eerste hapje

Discussie in 'Voeding' gestart door suusvdw, 4 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suusvdw

suusvdw Actief lid

25 jun 2008
    475
    1
    0
    verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Hallo,

omdat ons dochtertje nu ruim 5 maanden is zijn we voorzichtig begonnen met het oefenen van een eerste hapje.
    Maar ik denk dat ze er nog niet aan toe is. Ze maakt elke keer kokhals bewegingen als ze iets binnen krijgt.
    Hoe zie je of ze er aan toe zijn en hoe leer je rustig aan eten??
    Hoe ging dat bij jullie kindje, gingen ze ineens eten of heeft dit oefening nodig?? Ze moeten toch wennen aan een smaak niet?

gr Suzanne

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Die kokhals beweging hoort erbij hoor en is een natuurlijke reflex zodat ze zich niet verslikken! Het ziet er een beetje eng uit, maar het kan geen kwaad! Mijn zoontje had het in het begin ook, maar doordat hij wel zn mondje bleef open houden en moest lachen had ik er vertrouwen in dat hij het wel lekker vond en er dus ook wel klaar voor was. Eigenlijk vrij vlot (ik denk in ca 1 week tijd) ging het gewoon goed en gingen er een paar elepels per keer in. Binnen 3 weken zat hij op halve potjes!
    Als hij nu een te groot stukje tegenkomt dan kokhalst ie nog steeds, heeft denk ik ook met "vreemd" te maken.

3. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Ik moet eerlijk zeggen ik heb nooit hapjes gegeven. Ik geef bijvoeding volgens Rapley, dan eten ze vanaf het begin met de handjes. Daar zit wel een introductieschema bij, maar je hoeft niet eerst drie dagen wortel te geven en dan iets anders. Tenzij er sprake is van allergie natuurlijk.

Het is wel zo dat eten doorslikken de tegenovergestelde beweging van zuigen is, dat duurt even voor ze het door hebben. Daarnaast zit hun kokhalsreflex veel meer vooraan dan bij ons. En die reageert op die vreemde massa. Dus ik denk rustig aan proberen en niet forceren.

Deel Deze Pagina