Mee eens! Ik moet ook niks van roken hebben maar dit gaat wel te ver. En bovendien: hoe willen ze dit controleren?
Roken gewoon verbieden en geen sigaretten meer verkopen. Klaar. Wil je toch roken, ga 't dan maar in 't illegale peperdure circuit zoeken. Hier gelukkig buren die niet roken. Maar mijn ouders roken wel en daar kom ik dus minder door die kankerstinkstokken. Ook al roken ze zogezegd alleen op 't terras achteraan, ik ruik het gewoon overal in huis.
Ik vind het veel te ver gaan. En hoe sommigen hier op het forum over rokers praten vind ik ook overdreven. Alsof je uitschot bent ofzo. Ik rook en ben ook niet van plan om te stoppen maar dat betekent niet dat ik 1 of andere aso ben. Ik rook voor op de galerij, dat is hooguit 4-5x per dag. Niemand heeft daar last van want wij zijn de bovenste verdieping en niemand laat aan de voorkant zijn ramen open. Wij hebben hier vanalles wonen qua culturen en ik krijg regelmatig etensluchten naar binnen. Heel vervelend maar moet ik dan gaan klagen dat mensrn niet meer mogen koken?
Top idee... Ik kan in de zomer soms in de sigarettenlucht gaan slapen omdat de schoorstenen van hiernaast weer staan te paffen... Maar goed...helaas gaat het natuurlijk te ver om iemand te verbieden om in de tuin te roken...
die lucht is natuurlijk heel wat anders....in elk geval niet schadelijk...rook van een sigaret is schadelijk voor jezelf en je omgeving...
Ik ben geen roker,mijn man (nog) wel (hij doet mee met stoptober) Hier in huis word er absoluut niet gerookt. Maar in de tuin wel en bij slecht weer gaat hij in de schuur een sigaretje roken. Vind het onzin dat mensen wellicht straks niet meer in eigen tuin mogen roken! Het is toch eigen grond? Tja,als je er als buren last van hebt is dat natuurlijk heel vervelend maar goed,er zijn wel ergere dingen dan last hebben dan een sigaretten lucht ruiken toch? Mijn buurman rookt sigaren,in zijn tuin. Ik vind dat vreselijk stinken maar ik ga er echt niet over klagen want hij is in zijn tuin en tja,als die man wil genieten van zijn sigaartje dan moet hij dan lekker doen. Ik zou het vervelender vinden als ik iemand naast mij heb wonen die buiten steeds een jointje weg rookt. Maar goed,ook daar kan ik weinig van zeggen als het zo zou zijn want ook dan is die persoon in eigen tuin/huis. Dat mensen tegen roken zijn is prima,iedereen heeft wel iets waar hij/zij tegen is maar om nu zo veel te gaan verbieden? Mensen doen tegenwoordig zo dwars over roken. Ja het is slecht voor je gezondheid maar ga dan ook niet buiten in de tuin zitten genieten van de zon met al die uitlaatgassen in de lucht... Ook slecht voor je... Mensen kiezen er zelf voor om te roken,of om niet te roken. Laat mensen die roken gewoon hun sigaretje in hun tuin roken. Ze staan niet in een kroeg te roken,niet op een terras,niet in een speeltuin maar gewoon in hun eigen tuin?! Als mensen daar al een probleem over gaan maken,hebben die mensen dan echt niks anders om zich druk over te maken? Er zijn zooooveel ergere dingen waar we ons druk over kunnen maken dan dat iemand een sigaretje in de tuin rookt. En nogmaals,ik ben zelf geen roker en ben heel blij dat mijn man ook gaat stoppen met roken maar ik als niet roker vind het echt te ver gaan als mensen straks in hun eigen tuin niet eens meer hun sigaretje mogen roken. In huis,met kinderen... Nee dat vind ik echt not done,maar zelfs dat kun je niet verbieden lijkt mij. Al ben ik altijd wel heel blij dat als ik bij vrienden komen die roken ze ook gewoon in hun tuin gaan roken als ik er met mijn 4 kinderen ben. Zou het veel erger vinden als mijn buren hard drugs zouden gebruiken in hun huis/tuin. Dat vind ik nog gevaarlijker en enger! Nee,ik vind echt dat mensen gewoon in hun eigen tuin of balkon gewoon hun sigaretje moeten kunnen roken. Als je dan toch rookt,liever buiten dan binnen. Je kan niet alles gaan verbieden toch?
Het valt mij ook erg op dat mensen die roken gezien worden als aso's. De mensen die ik ken en die roken zijn alles behalve aso's. Mensen die roken en geen rekening houden met de omgeving zoals mensen met astma,kinderen etc... dat vind ik wel zeer onbeschoft maar ik lees niet dat hier mensen zijn die dat doen! Ik vind het jammer (en ja dat zeg ik als niet roker) dat mensen die roken zo gezien worden. Mijn moeder rookt,absoluut geen aso! Mijn man rookt,ook absoluut geen aso en vrienden van ons roken en die ook absoluut geen aso's!
