Volgende week als ons meisje haar 7e verjaardag viert maak ik voor het avondeten een stamppottenbuffet. 3 soorten stamppot en vlees erbij uiteraard. Maar om het wat completer te maken wil ik er nog wat kleine bijgerechtjes bij maken/wegzetten. Wat zou je hier bij kunnen doen?
Wij houden er zelf van te variëren met kleine dingen bij de stamppot. Vandaag bijv gebakken uitjes en champignons toegevoegd aan onze boerenkool, samen met een paar plakjes brie vonden we het heerlijk! Of bijv paprika, pepertje, zongedroogde tomaten, walnoten, mosterd voor de liefhebber. En het vlees zou ik dus ook zo apart neerzetten: gebakken spekjes, rookworst, gehaktballetjes en bijv chorizo? Zo kan iedereen zijn eigen bordje helemaal opleuken naar eigen smaak. Maar misschien ook wat frissers erbij met een lichte salade?
ja wat Abri zegt! Ik roer graag gebakken shiitakes door de boerenkool of stukjes ananas door de zuurkool.. dat kun je er los bij zetten! Zongedroogde tomaten is lekker met andijviestamp.
Champignon in kwarten, even bakken tot alle vocht is verdampt en dan kruiden met zout/peper/peterselie/salie/basilicum bijv... Super lekker 😋😋
Bij hutspot is makreelfilet lekker met mosterdsaus. En spekjes is hier altijd een erg populair bijgerecht Helder soepje vooraf kan ook.
Uitjes en augurkjes, idd meerdere soorten vlees apart opdienen (rookworst, gehaktbal in jus, spek), geraspte kaas.