De totale betutteling in Nederland neemt wel erge vormen aan hoor... Zo zijn er in Amerika bepaalde staten waar je in je eigen huis niet meer mag roken... willen we daar dan naartoe? Kijk ik vind ook niet dat andere mensen last moeten hebben van een ander maar door dan alles maar te verbieden vind ik ver gaan.. En stel nou dat iedereen besluit te stoppen met roken... wat denken jullie dan dat er gaat gebeuren? Dan moet iedereen weer veel meer belastingen/toeslagen betalen want de rokers spekken wel de staatskas met miljarden en die inkomsten lopen ze dan mis.
=D> Haha eindelijk een roker die positief is! Ik ben ook blij met rookverbod, het niet roken en rookdedeelte is namelijk niet overal even goed. Enneh ik wil niet in de rook moeten zitten, ik rook niet dus ga ik oo niet onvrijwillig (en ook niet vrijwillig trouwens) meeroken. Daarnaast wil ik ook ee rookvrij ruimte voor mn kleine meid, dus niet roken waar zij bij is en das lastig in een cafe/restaurant
Eerlijk gezegd vind ik het een beetje paranoide om de conclusie te trekken dat het daar al naartoe gaat in Nederland. En degenen die achter het horeca-rookverbod staan, staan niet gelijk achter een totaal rookverbod. Dat is gewoon heel iets anders.
Nou, ik vind het totaal geen paranoide uitspraak! Nederland loopt Amerika sowieso al heel erg achterna!
Dan noem mij maar paranoide, zo dacht ook iedereen dat de benzineprijs nooit boven de anderhalve euro uit zou komen... En ik heb nergens gezegd dat mensen die achter het horeca rookverbod staan ook achter een totaal rookverbod staan, onze regering zorgt daar wel voor, of mensen het er nou mee eens zijn of niet.
Ik begrijp hieruit dat jij haar ook niet meeneemt de stad in? Want stad = uitlaatgas = niet rookvrij. Het platteland wordt trouwens ook steeds drukker, misschien moet je overwegen haar gewoon helemaal binnen te houden. Wel even alle tochtplekjes in je huis afplakken, en een tochtsluis bouwen voor je deur, anders heeft het nog geen zin Het is zo'n onzin, al dat gezeur tegen rokers, terwijl we wel vrolijk door het verkeer lopen, en (een deel van ons) naar de kerk gaat (Onderzoek wijst uit dat een kerkdienst schadelijker is voor de longen dan een uur lang naast een drukke snelweg staan: Boosdoener is het zware gebruik van wierook in een kerk).
Ik vind het grappig om dit allemaal te lezen. Ik woon in België en sinds januari 2007 mag hier in restaurants niet meer gerookt worden. Ook in tavernes, cafés,... waar meer dan één derde (van de totale aankoop van voeding en drank) aan voeding inkoopt én meer dan alleen lichte maaltijden op het menu heeft, valt onder de strengere bepalingen. Ik herinner me dat hier ook enorme discussies zijn ontstaan waar dezelfde dingen gezegd zijn als die ik hier nu lees: niemand gaat nog weg, straks mag je nergens meer roken,..... Ondertussen zijn we 1.5 jaar verder en is iedereen het gewoon! Zelfs die hardnekkige cafébaas die zijn boetes niet betaalde en toch gewoon liet roken, heeft zich erbij neergelegd! Zelfs mijn grootvader die al van zijn 16e héél veel rookt, gaat voortaan overal waar hij komt buiten staan zonder morren! Dit was 2 jaar geleden ondenkbaar! Hij wilde zelfs niet buiten gaan bij familie. De (zware en koppige!) rokers in mijn familie kunnen ondertussen toegeven dat het positieve kanten heeft; ze roken minder als ze weggaan (goed voor gezondheid en portemonnee!) en het is best gezellig om met een groepje af en toe even buiten te gaan staan. Dus ik weet zeker dat deze discussie nog even doorgaat maar als we deze binnen 2 jaar nog eens voeren, de meesten onder jullie er al niet meer bij stilstaan. Het wordt een gewoonte! Even mijn mening: ik ben voor het verbod op roken in openbare plaatsen. Ik vind dat iedereen het recht heeft om zo gezond mogelijk te leven. Als je ervoor kiest om te roken, is dat ook je recht maar wanneer je er anderen schade mee doet. Passief roken verhoogt het risico op longkanker met 20 % voor vrouwen en 30 % voor mannen. Onderzoek naar longkanker bij niet-rokers, blootgesteld aan passief roken op de werkvloer, wees op een verhoogd risico van 16 tot 19 %. Je kan toch niet echt zeggen dat je, als je dit leest, nog met een zuiver geweten kan roken in het bijzijn van anderen. En zeker niet in het bijzijn van kinderen, die kleine wondertjes waar je zoveel moeite voor moet doen om ze gezond op de wereld te zetten... Lieve groetjes!
