de hoeveelheid kleuren van de reageerbuisjes moet je in de computer invoeren.. in dat schema Op die blokjes klikken.. Rood is 1x klikken.. de 2e rij geloof ik.. de laatste is grijs, moet je 2 witte blokjes overhouden boven in.. de rest weet ik zo niet
even denken.. volgens mij is 1. groen 2x klikken 2. rood 1x klikken 3. blauw 4x klikken 4. Geel is al ingevuld 5. grijs 3x klikken Zoiets.. misschien dat de kleuren op de verkeerde plek staan.. moet je even puzzelen.. elk geval dezelfde volgorde als de buisjes..
Tegen de deur moet je trouwens 3 x 'schoppen' dan in de emmer ligt iets, er ligt een schepje.. op de plank ligt een kaartje.. Dat kaartje schuif je in de gleuf onder een schilderij.. Moet je even zeggen wat je dan krijgt.. met het schepje kun je in het gat dat je geslagen hebt een gat graven
dat heb ik inmiddels uitgevonden allemaal. die boom schiet niet op met groeien... zitten wel ballen in nu
de rode bal moet je er uit halen.. uhm even denken.. het blauwe reageerbuisje moet je trouwens pakken..
als je het kaartje onder het schilderij hebt geschoven kan ie open.. Daar ligt een briefje in.. en nog iets ligt er in..
heb je de trap al? links naast de deur zetten tegen de muur.. omhoog klimmen, dan ligt er een doosje op een rooster.. net zo lang op klikken tot het doosje valt.. daarmee kan je een vlammetje maken op het 'aanrecht' het flesje wat je nodig bent (weet zo niet waar je die vindt) vullen met water en op die houder op het aanrecht zetten.. blauwe vloeistof + rode balletje erin.. vlammetje eronder en kaboem
oja, dat spul uit het flesje wel nog even over de boom gieten.. dan schiet ie door het plafond.. ladder ertegen aan en naar boven lopen..