Nee, maar autorijden is geen levensbehoefte waarmee je iemands slaapkamer- en woonkamerlucht of haar- of kledinggeur of zo direct beïnvloedt. Ik heb zelf ook geen auto, maar vind het echt een kromme vergelijking. Ik heb buren die er geen rekening mee houden omdat je dat nou eenmaal bijna niet kunt doen. Als ze achterin de tuin roken ruik ik het nog. Bovendien zeg ik er niets van. Waarom? Omdat het op onwijs veel onbegrip stuit. Want het valt dan onder gezeik. Of Bemoeizucht, betutteling. Ook weer een kromme vergelijking. Iedereen heeft wel een ongezonde gewoonte, maar niet iedereen valt daar anderen mee lastig - of vergiftigt daar anderen zelfs mee. Er is maar een ongezonde gewoonte die dat doet en dat is roken. En nee, inderdaad, dit verbod gaat er nooit komen, dat snap ik ook wel. Maar van mij mag er best een tabaksverbod komen, of de prijzen van tabak omhoog. Ik vind het simpelweg een onbegrijpelijk iets, dat hele roken.
Als je in de goede wijk woont niet nee. Maar heb je ooit wel eens nabij een snelweg gewoond? Wel degelijk dat je slaap, woonkamer, haar of kledinggeur daar direct door wordt beïnvloedt hoor. Net zoals ik met een openstaand raam wel degelijk last kan hebben van de niet zo zuunige Fiat Panda van de buurman. Zo krom is het dus niet. Hoe weet je dat nou? Als je het nooit geprobeerd hebt? Nogal generaliserend om er van uit te gaan dat je wordt neergezet als zeikerd als je het aangeeft en krom omdat je nu wel degelijk zeikt maar er zelf ook niets aan probeer te doen. Wederom niet zo krom als je denkt. Weliswaar vergiftig je niet direct een ander met jouw slechte gewoonte, maar toch zijn er tal van zaken waar ook een niet-roker zichzelf mee vergiftigd of kan vergiftigen en dan vervolgens klaagt omdat het terrasje gereserveerd is voor lagere in de maatschappij. Maar hoe dan ook; een langsrijdende Volkswagen-bestuurder stoot ongemerkt zeer schadelijke gassen uit. Daar vergiftig je dus dan ook anderen mee... Maar goed, wat roken betreft kan je dus inderdaad even uit de weg gaan als iemand er aanstoot aan geeft dat je hem of haar van de eigen risico wilt afhelpen. En het is natuurlijk heel fijn, dat JIJ het onbegrijpelijk vindt. Maar gelukkig is de tabaksindustrie iets gehaaider. Tabaksprijzen omhoog wordt enkel gedaan uit eigenbelang (het wordt tenslotte toch wel gekocht). En een tabaksverbod gaat er sowieso nooit komen, want weet je hoeveel geld er om gaat in de verkoop? Hoe mensen überhaupt gelokt worden tot het kopen van sigaretten? Hoe er ook miljoenen omgaan in de verkoop van zogenaamde methoden om te stoppen, producten om rokers 'er vanaf te helpen?'. Het klinkt misschien heel maffia-achtig, maar het is wel zo. Een groot gedeelte van bijvoorbeeld de staatskas alleen al komt toch echt uit de zak van rokers. En denk je echt dat ze zo een groot inkomen graag uit hun portemonneetje zien verdwijnen? Nee joh...
Nou.. Als je hier kijkt hoe er gereageerd wordt door een heel aantal mensen op de personen die aangeven er wel degelijk hinder van te ondervinden, dan vind ik dat zo gek nog niet
Dus omdat er hier een paar zitten die fel reageren, of inderdaad over de zeik zouden gaan om 5 meter verder op te gaan staan. Is het de moeite niet meer waard om het te bespreken? Kom nou zeg... Ja, ik vind het ook betuttelend om het te verbieden. Ik vind het ook te ver gaan, maar wie ben ik om iemand af te zeiken omdat hij, of zij ergens gezondheidsklachten of hinder van ondervindt, of omdat er een baby onder mijn kamerdeur zou slapen....
