Wat een bullshit zeg dat lukt ze toch nooit En al helemaal niet met onze koningin, die paft er zelf ook wat van af
nou belgie gaat weer een understatement doen se eigenlijk moet ik hiermee lachen en is dit een wet die er nooit doorkomt maarja het is binnenkort verkiezingen dus je moet met iets opvallen hé. dat de regering zich maar eens bezig houdt met de werkloosheid en staatsschulden en brussel, halle , vilvoorde, ze zijn daar wel enkele jaren zoet mee i.p.v. de mensen te zeggen wat ze moeten doen en niet. en er werd hier geschreven dat als ouders niet roken de kids dat ook niet doen wel laat dat nu groete zever zijn want meer dan de helft beginnen te roken door omgang met vrienden en stoerdoenerij dan het van hun ouders te zien. ik ben het levend bewijs, beide ouders rookte en ik niet dus dat is ook wel krom. sigaretten gaan ze nooit afschaffen want je wilt niet weten hoeveel de staat erop verdiend... ieder moet maar voor zich weten of die ongezond wilt doen of niet en zeggen vanja maar de kids lijden eronder wel dik zijn is ook een nieuwe trend onder de kids omdat veel ouders niet meer vers koken en gemakkelijker afhaal gaan halen en de kids eten dat ook plus al de snoep, ga je dat dan ook gaan afschaffen want tenslotte is overgewicht ook een stille doder.
Ja dat wordt ook allemaal afgeschafd... en iedereen moet over een aantal jaren verplicht een kamer inrichten als fitnessruimte
oeeeeew, zie je ons binnenkort lopen met een strakke buik, een cellulitusvrije poep en een wortel i.p.v. een sigaret in onze mond
Hier ook een rookster (alweer) In mijn zwangerschap geen sigaret aangeraakt (dat moesten ze verbieden om in de zwangerschap te roken!) Nu sta ik buiten.... Randi, ik hoop dat je geen winterwortel bedoeld
Ik rook zelf niet mijn man wel buitenshuis gelukkig! Maar ik vindt dit wel eng worden! Mijn man zei gisteren nog zometeen mag je zelfs geen bier alcohol meer drinken in je eigen huis omdat het ook een slechte invloed dan kan hebben op kinderen. Ik zie dat ook al helemaal voor me. Langzaam worden we dan geen mensen meer maar robots.
Wij gingen gister naar Highstreet, discotheek in België en daar mocht gewoon gerookt worden. Ik dacht dat in België ook nergens in openbare gebouwen mocht worden gerookt. Volgens mij hadden ze daar wel een hele goede afzuiginstalatie, want de parfum van een aantal van die gasten was niet te harden.
dat gaat me te ver hoor ik rook en mij man ook , we hebben 2 kids , we roken niet in bijzijn van kids , maar svonds als ze op bed liggen kunnen we heerlijk roken ,voor slapen gaan wel raampje open volgende dag merk je niks van rook, ,overdag op balkon of in de keuken met raam open wat mij opvalt mensen die niet zo lang zijn gestopt ineens zoooo anti rokers worden kunnen ze nergens meer tegen komop zeg jullie hebben zelf ook tijden gerookt ,dus beetje begriep voor rokers is niet zo erg als je in je huis niet mag roken ,dan moeten ze helemaal geen sigareten verkopen hoor ,zo is probleem sneller opgelost
Het is goed bedoelt ( niet roken waar kinderen bij zijn) Maar ik vind niet dat ze met je privé zaken thuis kunnen gaan bemoeien.
Mooi idee, maar totaal oncontroleerbaar natuurlijk. Natuurlijk moet je het zelf weten meid, maar het is niet helemaal zo eenvoudig als je hier schrijft. Hieronder lees je daar een stukje over: "De giftige stoffen uit sigaretten kunnen lang in een kamer blijven hangen. Hoe lang is afhankelijk van hoe goed en hoe lang je ventileert. Tabaksrook bestaat uit vaste, vloeibare en gasvormige stoffen. Vooral de vaste en vloeibare deeltjes zijn lastig weg te ventileren. Veel ramen reiken niet tot de grond en dat zou moeten om de zwaardere deeltjes weg te krijgen. Deze zwaardere deeltjes verzamelen zich in een band met een hoogte van 80 centimeter vanaf het vloeroppervlak en kunnen daar langer dan 24 uur blijven hangen. Kruipende kinderen en vroege lopers krijgen zo dus ook in een geventileerde ruimte flink wat giftige stoffen in hun lijf." Wat je schrijft dat veel ex-rokers anti-rokers worden, zie ik in mijn omgeving ook wel. Maar ik denk dat het ook een vorm is van de mensen om zichzelf te beschermen tegen de verleidingen die ze nog steeds diep van binnen voelen. Mijn man is 4 jaar geleden gestopt en inmiddels gaat het heel goed en denk ik dat hij nu niet meer heel veel last van de verleiding heeft, maar in het begin was dat wel anders. Hij sprak zichzelf en anderen dan ook vaak heftig toe hoe slecht het was. Natuurlijk wist hij dat hij er zelf ook aan mee had gedaan, maar ook uit zelfbescherming praatte hij zo. Jammer genoeg zijn er ook nog steeds heel veel mensen die het gevaar van roken niet zien. Daarom is zo'n discussie niet verkeerd over roken bij kinderen, omdat dan misschien ook de ogen van die mensen open gaan. Mijn schoonmoeder en schoonzus en haar man bijvoorbeeld (met wie ik het verder uitstekend kan vinden) vinden het helemaal geen probleem om rondom mij te roken en straks rondom ons kindje. Ik heb daar veel moeite mee en vind het ook moeilijk om daarmee om te gaan. Gelukkig respecteren ze wel het rookverbod in ons huis, dus daar geen problemen, maar ik ga natuurlijk ook graag een keer bij hun op bezoek... Over het idee van de wet: zoals ik net al aangaf wel goed om een discussie hieromtrent te starten, maar absoluut een oncontroleerbaar idee. Groetjes, Josien
josien,je hebt allemaal goed berekend , maar iedereen die hier naar binnen komt zeggen dat ze nooit rook ruiken , mij buurf mij andere kennisen en vrienden , we doen raampjes open en niemand die volgende dag iets van kan merken we hebben laatste een huis bezichtigd, nou het werd een dikke nee hoor , het huis stonk zoooo erg naar rook , zelfs boven slaapkamers stonken heel erg vies , kan niet begrijpen dat mensen hun huis zo verwaardelozen ,dat terwijl ze tekoopt zetten het valt allemaal reuze mee zolang je niet in de buurt van kinderen rookt hoor , mij kids zijn gezond en krijgen geen problemen van giftige stoffen als zo erg ga over nadenken dan kunnen ze ook beter niet naar buiten gaan ,want zelfs in de buiten lucht hangt genoeg viese troep hoe ver wil je dan gaan?
