Rookverbod in eigen tuin

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by sillies, Sep 28, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sillies

sillies Fanatiek lid

Aug 15, 2013
    3,182
    1,393
    113
    Rookverbod in eigen tuin: 'We moeten beseffen dat roken niet normaal is' - RTL Nieuws

Ik ben sowieso anti roken en kan me hier best iets bij voorstellen. Mijn buren roken ook veel, ik vind het vies en ongezond, maar dat is voor mij het enige, dus zal er niets van zeggen. Als je er ziek of zieker van wordt, en er wordt geen rekening mee gehouden, mag er iets aan gedaan worden.
    Lees wel even het artikel voor je reageert! En ik wil geen discussie uitlokken over wel of niet roken.

2. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ik vind het verschrikkelijk om in de rook van een ander te moeten staan/zitten, het liefst hol ik dan zo ver mogelijk weg. Ten eerste vind ik het onwijs meuren, en ten tweede moet ik dan mijn kleren en haren wassen omdat ik anders in m'n eigen stank moet vertoeven. Dus van mij mag het roken compleet van deze aardbodem verdwijnen. Maar dat is puur egoïsme, ik kan ook wel begrijpen dat je mensen niet kunt verbieden om in hun eigen tuin te roken, helaas.:p

3. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

Feb 5, 2011
    1,118
    266
    83
    Female
    Werken en moeder zijn.
    Ik ben atiroken, maar dit gaat mij te ver. Het is je eigen tuin. Als je rookt, dan zijn dat elke keer ong. 5 minuten. Men rookt gemiddeld 20 sigaretten per dag, dus we hebben het over een uur. Dit moet toch te doen zijn. Ik vinden het irritanter op een terras dan dat mijn buren roken.

4. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Dit. Ik vind het wel erg betuttelend.

5. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    aan de ene kant vind ik dat het iemand zn eigen tuin is en dat ze dat zelf moeten weten. aan de andere kant ben ik het er wel weer mee eens.
    hier staat in de woonkamer altijd het raampje boven de deur open en ik moet deze gewoon meerdere keren per dag dicht doen omdat de buren op het balkon staat te roken. dan zijn het maar een paar minuten per dag maar mn woonkamer stinkt wel een tijd naar de sigaretten.
    vorige week mn schone wasje buiten gehangen. buren naast me en onder me hadden visite en zaten buiten lekker te paffen. ik zat dus met gesloten raam en deur EN kon mn was weer opnieuw doen omdat het naar de sigaretten stonk.

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik ben gestopt met roken maar vind dit zulke onzin! Ja het kan stinken maar er stinkt zoveel. En er is zoveel meer schadelijker dan sigarettengeur maar daar heeft niemand problemen mee.

7. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ja en nee.... Als de buren roken en ik heb mijn ramen open dan stinkt de hele bovenverdieping... Maar schadelijk lijkt het me niet echt meer dan. Maar ja dat heb je ook met een vuurkorf of barbecue...

8. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier was het net zo Damay. We zijn al even verhuisd maar onze onderburen waren altijd thuis en rookte dag en nacht een paar sigaretten per uur. Onze huis en slaapkamer roken dus altijd naar sigaret. Toen het cb kwam na de geboorte van de jongste dachten ze zelfs dat wij binnen rookte. Ook niet fijn voor baby's en kinderen en een man met astma. Dan kun je zeggen, houdt alles dicht maar dat is ook niet gezond.

9. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik vind het te ver gaan. Als je er last van hebt dan vraag je de biren toch of ze achter in de tuin willen roken.
    Hier rookte de onderburen vaak op het balkonnetje voor in de nacht. Maar heb ze gevraagd achter te roken op het balkon omdat ik het niet dijn vind voor mn zoontje als er iemand onder zn raam staat te blowen.