Ik heb trouwens reuze last van de buurman zijn constante kluswoede. En denk dan vooral aan maandelijks tegels/hout of wat dan ook slijpen of snijden in zijn achtertuin. Dan moet je ook je raampje niet hebben openstaan hoor! Die stof krijg je in geen weken uit je huis. Plus dat ik daar wel serieuze luchtwegklachten van kan krijgen. Maar goed; waar hij ook gaat staan buiten... het is evengoed lastig. Dus laat maar gaan.
Bij daadwerkelijke gezondheidsklachten vind ik wel dat je dit zou moeten doen ja, maar omdat ik er last van heb ga ik nog niet de buren aan beide kanten aanspreken. Want het is inderdaad hun tuin en nu hebben wij al genoeg gezeur gehad met de buurvrouw aan een kant (zeer onterechte AMK-melding), dus dan bedenk je je wel een keer om zoiets aan te kaarten. En als ik dan denk dat ze onze kinderen weleens zullen horen rennen, huilen, gillen, spelen etc., dan denk ik tja, iedereen heeft wel ergens last van bij de ander. Maar misschien stap ik daar komend jaar wel overheen: hun rookgedrag bederft namelijk enorm ons woonplezier, je kunt zomers eigenlijk nauwelijks buiten zitten of ramen open zetten.
Ik heb 13 jaar gerookt en ik zag nooit problemen met buiten roken ( want die zie en merk je als roker ook écht niet! ) Toen ik nog rookte rook ik het niet als iemand voor me rookte. Nu ruik ik dat wel degelijk en ja ik vind het echt verschrikkelijk smerig. Maarrrrr ik vind ook wel dat iemand in zijn huis/tuin/auto moet doen wat hij of zij wilt. En ja daar valt roken ook onder.
Dit topic gaat over de last die mensen hebben van sigarettenrook (stank en gezondheid), lees het artikel maar in de openingspost Vind het altijd zo flauw om milieuvervuiling en auto's erbij te halen. Daar gaat het nu helemaal niet om. En ik rijd maar heel erg weinig auto dus het is niet zo dat ik me aangesproken voel ofzo
Mijn vader heest astma, moeder rookt. Zij rookt buiten en hij heeft er geen last van. Binnen ruik je ook helemaal niks. mijn vader is echt anti roker. Mijn broer nog erger. Tegen zijn vriendin zei hij. Of ik, of de sigaretten kies maar. maar ook hij heeft geen last van mensen die buiten roken. Hun zijn echt extreem anti en als hun er niet over klagen zijn die klagers hier wel heel erg overdreven. Bestaat jullie leven dan uit klagen? Sommige mensen doen dat dus echt graag he
Als jouw vader zo extreem anti is dan wil je iemand die rookt echt niet om je heen hebben, lijkt mij? Ik zou echt geen man willen die rookt, die komt er gewoon niet. Punt uit. Zo vreselijk die lucht. Ook om iemand heen die gerookt heeft. Gatver. Ik ruik de sigarettenlucht van de buren nog als ze roken, terwijl ik binnen op de bank zit met de deur of het raam open (terwijl zij dan dus 10m verder staan). Of zoals ik al eerder aangaf toen mijn ouders nog rookten (buiten!) dan moest je na een bezoekje je echt douchen en kleren in de was gooien om toch de lucht weg te krijgen, zo ranzig. Mijn moeder rookt nu nog 2x per dag een sigaretje, maar dat ruik je van verre.. Brrr! Mijn leven bestaat gelukkig niet alleen maar uit klagen, daar heb ik echt de tijd niet voor. Maar sigarettenlucht vind ik gewoon zo vies. Bah!
