Keizersnede vervroegen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Steph2013, Sep 28, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Steph2013

Steph2013 Nieuw lid

Sep 16, 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben nu bijna 34 weken zwanger en sinds 20 weken al heel veel complicaties en last m.b.t. de zwangerschap.
    Vanaf 20 weken, heb ik ontzettende harde buiken gekregen dat bijna niet afzakt, veel pijn in de buik en een hele onrustige baby. Hierdoor kan ik amper wat doen en lopen gaat al een tijd erg moeizaam. Ik heb echter geen bekkeninstabiliteit. Nu de laatste 3 weken ben ik constant aan het overgeven en hou eigenlijk niets binnen, geen eten noch drinken. Hiervoor ben ik ook een week opgenomen in het ziekenhuis en aan de infuus gelegd om een beetje weer op been te komen, maar verder hebben ze niets gevonden waarom dit zo is. Echter blijf ik wel constant spugen en hou ik niets binnen. Ik ben ontzetten duizelig en voel mij hierdoor ook heel erg zwak.

Met de baby gaat alles heel erg goed en hij groeit heel erg goed. Op de echo's laat het ook zien dat de baby qua groei al op 37 weken en weegt ongeveer 2500 gram. Dus een grote baby, mijn vorige bevalling was een spoedkeizersnede en doordat ik zoveel complicaties heb met deze zwangerschap hebben wij een keizersnede ingepland met 39 weken. Maar nu vraag ik mij af of er een mogelijkheid is om te vragen of de baby eerder gehaald kan worden. Is dit verantwoord en zo ja wanneer?

Doordat ik niks binnen hou en het feit dat ik er veel last van mijn buik heb, raak ik al mijn kracht kwijt. Ik vrees dat ik dit niet zal volhouden tot 39 weken.

Ik heb binnenkort een afspraak bij de gynaecoloog en wil ook aan haar vragen of het mag. Maar wil natuurlijk niet zomaar afgewimpeld worden.
    Ik weet wel dat baby's die te vroeg dreigen geboren te worden iets voor de longen kunnen krijgen, maar zou dit wat zijn?

Groetjes,

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Steph2013,

een keizersnede zullen ze toch altijd na de 38 weken proberen te doen. De gezondheid van het kindje staat zolang het nog enigzins gaat met moeder voorop. Bij 37 weken een sectio zullen ze niet graag doen, omdat je dan kunt gaan lopen sukkelen met een randprematuur kindje. Zeker omdat bij een sectio de longetjes vaak nog wat vocht bevatten en die kindjes toch al een beetje last kunnen hebben bij de start. En ook al is het kindje 3 weken groter dan de termijn, hij blijft (inmiddels) 35 weken. Dus prematuur. Om om de reden die jij beschrijft longrijping te gaan geven, gaan ze niet doen. Dit alles natuurlijk wel onder voorwaarde dat het kindje het goed blijft doen in jouw buik.
    Vervelend dat je zo'n pittige zwangerschap hebt. Ik denk dat je wel goede kans maakt op een sectio bij 38 weken ipv 39 weken, maar veel eerder zullen ze het waarschijnlijk niet doen. Ben benieuwd wat je gyn heeft gezegd. Sterkte met de laatste loodjes!

Groetjes Brigitte

Share This Page