Was zo geregeld. Kleine moeite voor hun, groot plezier voor ons 😁

10. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

Nov 14, 2011
    9,867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Oh ik begrijp het helemaal en ben het er erg mee eens! Maar ik ben hier dan ook best extreem in, ik vind eigenlijk dat er best een algeheel rookverbod mag komen in Nederland haha, ik snap echt niet waarom die ongezonde stinkende verslavende toestand zo geaccepteerd wordt. Die ook nog eens omstanders tot last is (en vergiftigt)!
    Hoe vaak ik wel niet van rokers weg moet lopen als ik op de trein sta te wachten, of om ze heen moet lopen op straat, voor zover dat kan, omdat ik die lucht niet in mijn longen, haar en kleding wil. Getver. Jep, mag van mij helemaal geschrapt worden :)

11. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Annacf, en als ze dat nou niet deden haha?

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

Het mag van mij helemaal verboden worden want elke roker wil (stiekem) stoppen met roken. Het is alleen voor de meesten extreem moeilijk.
    als het niet meer te koop is is het voor de rokers ook psychisch veel gemakkelijker om te stoppen.
    probleem is dat de staat er ontzettend veel mee verdiend. Zolang de staat dat geld wil ontvangen vind ik dat ze niet moeten doen alsof ze willen dat iedereen ermee stopt. Laat dan de keuze bij het volk.

Zolang het te koop is heeft de roker gewoon het recht om te roken op zijn of haar grondgebied.

13. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

Oct 24, 2014
    950
    0
    0
    Ach ja, als roken op het eigen grondgebied verboden wordt zullen ze ook het barbecueën en de vuurkorven moeten verbieden, laat staan het stoken van hout.

Het is ook heel verstandig om de sigaretten in het criminele circuit te laten verdwijnen want dan kan er pas echt geld mee verdient worden, andere drugs zijn tenslotte ook niet officieel verkrijgbaar en dat werkt ook heel erg goed. ;)

14. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    Ik heb ook buren die roken in de tuin en ik vind het heel vervelend dat onze slaapkamer steeds naar de rook stinkt. Het is ook het eerste wat ze doen als ze wakker worden en het laatste wat ze doen voor ze naar bed gaan. Van mij mogen ze het verbieden.

15. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,630
    5,656
    113
    Ik woon in een appartement en onze onder buren roken. Dit gaat dan via ons raam naar boven. Echt goor maar kan er niks van zeggen gezien hij netjes buiten rookt. Ik doe dan altijd maar het raam dicht.

16. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

Feb 16, 2011
    2,448
    1
    38
    Dordrecht
    Tja waar moet mijn bezoek dan roken? Liever buiten dan binnen. Gelukkig roken er steeds minder mensen. En als iemand nou in zijn tuin rookt omdat ze zelf ook kinderen of huisgenoten hebben die niet tegen rook kunnen?

17. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

May 21, 2013
    5,119
    193
    63
    Somewhere out there
    Nee, dan die tuinkachels en houtkachels..... laat ze daar eens wat aan doen. Daar hebben niet alleen de naaste buren last van, maar een halve straat.
    Overigens vind ik wel dat men handvaten mag hebben om maatregelen te nemen tegen diegenen die daadwerkelijk extreem veel overlast bezorgen met hun gerook in dichtbevolkte gebieden.

18. Islah

Islah Niet meer actief

Was het maar zo dat de stank ook direct na die vijf minuten verdween...

19. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

Aug 14, 2014
    1,394
    174
    63
    Wij roken zelf niet, maar voor mij behoeven mijn buren echt niet te stoppen met buiten roken. (dat doen ze namelijk;)).

Ik denk niet dat ik meer hinder heb van hun sigarettenrook, dan van de eeuwig stationair draaiende rokerige auto (diesel) die onder ons balkon staat, van de onderbuurman. (dat zouden ze van mij wel mogen verbieden, want dat ding maakt ook nog veel lawaai)

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,183
    16,521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ben anti rook maar ik vind dit veel te ver gaan.
    Ik vind die smerige stink bbq's de hele zomer door veel ranziger moet ik zeggen.

Share This Page