Ik klaag niet zo snel hoor. Maar als ze onder je raam aan het roken zijn is dat niet zo heel prettig, je slaapkamer ruikt dan al snel naar rook en dat vind ik vies. Hebben gevraagd of ze verderop in de tuin willen gaan roken en dat doen ze nu dan ook. De buren die onder hun overkapping in de tuin roken, dat blijft hangen en komt dan in onze tuin, dat vind ik heel erg vies. Maar daar zeg ik niets van, kan ik niet maken vind ik. Vooral met verjaardagen is het heel erg als iedereen dan rookt, maar goed, dat is een paar keer per jaar. Verder zijn er nog wel meer ergernissen waardoor ik het van hun wat minder kan hebben Maar ach, klagen, hier en tegen mijn man, maar verder niet hoor
Ik vier binnenkort mijn verjaardag, En ik ben zwanger dus ik wil echt niet nu dat ze in mijn huis gaan roken. Dus als dat verbod er door komt zou dat ook echt beroerd zijn. Dan zouden ze geen eens meer op het balkon kunnen staan.
Nou ja er is altijd nog 1 mogelijkheid natuurlijk. Maar dat is wel heel heftig, praktisch onmogelijk en bijna gevaarlijk. En dat is niet roken 😱
Ik denk dat niet roken nog altijd gemakkelijker is dan niet klagen. Klagers vinden altijd wel iets om te klagen.
Waar moet mijn visite dan roken? No way dat er binnen gerookt mag worden. Overigens begrijp ik het ergens wel, ik moet regelmatig mijn ramen sluiten vanwege de stank. Visite rookt op de galerij aangezien ons balkon alleen te bereiken is via de slaapkamer.
Ik vind het ook flauwekul. Waar mogen rokers dan nog roken? Ja, in hun huis. Wedden dat over 2 jaar woningstichtingen dan gaan eisen dat mensen niet meer in een huurhuis mogen roken? Rokers met jonge kinderen roken over het algemeen buiten, dus zij moeten naar binnen? Supergoed plan!!! Het lijkt wel of er een hetze tegen alle rokers is uitgebroken. Eerst mochten ze niet meer in restaurants en cafés (en sorry, ik vind nog steeds dat een café zou moeten, daar is het een café voor, restaurant vind ik wat anders) Als rokers op een terras roken, vinden andere gasten ze nog steeds asociaal, want daar hebben niet rokers ook al last van. Op de werkvloer mag het niet meer, maar in een verzorgingstehuis soms nog wel op de eigen kamers, daar telt het personeel ineens weer niet mee, alsof zij geen personeel zijn Het mag steeds minder en de overheid is maar aan het betuttelen. In de tussentijd zullen ze heus het roken niet verbieden en het echt ontmoedigen, want dan loopt de staat een godsvermogen mis. Behoorlijk schijnheilig dus! En hier lees ik regelmatig dat rokers geen rekening houden met niet rokers....Sorry, maar ze zijn al naar buiten gejaagd voor hun sigaret, nu moeten ze weer naar binnen? De gemiddelde roker doet juist niet anders dan continue rekening houden met de niet rokers en de regels van de overheid! Overigens: ik ben een roker, en ja, ik hou met iedereen rekening die last heeft van mijn rook. Maar als ik in mijn eigen gekochte tuin een sigaret wil opsteken, dan doe ik dat gewoon. Knappe man/vrouw die mij gaat vertellen wat ik wel en niet mag doen in mijn tuin. Overigens is die groot genoeg om ervoor te zorgen dat een ander er geen last van heeft (23 x 9 meter). Het zou eens fijn zijn dat de niet rokers eens tevreden zijn met het huidige beleid ipv continue maar te blijven klagen over rokers!
Hahaha nja ik vind het stinken en goor, maar iemand moet wel zelf weten wat hij in zn tuin doet. Zou wat zijn dat iemand mij zou verbieden om bijv te frituren in de tuin omdat ze het vinden stinken rare vergelijking maar ook dat stinkt en trekt in je kleren en alles ruikt er naar, de lucht en geur is alleen niet schadelijk voor je gezondheid.
Sorry vind dat een beetje flauw. Hier was het zo dat wij een overkapping hadden bij ons balkon omdat wij bovenin woonde. Al die rook blijft er onder hangen en kwam naar binnen, het cb vroeg serieus direct of wij binnen rookte toen ze binnen kwamen. Dus ja overdreven, leven uit klagen? Nee helemaal niet.