Wat een onzin alweer zeg. Leef en laat leven, gelukkig heb ik rokende buren aan allebei de kanten . Dus wij blijven lekker buiten in ONZE achtertuin roken die wij zelf hebben gekocht! Bout er lekker in
Heb niet alles gelezen, maar tjee wat een zielige reacties Degene die voor zijn , hebben geheid gewoon een auto voor de deur en vergassen de aarde, denk dat AL die uitlaatgassen tig keer zo slecht zijn voor je dan een peukie. Laat die mensen toch lekker... een tuin is groot zat ,ik heb echt geen last van de rook van de buren, en onze tuin is maar een standaard tuintje. Zelfs toen ik op de flat woonde geen last van de rook. Ik ben een roker geweest, vorig jaar gestopt. Maar op je eigen terrein niet mogen roken is van de zotte. Dan mogen ze van mij de uitlaatgassen ook in de ban leggen, iedereen terug naar paard en wagen. Dus ben je voor? Pleur je auto brommer scooter motor of wat voor vergasmobiel aan de kant en pak alleen de fiets of je beentjes, daarna mag je pas klagen over de "oh zo asociale" rokers
Nou dat heb ik al gedaan Nooit een eigen auto, brommer of scooter gehad Maar, waarom zou je in hemelsnaam geen mening mogen hebben over sigarettenlucht? Dat jij als ex-roker het misschien geen probleem vindt, zegt toch niet dat andere mensen er geen overlast van kunnen ondervinden? Ik vind het gewoonweg ranzig, word er benauwd en misselijk van (ook van uitlaatgassen trouwens), dus omdat jij er geen hinder van ondervindt, moet een ander dat ook niet hebben?
Ik heb zo direct geen last van uitlaatgassen. Barbecue en houtbranders vind ik heerlijk ruiken, hoort bij de geur van de zomer vind ik Maar sigarettenrook vind ik echt vies, vooral als ze roken onder ons raam. Maar wij hebben vriendelijke buren die dan prima verderop in de tuin willen gaan staan . De andere buren roken soms bij hun zitje dat grenst aan ons zwembad en zitje, dat vind ik ook echt vies, maar kan er moeilijk iets van zeggen. Dus een verbod in eigen tuin zou ik wel te ver vinden gaan, al zou ik het niet erg vinden
Haha last van uitlaatgassen, nog nooit van gehoord. Bovendien rijd iemand dan toch ook weg met de auto. Iemand die continue buitenstaat met een sigaret heb je meer last van.. (Al zou ik t in de tuin niet erg vinden) Ik heb gerookt maar van mij mogen ze die kankerverwekkende troep wel helemaal uit de wereld helpen
Haha nou dat moment vind ik dus vies whaha. Stom he? Sinds mijn eerste zwangerschap ben ik echt overgevoelig voor (voor mij) nare luchtjes. Zweet , sigaretten, sigaren(!!!), benzinelucht, werkplaatsen, bepaalde parfums, zo'n plastic-lucht etc. Brr.. Terwijl ik voor die tijd bijv. benzinelucht heerlijk vond en de typische werkplaats lucht ook wel kon waarderen Wilde dat het weer was zoals daarvoor en dacht dat het met zwanger zijn, borstvoeding geven waardoor misschien het ontzwangeren wel langer zou duren etc. te maken had, maar nu ruim een jaar na het geven van de laatste borstvoeding is het er gewoon nog steeds Niet leuk haha.
omdat jij een andere mening hebt, maakt dat een ander zn reactie nog niet zielig. Zulke reacties voegen weinig toe.
Ik walg van uitlaat gassen hoor. Brrr scooters die naast je staan te wachten voor het stoplicht, al die dampen slaan mijn longen van dicht. Ooh en ja roken stinkt vind ik ook, zelfs toen ik nog rookte Maar goed mijn mening is gewoon dat je mensen niet alles moet gaan verbieden, daarnaast Hoe gaan ze dit in godsnaam controleren 😂 Of gaan de buren zeuren bij de politie krijg je nog een buren ruzie ook
Ik ben voor. Ik heb een fiets. Geen vergasmobiel te bekennen bij mij. De meerwaarde van scooters begrijp ik ook niet. Dus fijn dat ik mag klagen. Maar je vergelijking is krom. Met een auto zit je namelijk niet in iemands gezicht te gassen. Met een sigaret kun je iemand ook gewoon de toegang tot een gebouw moeilijker maken. Ik vind de geur zo vies en indringend dat ik er omheen wil (dat vind ik sowieso al belachelijk, dat ik om mensen heen moet gaan lopen door hun stinksigaret) maar soms kán dat niet eens omdat rokers nou eenmaal vaak vlak buiten de deur staan. Eén keer langs een roker lopen en die meur zit in m'n haar. Jasses. En ik weet niet hoe groot jouw tuin is, maar rook gaat bij ons gewoon door / over de schutting dus komt dan zeker als de wind deze kant op staat gewoon onze tuin in. Of de ramen van de slaapkamers. Ik lig regelmatig in bed met rooklucht in de kamer. Lekker frisse geur tijdens het slapen, lekker, ja. Ik kan er echt niet over uit dat mensen roken en rooklucht zo normaal vinden. Vooral omdat roken ook gewoon echt niet nodig is. Waarom wil je het in vredesnaam in stand houden? Ik snap 'm niet als ik alle nadelen bij elkaar optel. Het is een luxeproduct dat zorgt voor ongeneeslijke ziektes, voor stank en ongemakken, voor verslaving en voor milieuvervuiling - vooral door al die peuken die naast de prullenbak worden gemikt en op straat worden uitgetrapt (of niet eens) en neergesmeten. Nee, sorry, ik heb echt geen begrip voor rokers of rookgeur. Zo'n rookverbod in de tuin is natuurlijk oncontroleerbaar en niet realistisch, maar ik vind wel dat rokers wat meer rekening mogen houden en begrip mogen hebben voor niet-rokers. Net als mensen met scooters en auto's dat ze niet de motor de hele tijd aan laten staan, mensen met harde muziek niet te luid en zeker niet als ramen en deuren openstaan.