Ik snap niet waar iedereen zich druk om maakt, als je niet rookt bij je kids doe je dat niet, en doe je het wel dan wel. Vroeger werd dat ook gedaan, daar is ook niemand aan dood gegaan. Je loopt tog ook op straat met je kinderen naast rijdende auto's. Als jij je eigen zo druk maakt over sigaretten, ga dan maar eens nadenken hoe slecht uitlaatgassen zijn.
Helemaal waar Meesa. Als je je huis maar goed ventileert en waarschijnlijk is dat bij jullie het geval. Ik ruik het meestal meteen als ik ergens binnenkom waar gerookt is/wordt. Maar als je goed ventileert, zal dat zeker minder zijn. Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je rookt. Als je de ene met de andere opsteekt is het ook anders dan dat je er op een avond twee of drie rookt. En dan nog je huis. Als je veel stoffen dingen in huis hebt (gordijnen, vloerbedekking, stoffen bank en/of stoelen) zal het erger zijn dan als je dan niet hebt. Tenminste... dat lijkt mij wel . Over dat laatste punt dat je aanhaalt... helemaal waar. Je kunt nooit helemaal in een gezonde omgeving leven. Maar je bent het hopelijk wel met me eens dat je sommige dingen beter kan voorkomen toch? Dat doe je zelf immers ook door goed te ventileren en door niet dat ene huis te kopen. Lijkt me inderdaad ook heel vervelend als je zo een huis gaat bezichtigen. Kan me je dikke nee goed voorstellen Groetjes, Josien
stacey ik begrijp dat mensen voorzichttig willen zijn met kinderen , en volgens mij iedere goeie ouders denkt eraan om niet naast een kleine kind te gaan roken , maar inderdaad mensen maken van alles zo 100 keer erger dan vroeger mij vader rookte aan mij wieg praat het helemaal niet goed , slecht slecht ,maar ben niet dood aan gegaan ook niet de rest an fam , allemaal gezonde kerels dus dat niet bij kinderen roken weten inmiddels iedereen ,maar dat overdreven gedoe tegenwoordig , niet allen over roken maar over zo veel andere dingen lees topic over perfecte ouders mensen veroordelen over alles te snel , maar vergeten wat je goed vind hoef ik niet te vinden... ik rook maar heb nog goeie eigenschapen verder hoor
josien , tuurlijk ben ik met je eens dat je somige dingen beter kan voorkomen ,maar ik denk iedere ouders weet beste wat de grenzen zijn ik kan gaan stoppen met roken , maar garandeerd niet dat mij kind altijd gezond kan blijven en geen long ziekte kan krijgen hellas mij dochter was meer een borstvoeding kind , die is vaker ziek geweest ,verkouden dan mij zoontje die maar heel weinig borstvoeding heeft gehad , is maar een voorbeeld hoor maar
Nog 1 opmerking @ stacey88: wat er buiten allemaal voor troep in de luch hangt, kan je niks aandoen. Maar als je willens en wetens jouw kind in rooklucht laat zitten de hele dag, dat ik HEEL wat anders!
Ja als ik in mijn huis waar mijn kind bij zou zijn zou dat toch mijn zorg zijn. Dat iedereen zich lekker druk maakt om zijn eigen. Snap niet dat mensen zich druk kunnen maken om zo'n dingen.Als ze het zelf niet doen ok, maar laat andere mensen die het wel doen. Het is hun keuze. Er word van een vlieg een olifant gemaakt Bij ons thuis is ook altijd gerookt, en wat blijkt ik ben hartstikke gezond en ik leef Sow what's the problem. Hier kan een discussie van hier tot ginder worden gemaakt, maar daar schiet je nix meer op, iedereen doet wat die wil. En denkt overal anders over. Maaar... Mensen die het niet doen, is heel goed natuurlijk. Maar mensen die het wel doen, is ook niet erg (vind ik) Je kan nooit iedereen te vriend houden Groetjes Stacey
ik rook zelf ook, maar nog nooit binnen gerookt. Sta altijd in de tuin. Tevens vind ik het kindermishandeling als je in het bijzijn van kinderen rookt. Ook al is het in de keuken onder de afzuigkap. Dit is MIJN mening. Ik zal nooit in het bijzijn van kinderen roken, waar dan ook.