Oh bah ik kan mij het helemaal voorstellen! Zo smerig. Mensen weten gewoon dat het vies en ongezond is, daarom staan ze buiten te roken, en vervolgens zetten ze andere mensen in de kankerverwekkende lucht 👎🏻 En van die allesbranders en kolen bbq dingen mogen van mij ook verboden worden. Wij hebben er 1 op gas, veel schoner en prettig. Gelukkig hebben wij geen rokende, kolen bbqende, allesbrander buren om ons heen 😂
Zo'n slecht idee vind ik t soms niet. Vooral omdat mijn onderburen wiet roken en vaak rond 14.00 stinkt mijn hele huis naar wiet... Met gewone sigaretten heb ik eigenlijk nog geen last gehad. Maarja daar tegenover staat dat het hun eigen huis is en dat ze straks helemaal nergens meer mogen roken dus elke roker verplicht moet stoppen. Dus ondanks de wietstank vind ik deze regel te ver gaan.
dat heb ik van de week hier in een ander topic gezegd...het lijkt onderhand wel een heksenjacht op rokers...heel overdreven allemaal. Iedereen is verantwoordelijk voor zichzelf. Het lijkt wel alsof rokers hier als de grootste criminelen gezien worden.
Zolang ik de volle mep huur moet betalen en afvalstof en rioolheffing blijf ik buiten roken ja. Wij roken alleen buiten omdat we dus een kindje hebben. En wij doen als we roken onze deur en ramen dicht dus binnen ruik je helemaal niks. En dan zal ik omdat er zo'n stelletje idioten zijn die denken dat even willen te gaan veranderen. Niet meer in MIJN tuin MIJN grond gaan staan roken. Ammehoela koekkoek. Bepaal ik lekker zelf
Dat is het hem juist: meeste rokers weten ook heel goed dat het ongezond is. Sterker nog; de meeste willen ergens gewoon stoppen maar zijn bang. Echter vind ik dat je roken in de privacy van je eigen omgeving niet kan verbieden. Het is ook weer zo iets wat niet valt na te leven, want hoe controleer je van elke roker wat ze binnenshuis doen? Sorry, maar ik vind toch echt dat politieagenten e.d. betere dingen te doen hebben dan huisjes aflopen om te kijken of het ergens naar rook ruikt. Daarnaast hebben de meest woningen parkeerruimte pal voor hun deur en laten we nu alsjeblieft niet doen alsof uitlaatgassen een beter alternatief zijn dan wat er vrijkomt als iemand rookt (kijk naar het Volkswagen schandaal). Dat noem ik dan weer hypocrisie ten top. Nee ik kies er niet voor om mijn buurman te ruiken als hij rookt, maar ik kies er ook niet voor om op Burendag de gehele dag in de poffertjeslucht te hangen, of op een warme zomerdag in de kolenlucht te zitten. Alleen ik voel mezelf alles behalve geroepen om daar over te gaan zitten miepen. Dat rokers worden neergezet als het uitschot van de wereld is natuurlijk van de zotte. Ten slotte is niemand 100 procent gezond, geweldig en vrij van elke vorm van aanstoot die mensen kunnen nemen aan hoe JIJ wilt leven.
Belachelijk, net zoals hoe er hier op het forum over roken gepraat wordt...zo overdreven. En ik rook al ruim vijf jaar niet meer
Ik denk dat mensen die dit veel te ver vinden gaan niet weten hoeveel overlast sigaretten van buren kunnen veroorzaken. Dan heb ik het niet over eens wat ruiken op je terras maar stel je 2 werklozen voor die van 11 uur sochtends tot 03.00-04.00 uur snachts zo'n 10 keer per uur een sigaret roken onder je slaapkamer en huiskamerraam. Je huis ruikt dan gewoon de hele dag naar sigaret en dat is niet binnen 5 min weg.. tegen de tijd dat het weg trekt steken ze weer een nieuwe op. Het is geen tweedehands lucht, het is verse sigarettenrook en leef graag gezond met mijn kindjes. Verkassen wilde ze niet, het is echt niet fijn. Overigens ben ik geen rokers-hater ofzo, ik kan gewoon slecht tegen die lucht.
Dit inderdaad. Een keer een sigaret lijkt me prima, maar als je gaat kettingroken in je rijtjeshuistuin of op je balkon, dan hebben mensen daar wel degelijk last van. Dat is doorlopend en niet een keertje op een zomeravond zoals een vuurkorf of barbecue. Natuurlijk, ik snap wel dat je als roker érgens je sigaretten moet kunnen opsteken. Maar hou wel rekening met je buren. Plaats desnoods een hokje of een afzuiging in je tuin. Er zijn vast oplossingen te bedenken.
ik snap het wel, maar er zijn wel meer dingen die echt aan je vreten als je buren dat doen...en dat kan ook niet allemaal verboden worden. Het is en blijft prive terrein.