
    323
    0
    0
    Ik bedoel dat het vast een stuk rustiger in de kroeg zal worden omdat de rokers buiten gaan staan......!

5. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

nou ja goed ik ga deze discussie niet aan denk dat we er maar aan moeten wennen het zal denk ik toch niet meer veranderen :D

6. Thirza02

Thirza02 Fanatiek lid

Jun 20, 2007
    3,703
    0
    0
    Leeuwarden
    Ik ben er blij mee! Als ik nu eens uitga hoef ik niet al mijn kleding in de was te gooien! Alles stinkt dan direct naar de nicotine, zelfs mijn jas en tas gooi ik meestal in de wasmachine na een avondje uit! Ik vind die lucht zo smerig! Dus ik ben er enorm blij om!
    En ik vind het helemaal niet erg als mensen buiten roken, daar heb je de vrijheid om ergens anders heen te lopen, of om iemand heen te lopen!
    Binnen heb je dat niet zo snel!

En rokers hebben er geen last van als ik niet rook, maar ik als niet roker heb er wel last van als iemand rookt! En ik vind het asociaal, dat anderen last moeten hebben van jou verslaving!

Hoop niet dat ik te hard klink, want zo is het niet bedoeld... Ik bedoel alleen maar... Ik ben er blij mee! LANG LEVE 1 JULI 2008 ;)

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

nee ik denk dat het zelf net zo erg gaat worden oal in de anti rook landen dat je zelf niet meer op straat mag roken da komen er wel durf ik mijn handen voor ik het vuur te steken

8. bloempje82

bloempje82 Actief lid

Jan 12, 2007
    323
    0
    0
    Gelukkig woon ik in de Achterhoek, veel tentfeesten en in tenten mag gelukkig nog wel gerookt worden (als 1 kant helemaal open is). We worden wel betutteld hier in Nederland hoor, en als ze roken op straat ook nog gaan verbieden dan blijven we toch lekker thuis?

9. Nemo

Nemo Niet meer actief

He kan ik eindelijk eens rustig shoppen ;)

10. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Prima dat er binnen niet meer gerookt mag worden. Prima dat ik straks alleen aan een tafeltje zit na te tafelen als de rokers op het terras hun peukie roken.
    Maar die "hahahaha, lange-neus-voor-de-rokers" houding die je soms tegenkomt daar word ik echt opgefokt van.
    En dan ben ik zelf echt blij om gestopt te zijn, en ons huis is nu ook rookvrij, maar bleuhhhhh wat erger ik me aan die houding.

Verder vind ik het fijn voor de mensen die er echt last van hebben, dat probleem is straks opgelost. (maar goed, sommigen zullen dan vast gaan zeiken dat er rokers bij de ingangen staan)

11. miranda84

miranda84 Bekend lid

Apr 13, 2007
    781
    0
    0
    ik vind het DISCRIMINATIE , niet omdat ik zelf toevallig rook,hebben de niet rokers dan andere rechten als de wel rokers,begrijp me niet verkeerd , ik respecteer degenen die niet roken , maar waarom laten ze die dan niet buiten zitten als ze er last van hebben ? waarom moeten dan altijd de wel rokers ergens onder lijden ?

12. sjudith

sjudith VIP lid

Dec 19, 2007
    13,031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Heb zelf gerookt tot ik zwanger was. Ik was niete en roker die dat persee overal wilde ofzo. Maar niet meer in de kroeg, disco etc roken vind ik te ver gaan!

Heb er nu ook nog steeds geen last van! Tenzij iemand het midden in mijn gezicht blaast :)

Enne @ Sjorsje, idd dan kan ik verhuizen uit de stad met al die uitlaatgassen (nog veeeeel ongezonder dan een uurtje in een restaurant)

13. palmie

palmie Bekend lid

Jan 22, 2006
    661
    0
    0
    administratief medewerkster
    overijsel
    Persoonlijk vind ik het ook te ver gaan dat het straks helemaal nergens meer mag en ben ook wel benieuwt of dat ook echt overal door word gezet.

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Waarom discriminatie? Ik begrijp dat echt niet, sorry. Het past helemaal niet bij discriminatie vind ik.
    Rokers gaan meteen in de slachtofferrol zitten, maar het is toch jouwn keuze?
    Wat als ik elke avond een flink vuur stook in mijn achtertuin waar andere mensen last van hebben. Het wordt mij dan verboden, dan roep ik toch ook niet meteen discriminatie? Jij valt mensen lastig met je rook, prima dat je rookt maar mensen hebben geen keuze als jij naast ze staat met een sigaret.

