ik wil botercreme maken om mn taart af te smeren maar zie dat de roomboter tot eergisteren goed was. kan ik dat nog gebruiken of is de kans groot dat het niet goed meer is. er staat TENMINSTE houdbaar tot dus dan zou je denken dat het wel kan. als de taa.rt klaar is vries ik m in tot zaterdag. weet niet of dat uitmaakt
Over boter heb ik altijd geleerd dat het veel eerder ontzettend smerig smaakt dan dat het schadelijk is voor je gezondheid. Ik denk dat je het nog kunt gebruiken.
Ik denk dat je dat voor jezelf het beste kan bepalen Ikzelf zou zoiets nooit doen, maar als jij het prima vind kunnen en het aandurft waarom niet
Even proeven, en als ie nog goed smaakt, zou ik het nog wel aandurven. Maar denk dat je de boter crème daarna echt niet meer moet bewaren.
Zou het nog gewoon gebruiken om in te bakken, maar of ik het nog op een taart zou smeren? Even ruiken en proeven en dan beste zelf te beoordelen.
Natuurlijk is die nog goed als je het tenminste goed gekoeld bewaard hebt. Ik zou me pas zorgen maken als het 12 weken over de datum was of zo.
als roomboter sterk is geworden en meurt het echt en heeft het een erg sterke smaak ( heb net een pakje weggegooid, baal baal) dus als het goed ruikt en smaakt dan is er niets aan de hand
Het is TEN MINSTE HOUDBAAR.. oftewel.. dat kan heel goed nog prima zijn. Ze garanderen het tot die datum en daarna is het misschien wat minder maar misschien ook niet. Het is niet zoals in het buitenland houdbaar tot / exp date