Rookverbod 1-7, joepie!

Discussie in 'De lounge' gestart door Agatha, 18 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Of het echtgaat werken is de vraag, maar ik ben er wel erg blij mee! :D

2. Chieffie

Chieffie Bekend lid

28 mei 2008
    581
    0
    0
    Assistent manager Service & Diensten
    Rotterdam
    Als we braaf waren dan zou de regering ons alleen maar nóg harder naaien...

3. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    wist je dat er landen zijn waar je zelfs in het openbaar niet mag roken?

nu staat het natuurlijk wel een beetje ordi, rokend op straat lopen, maar dan nog. waar moeten de verslaafden dan naartoe?

4. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik ben in florida geweest en daar mocht je gewoon niet roken behalve op de daarvoor bestemde plaatsen en die waren er niet veel.

Ik ben ontzettend blij met deze wet, ik erger me altijd dat als ik ergens binnenloop zoals een evenement zoals darten of iets dergelijks, je gelijk in die stinkrook zit, ook in restaurants en ga zo maar door....van mij mocht het jaren geleden al ingevoerd zijn.

5. vind je?
    beter als stiekem achter een grote boom hahaha

ik ben ook blij met de wet! al vind ik wel dat er een onderscheid is tussen een restaurant en een kroeg.
    en van mij mogen ze na 12:00 nachts wel binnen roken, want ik weet nu al hoe het gaat lopen: ik lig de hele nacht wakker omdat ze tegenover een wedstrijdje doen wie het verste een peuk kan schieten.

6. Chieffie

Chieffie Bekend lid

28 mei 2008
    581
    0
    0
    Rotterdam
    Ja, dat is dan weer het volgende punt waar de niet-rokers over gaan zaniken natuurlijk: Al die mensen die buiten roken verpesten het straatbeeld... Nou, als ze DAAR dan al wat tegen gaan doen, dan vind ik dat ze toch minstens ook wetten moeten uitvaardigen tegen hangbejaarden, mensen van 150 kg die TOCH een legging wensen te dragen onder dat blote truitje, en auto's met een ICHTUS-visje achterop. Want die verpesten dan weer mijn straatbeeld.

7. hangbejaarden van minstens 150 kilo met een legging aanen een ichtus visje roken doorgaans ook graag in de kroeg :)

8. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    *proest* [​IMG]

Helemaal mee eens! *hahahahaha*

9. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    :)

10. valhalla

valhalla Niet meer actief

Het zal me een rotzorg wezen eigenlijk. Ik rook niet (meer) maar om nou te zeggen dat ik me ergerde aan mensen die wel roken, nee.

Tuurlijk als je zit te eten is het goor als ze naast je lekker zware shag zitten weg te paffen. Dat vind ik gewoon asociaal, je kan best rekening houden met anderen in zo'n geval. Aan de andere kant vind ik krijsende kindjes, half aangeschoten mensen en honden in restaurants net zo hinderlijk.

Tja en dat geklaag over als je uitgaat en je komt thuis en je kleren ruiken naar de rook... Pfff gooi ze in de was en ze zijn weer schoon hoor!

Ik erger me meer aan het feit dat de overheid zich overal mee wil bemoeien... Zou uit baldadigheid bijna weer gaan roken. Wel illegale sigaretten natuurlijk, anders doe ik ze alleen een plezier, aangezien ze de tax op sigaretten echt niet verhogen omwille van mijn gezondheid, anders maakten ze het meteen wel € 25 per pakje. Om Alexander Pechtold even te quoten: Bos, Balkenende en Rouvoet komen in de spreekkamer, de televisiekamer, de rookkamer, de kinderkamer, de slaapkamer. Het liefst ook in uw bovenkamer.

@ Jo79, wat een interessante redenering, haha :D

@ Chieffie, helemaal mee eens, haha. Vergeet de kwabbige 50+ ers niet die perse naar buiten willen in niets meer dan een hemdje en shorts...

11. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    valhalla heb er maar 1 ding op te zeggen , ben het helemaal met je eens.

Ze willen de drugs in nederland stoppen , heb hier 2 koffieshops op 15 minuten fietsen afstand.
    Ze willen alcohol onder de 16 verminderen, ben nog nooit gevraagd om me id als ik alcohol kocht.

Ze willen roken vermindern nou suc6 ze zorgen enkel voor meer rokers op deze manie.r.

12. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Valhalla

RESPECT :) helemaal met je eens!

Zo blijven we bezig zeg in Nederland, dan is het ene verboden, dan komt het andere weer. Het eind is dan zoek!

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.065
    2.203
    113
    Brabant
    @ chieffie, iets mis van Ichthus visjes?(wel goed dat je weet dat het ichthusvisjes zijn, en geen EO visjes, of leden van de visclub)

14. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Die Ichtusvisjes hoe fik ook niet te zien hoor :rolleyes:

Val mij niet lastig met je geloof ;)

Doe ik ook niet met mijn geloof ;)

maar goed dat is weer offtopic :p

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.065
    2.203
    113
    Brabant
    ik vind als ik een visje op jouw auto plak dat ik je lastig val!:)

16. Chieffie

Chieffie Bekend lid

28 mei 2008
    581
    0
    0
    Rotterdam
    Niet direct iets MIS mee nee, maar ik vind dat ze wel mijn straatbeeld verpesten. Ik hoef niet aan de auto van mijn voorganger te zien dat hij/zij gelooft. Dat doe je toch voor jezelf? Ik plak toch ook geen 'God bestaat niet' sticker op mijn auto? Ik ervaar het als opdringerig, even laten zien dat je jezelf 'beter' vind dan een ander. Vandaar.

(PS: E.O.visjes? :D)

17. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Valhalla, heel mooi gesproken! Dat bedoelde ik toen ik zei dat de betutteling in Nederland erge vormen aan begint te nemen...

18. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.065
    2.203
    113
    Brabant
    @ chieffie, ja kreeg vaak de vraag wat ik met die eo visjes deed? bv in een ketting ofzo:) En het is geen teken dat ik me beter voel dan anderen. Het is soms juist een aanleiding om over mijn geloof te vertellen, als er vragen komen (bv eo visjes:)) En heb je er ook moeite mee als iemand een kruisje draagt? waarschijnlijk wel:) en van mij mag jij zo;n sticker op je auto:) maar wees niet verbaasd als iemand je dan een keer aanspreekt.
    btw ik heb geen visje(meer) op mn auto:)

en nu weer ontopic:)

19. pff ik heb wel andere dingen aan mn hoofd om me hier druk om te gaan maken. plak gerust een sticker met 'God bestaat niet'op je auto. ervaar ik ook niet als opdringerig. die mensen die dat doen zijn trots op hun geloof. en dat vind ik wel mooi.

ontopic:
    tja.. het is me wat..

hahahaha

20. Chieffie

Chieffie Bekend lid

28 mei 2008
    581
    0
    0
    Rotterdam

Deel Deze Pagina