Jouwn keuze om te roken wordt mij opgedrongen. Je wordt als niet-roker geboren en je hebt een keuze! Ik daarintegen heb geen keuzen als ik naar een kroeg ga.
    Dan kan je zeggen, dan ga je toch niet. Dat is helemaal mooi, omdat iemand anders verslaafd is aan iets dat kanker verwekkend is, moet ik maar weg blijven?

Anyway, mijn punt is denk ik wel duidelijk. Heb er absoluut geen probleem mee dat mensen roken, prima als je jezelf wilt verzieken. Maar dat daardoor mijn kans op kanker met 20% stijgt puur door het meeroken.... No thanks!

15. tweety

tweety VIP lid

Oct 2, 2005
    10,054
    0
    36
    dordrecht
    @talia nee hoor want ik rook zelf ook niet en ben heel gezellig op zijn tijd hihi maar buiten zal het druk zijn denk ik. zijn veel mensen die roken en dan dus daar zijn snap je me?

@anstefay idd dat bedoelde ik jij snapt me gelijk.

niemand denkt aan de overlas die er straks op straat kan gaan komen. ben benieuwd hoor. mij maakt het niks uit ga bijna nooit meer op stap. er is al genoeg gezeik in het uitgaans leven dus laat iedereen in zijn waarde stomme wet vind ik het.

16. Miez

Miez Fanatiek lid

Feb 7, 2008
    1,118
    0
    0
    Dit heeft niets met discriminatie te maken. De reden dat dit verbod er is gekomen is dat al het personeel recht heeft op een rookvrije werkplek.
    De reden dat de rokers zich aan moeten passen, is dat zij de gezondheid van anderen beschadigen. En inderdaad, dat zou je ook kunnen zeggen van autorijden ed, maar daar gaat het hier niet om.

Verder kun je er als niet-roker voor kiezen om dan maar niet uit eten te gaan, want idd de niet-rokersgedeelten zijn vaak ook rokerig omdat er geen afscheiding is. Maar nu hoef je die keus niet meer te maken.

En ach, dan ga je toch na het eten buiten een sigaretje roken? Ook geen ramp.

Ik ben er in ieder geval blij mee, en ook mijn rokende familieleden. Zij vinden het ook niet fris om tijdens het eten te roken.

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

amen je word als NIETroker geboren! je maakt zelf de keuze om te roken

18. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Daar verbaas ik me nog steeds over. Jaren geleden begon het inderdaad met een recht.
    Je had recht op een rookvrije werkplek.
    Tegenwoordig is het geen recht meer, maar een plicht. Als jij in je eenmanszaakje besluit geen gebruik te willen maken van dat recht, mag dat niet.
    Dat vind ik wel heel erg, dat de kleine buurtkroegjes waarvan de eigenaar zelf achter de tap staat en gewoon z´n shaggie wil roken ook rookvrij moet worden.
    Vroeger was de slogan "we komen er samen wel uit" tegenwoordig kan die veranderd worden in "we komen er samen wel uit zolang jij doet wat ik wil". :(

19. Chieffie

Chieffie Bekend lid

May 28, 2008
    581
    0
    0
    Assistent manager Service & Diensten
    Rotterdam
    Had jij kleding aan toen je geboren werd? En nu? Wat zegt dit over jouw opmerking hierboven? Volgens jouw redenatie zou je naakt over straat moeten, want je bent niet met kleren aan geboren?

En kon je al autorijden toen je geboren werd? Of heb je ervoor gekozen dit later te gaan doen? (Of heb je misschien helemaal geen rijbewijs?) Volgens jouw redenatie zou je overal heen moeten lopen, want toen je werd geboren kon je niet fietsen, zwemmen, autorijden, etc.

Ik zal maar helemaal niks over je toiletgebruik zeggen ;)

Ontopic: Ik rook zelf niet meer, maar een 100% verbod is echt onzin... Ze willen het nu zelfs al verbieden in de auto, terwijl daar écht niemand er last van heeft...

20. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    Ik ben zelf roker.. heb er geen problemen mee dat er in restaurants niet meer gerookt mag worden, maar hou aub op met behandelen van rokers alsof ze paria's zijn.

Ja, tis een eigen keuze geweest om er jaren geleden mee te beginnen, betaal ook genoeg aan de staatskas om uberhaupt te kunnen roken..

Prima dat iedereen een rookvrije werkplek mag hebben, daar ben ik zeker voorstander van, maar voel me langzamerhand wel in een verdomhoekje gedrukt.
    openbare plekken niet roken... las zelfs dat je in Spijkenisse niet eens meer in je eigen auto mag roken?

Investeer dan als overheid in trainingen van stoppen met roken en behandel het als ieder andere verslaving, maar dat doen ze niet, want 8% van de inkomsten van de staatskas bestaat uit accijnsen op sigaretten.
    zie me al in een praatgroepje zitten.. de anonieme rokers :)

ik ben limmeke en ik ben een roker!

Share This Page