Borstonsteking tijdens zwangerschap?

Discussion in 'Gezondheid' started by Boney, Feb 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Ik heb sinds gisteren een pijnlijke rechter borst. Er zit een beetje schuin van m'n tepel een harde schijf van zo'n 2/3 cm doorsnee.
    M'n tepel is ook een beetje anders van vorm.
    Het steekt behoorlijk.
    Ik heb vanmiddag m'n borst flink gemasseerd en leeg gedrukt. (Ik heb al weken 'lekkage')
    Tot nu toe was wat er uit kwam een beetje wit doorzichtig achtig van kleur.
    Vanmiddag was het echt okergeel van kleur.
    Na het leegdrukken was de pijn even weg. Na een uurtje of 2 begon het weer te steken.

Zou het kunnen dat ik een borst ontsteking aan het ontwikkelen ben? Of hoort dit gewoon bij de voorbereiding op de bevalling?

Ik moet morgenochtend naar de VK.

Alvast bedankt.

2. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Niemand?

Heb in bad flink gemasseerd. Daarna een bevroren zoogcompres er op gedaan. Schijf is nu weg, maar nog wel pijn...

3. Angelina

Angelina Niet meer actief

Het klinkt als een verstopte melkklier. Oppassen dus, want dat kan inderdaad overgaan in een b.o. Bij een b.o. voel je je ook ziek en koortsig

Onder de warme douche masseren inderdaad, dat werkt.
    Ook als de schijf weg is kan de pijn nog een paar daagjes blijven. Wel minder erg dan.
    Tja, meestal wordt gezegd dat je je borst goed leeg moet laten drinken maar dat wordt een beetje lastig als de baby nog niet geboren is :) . De gele kleur is niet erg. Is vette melk. Colostrum.

Succes!

4. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Hé bedankt voor je antwoord. De VK zei vanmorgen precies het zelfde. Zodra ik koorts krijg de HA bellen en verder erg goed in de gaten houden.
    En koelen met een bevroren zoogcompres is heerlijk tegen de pijn. Heb er gelijk een paar in de vriezer gelegd

5. Angelina

En? Gaat het al beter?

6. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Ja, het gaat al stukken beter. Gelukkig. Ik masseer elke dag een paar keer en 's avonds een compres er op. Het doet nog wel pijn, maar het steekt niet meer zo.

Gr Boney

7. Angelina

Nou hopen dat het snel overgaat dan en dat je er geen last meer van krijgt!

Beterschap!

Angelina

8. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

de warme douche erop heeft mij erg geholpen

9. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Ik kan zeggen dat het zo goed als over is. Die warme douche/bad is idd erg fijn. Maar de pijn is echt bijna weg. Doet bij aanraken nog wel pijn, maar gelukkig was ik er denk ik op tijd bij.
    Ik hou het iig erg goed in de gaten vanaf nu. Lijkt me heeeeel erg pijnlijk namelijk als het echt een ontsteking gaat worden.

Maar thanks voor jullie reacties.

10. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Gelukkig! ik zou wel voor de zekerheid bevroren kompressen in je vriezer doen voor na de bevalling!

Share This Page