Vreselijk topic dit! Wat zitten jullie elkaar af te maken! Wat weet jij ervan of iemand zijn auto NODIG heeft of niet? En wat maakt het uit of iemand verslaafd is aan roken? Dat is toch zeker iedereen zijn eigen zaak? Wat ik belangrijk vind is dat niemand last moet hebben van elkaar! Een roker heeft over het algemeen geen last van een niet roker, maar andersom wel! En ik word benauwd van nicotine rook in mijn buurt. Dat worden wel meer mensen. Ik word niet benauwd van een auto die door mijn straat rijdt... Zullen we gewoon een beetje respect hebben voor elkaar? En iedereen in zijn waarde laten? Aan dat rookverbod veranderen we toch niets!
Vind het van die uitlaatgassen wel overtrokken hoor. Je hoort ze hier toch ook niet klagen als ze buiten gaan roken? Juist graag! Buiten trekt de lucht weg, binnen staat het helemaal blauw. En als er een vlaag uitlaatgas langs je heen gaat, houd je toch je adem in? Ik ga dan niet ff extra hard opsnuiven hoor. Net zoals met sigarettenrook.
@ Pientje, niet lekker hard opsnuiven? Dat doe ik altijd wel als er een auto langsrijd, wordt ik zo lekker licht van in mn kop 8)
Mij maakt het niet zoveel uit, ik rook niet.. maar mensen in de horeca zijn de enige die nog geen rookvrije werkplek hebben.. én dat wil ik wél!
- bij ons in de kerk ook geen wierook hoor! - geweldig topic. Leuk vermaak als je gedwongen thuis zit. hoe kortzichtig mensen zijn... hoe dom... (sorry hormonen).. - nogmaals, ik ben zo blij met dat verbod hier bij mij thuis mag ook niet gerookt worden, discrimineer ik nu mensen? want daar kun je voor opgepakt worden he! je hebt er zelfs een nummer voor!0900 235 43 54. lieve groet, Taliaa
humor..zelfs een tel nr..hihi die zal ik dan ff onder mn niet roken bordje plakken hahah off topic: Succes zeg met thuiszitten.... frustie is dat he?
Ik heb niets tegen rokende mensen, maar in bv een restaurant vind ik het niet erg dat er niet meer gerookt mag worden, ook al was er een appart roker en niet rokers gedeelte die vieze stink lucht bleef je toch ruiken, ik vind het niet echt leuk dat er in de Cafe's niet meer gerookt mag worden ik vind dat dat gewoon bij een cafe hoort ... en ik rook zelf niet maar vind niet dat alle plekjes afgepakt moeten worden van de wel rokers... straks gaat iedereen buiten staan en dan krijg je het gezeur weer dat er peuken op de grond liggen ... Nee ik heb gemende gevoelens over het rookverbod ...
Dat denk ik dus ook! Het zale r niet gezelliger op worden. Aangezien het grote deel van de mensen wate en kroeg bezoekt rookt. Zij gaan dan buiten staan. Dus ik ga dan denk ik ook maar buiten staan. Ook een deel van onze vriendengroep rookt. Lijkt me dus niks de helft buiten en de helft binnen! Enne dat heeft niks met hormonen te maken hoor
Hahaha heerlijk topic dit Het is altijd goed om iedereen even aan het denken te zetten Jammer dat mensen het verschil tussen serieuze reacties en een beetje 'stoken' niet meer zien Oh, en degene die me 'meid' noemde... Ik ben er één van de andere kant
Volgens mij komt de horeca wel even in een dipje, maar hey... in Ierland is ook alles goed gekomen en zo zijn er nog wel meer landen waar alles op zn pootjes terecht is gekomen na het invoeren van het rookverbod! Ik ben blij na 1 july.. hoef ik mijn gezondheid niet meer te verpesten, geen stinkende kleren/haren meer, geen pijnlijke ogen en luchtwegen meer als ik uit eten ben geweest of na het bowlen ofzo! Joy! Kan ik weer normaal met wel rokende mensen praten zonder het benauwd te krijgen of op een onprettige praatafstand! (sorry, maar dit is echt zo.. ik krijg echt gezondheidsproblemen van rook) EDIT: typo
ik ben zooooo blij met het rookverbod! vind dat gestink zo ontzettend vies en een vriendin van mij kan straks eindelijk eens een keer mee naar een cafe (ze heeft zware astma)
ik ben ook heel blij met het verbod. ik ga echt sommige kroegen niet in omdat je er gewoon goor stinkend weer uit komt. en rokende mensen zeggen wel 'gezellig een sigaretje' maar eigenlijk vind ik verslavingen maar triest. het is een zwakte, en ik ben blij dat ik er van af ben. vooral het eerste jaar heb ik me achteraf best wel eens gegeneerd, want ik heb echt uit mijn bek gestonken. als ik nu naast een roker sta denk ik echt: gatver, zo heb ik ook geroken :S dit is trouwens mijn mening he, iedereen die (nog) wel verslaafd is, moet zelf weten wat hij doet. maar liever niet aan mijn tafel of naast me aan de bar
Ik vind sommige ex-rokers zo triest doordat ze helemaal doorslaan nu! Ook jullie hebben gerookt, en weet zeker als je nu nog zou roken je het er ook niet mee eens zou zijn! Ik ben ex-roker maar wil niet zeggen dat ik helemaal zwaar tegen roken ben! Ik vind het niet-roken in een restaurant prima! Maar in de kroeg of disco gaan verbieden? En zeker in een beetje grote disco heb je er absoluut geen last van! En volgens mij roken een heleboel horecamedewerkers zelf ook