Oh, vast van alles. En andere dingen worden weer legaal. Maar meiden, ik wilde nog even 1 ding toevoegen. Net werd er iets gezegd over, ook al willen de mensen het niet, de regering drukt het wel door... De regering bestaat uit mensen en wordt ook door het volk gekozen he... Dat betekent niet dat je het dan met alle beslissingen eens moet zijn, maar het is niet zo dat "de regering" 1 of ander gezichtsloos apparaat is wat ons leven bestuurt. Nou ja, misschien een beetje off-topic. En ik snap best dat er mensen zijn die het verbod niet leuk vinden hoor. Maar ja, ik toevallig wel.
Daar gaat het niet om, , off topic dus....ik baal er net zo van dat er overal zoveel auto's zijn etc. Ja heb zelf ook een auto maar gebruik hem alleen wanneer nodig. K ga ook naar de kerk maareh geen wierrook bij ons hoor... En natuurlijk zijn er veel meer dingen slecht voor de gezondheid en daar waar ik er iets aan kan doen doe ik dat voor mezelf en ja ook voor mn dochtertje. On topic: Ik baal er alleen van dat ik mee moet roken met rokers en ben dus blij dat ik dat straks niet meer hoef! En zeker voor een kleintje ben ik blij dat die straks niet in de rook hoeft te liggen als pap en mam ff ergens een koppie koffie willen drinken buiten huis! en wat dat gezeur tegen rokers betreft: rokers zeiken ook altijd over niet rokers dat wij ons niet aan moeten stellen ivm dat kleine beetje rook wat we inademen..dusss tjsa..wie kaatst kan de bal verwachten.... ik rook niet en wil dus ook niet meeroken, das mijn mening en ieder zn eigen denk ik dan..steek dr gerust nog 1 op zou ik zeggen..maareh wel buiten graag
Gekozen door wie? In theorie kan het zo zijn dat 49,99% van de bevolking NIET heeft gekozen voor deze regering. En die wordt het dus wel dégelijk door de strot geramd.
Meid probeer te ontspannen. We leven nog lang niet in onder een dictatuur of een politie-staat of wat dan ook. Ik vind het leven in Nederland nog niet zo heel slecht. Soms worden er beslissingen genomen waar je blij mee bent, soms waar je minder blij mee bent. HELAAS. That's life.
Oh nou dat kunnen veel rokers wel want dan zeggen ze dat de niet rokers zeuren en dat het invloed heeft op kinderen? Ach vroeger rookten ze ook en de kinderen zijn er ook groot om geworden je kunt alles rechtpraten met onzin als je wilt
Beetje hypocriet dus? Je veroorzaakt namelijk zelf ook uitlaatgassen die andere mensen moeten inademen maar omdat jij je auto 'nodig hebt' mag dat? Je zou ook de fiets/tram/metro/trein/benenwagen kunnen nemen. Dus die auto pak je uitsluitend voor je eigen gemak, want NODIG is het zeker niet. Misschien iets om over na te denken. Verder rook ik zelf niet, zoals je misschien hebt kunnen lezen, dus ik zal er geeneen opsteken. Wel vind ik het belangrijk dat mensen niet van de wieg tot het graf door de staat worden betutteld en er van alles wordt opgedrongen.
Jammer trouwens dat hier al 'ruzie' om gemaakt moet worden. Als je met z'n allen in 1 land woont, moet iedereen zich aanpassen, dat is nou eenmaal zo. En dan worden er beslissingen voor je genomen omdat het nou eenmaal niet kan dat iedereen alles zelf beslist. Ik vind dit nou niet echt iets wat zo superbelangrijk is om er pissig om te worden. Neem dan de boskap of hongersnood in Afrika ofzo. Verder allemaal nog een fijne dag, ik ga hier maar niet meer reageren denk ik. Vind er niet zoveel aan hier.
Off topic wat ik niet wil maar goed... nee niet hypocriet want ik heb het over het roken hier, ik hou het liever on topic. Trouwens auto's rijden buiten en niet binnen en dus heb ik daar minder last van dan wanneer ik naast een roker zit . Helaas heb ik een auto nodig voor mn werk want met openbaar vervoer kan ik mn werk niet uitvoeren, tsja zolu ik 1 dag onderweg zijn en daar is mn baas niet blij mee denk ik. en fietsen en lopen doe ik inderdaad zoveel mogelijk, dus kies wel bewust wanneer ik hem wel en niet gebruik. Ik bedoelde ook niet persoonlijk tegen jou steek er nog 1 op, maar meer tav rokers in t algemeen..mijn mening is steek er maar 1 op maar wel buiten. Bij ons in huis dus ok niet roken, en ik ga heus best wel ff mee buiten staan maar dan dus niet in de weg van de rook En die betutteling van de staat tsja vind het persoonlijk meevallen