Nee geen last van als om 22 00uur het geluid maar zachter gaat. Wij draaien zelf de hele dag kizomba kuduro reggaeton reggae en zo. Neem aan dat ook niet iedereen daarvan houft maar ja tot 22.uur maag het. Dus doen we dat ook.
Nou ga maar eens met je fiets op de weg, echt wel dat je al die uitlaatgassen in je neus krijgt, als de bus langsrijd val ik bijna flauw.. Onze tuin is 10m diep en 5 breed, standaard tuintje dacht ik zo Neehoor blijf erbij dat de uitlaatgassen gevaarlijker zijn dan de rook van een sigaret. Bedoel al die uitstoot verwoest de aarde alleen al , wil niet weten wat het met je lichaam doet Maar goed, ik vind gewoon dat ze niet zo moeten betuttelen , krijg je alleen maar gedonder van.
De achterbuurjongen van de buren heeft de zeer irritante gewoonte om een paar keer extra te gassen (of hoe dat dan ook heet) als hij 's avonds/'s nachts thuis komt met zijn scooter. En rondjes rijden op een stukje van 5 bij 5. Dit doet hij om zijn moeder te treiteren, maar de stank is hier in het hele huis te ruiken (hij doet dit zo'n 15 meter bij mijn ramen vandaan). Daarnaast hebben we een paar zeer oude auto's in de straat, waarvan je een paar minuten later nog ruikt dat ze langs zijn komen rijden. Dus ik ben het er wel mee eens dat uitlaatgassen een stuk vervelender kunnen zijn dat de rook van een sigaret. Ik kan me niet voorstellen de buurvrouw te verbieden 's avonds in de tuin een sigaretje op te steken, ik heb er amper last van. Zij zegt ook niets als de jongste eens een nachtje doorkrijst. Maar ik heb wel een schoonmoeder met een longcapaciteit van beneden de 20%, haar buren houden gelukkig rekening met haar, ik moet er niet aan denken dat zij bepaalde posters in dit topic naast haar zou hebben wonen. Voor mensen zoals haar zou het goed zijn dat je een rookverbod bij de buren in de tuin in extreme gevallen kan afdwingen.
Lekkere instelling.... Als iemand er last van heeft is het wel zo netjes om er iets aan te doen in plaats van te zeggen: het mag dus ik doe het gewoon.
Ik fiets zo'n 50 km per week op een weg waar ook auto's rijden maar ik vind de uitlaatgassen best meevallen. Vind eensigaret viezer. Over milieuvervuiling ging dit topic niet.
Sigaretten zijn een persoonlijke keuze, auto's zijn een praktisch vervoersmiddel. Dus als iemand ervoor kiest mij te omringen met sigarettenrook vind ik dat kwalijker dan als iemand voorbij rijdt met de auto.
Kijk, als er nou niemand problemen mee heeft, prima. Maar als er dus wel iemand last van zou hebben en je zou dat (vetgedrukte) zeggen, dan ben je dus écht asociaal. En als je dat zelf niet inziet.... oefffff.....
Praktisch, ja. Maar om nu te zeggen dat het onder levensbehoeften valt? Daar zijn de meningen ook heel erg over verdeeld. Aan het einde van de dag kan je namelijk ook de fiets, of het OV pakken. Tegenwoordig heb je zelfs fietsen om van het OV op je werk te kunnen komen. Veel milieuvriendelijker en gezonder dan die praktische auto, toch? De auto is dus ook gewoon een persoonlijke keuze als je er over nadenkt. Als je last hebt van rokende buren, of de uitlaatgassen, muziek, barbecue etc. dan moet je dat gewoon kunnen bespreken. Ik vind het heel treffend dat toevallig ALLE dames die last hebben van de rook ook kennelijk buren hebben die weigeren rekening te houden. Een tuin is namelijk (meestal) groter dan het stukje pal voor het huis. Om even een paar meter verderop te gaan staan lijkt me dan een klein probleem als iemand er zoveel last van kan ondervinden. Maar MAN laten we alsjeblieft ophouden met rokers tot het uitschot van de maatschappij te bestempelen omdat ze er zelf voor hebben gekozen om er mee te beginnen... Iedereen heeft in ieder geval één ongezonde gewoonte. Of het nu de auto pakken is, of dat je dagelijks een chocoladetaart je giechel in wil proppen... Dat betekend toch niet per direct dat een suikertaks, of boete voor het gebruik van de auto nodig is? Overigens is dit nog niet eens een wet, of echt een topic wat er zeker doorgekregen gaat worden. Eerder niet, dan wel in ieder geval. Het is enkel een actiegroep die even een balletje op wil gooien en de media die er nieuws (relletjes) in ziet.
Mijn vriend heeft hoofdpijn zodra we 5 min in de file staan. Dus hij vind uitlaatgassen veel viezer. nu rijden we ook auto, scooter maar van veel uitlaatgassen krijgt hij hoofdpijn, van sigarettenrook niet. Als het hier nu ineens over de stank gaat en niet meer over het milieu mogen ze van mij ook iedereen die stinkt verbieden. Daar heb ik dan weer layst van. Krijg er letterlijk kotsneigingen van die ik niet kan inhouden. Maar voor het milieu zijn uitlaatgassen veel schadelijker dan sigarettenrook. en scheten van koeien! Echt waar!